Onko autojen luotettavuudessa, tiloissa, ajo ominaisuuksissa käytännössä eroa? Kumpukohan säilyttää arvonsa paremmin esim 3-4 vuoden jaksolla?
Noin niin kuin yleisellä tasolla toyotaa pidetään jopa luotettavimpana automerkkinä. Johtunee lienee siitä että katsastuksissa toyotat pärjää parhaiten. Tosin tämähän saattaa kertoa vain sen että toyotan omistaja pitää autostaan huolta, tai ainakin laittaa sen kuntoon ennen katsastusta.
Passatissa on aikaisemmin ollut aika paljon ongelmia tukivarsien kanssa, mutta ne on paranneltu 99 vai 2000 vuonna. Ainaski mulla on ihan alkuperäiset, eikä mitään ongelmia vielä.
Itselläni on edellinen versio tuosta passatista vm 2000. Kun lähdin valitsemaan autoa, en tiennyt muuta kuin että haluan (ensimmäisen) automaatin. Ja kun ajoa tulee jonkin verran, niin sitten diesel (ensimmäinen myös). Farmari oli seuraava kriteeri. Nämä oli tällaisia rajoittavia tekijöitä.
Mää kerron tosta omasta autosta, vaikka et haluaiskaan tietää
Automaatti on aivan mahtava. Dieselin vääntö on aivan mahtava. Vakionopeuden säädin on loistava (varsinkin automaatissa kun voi kiihdyttää ja loota vaihtaa), automaatti-ilmastointi on pätevä. Tosin mun entinen "auto" oli -92 astra 1.6 koneella, joka kukki niin pirusti. Sen jälkeen tuo passatin täyssinkitty kori ei haittaa ollenkaan. Ruostetta ei ole missään yhtään (ei tietysti saakkaan olla ton ikäsessä). Niin Astran jälkeen tuo passatti on tosi mukava ja tykkään kovasti. Puhaltimen moottori siitä on hajonnu ja eeberistä piti hehkut vaihtaa. Muuten on pelannu hyvin (180000 ajettu).
Ai niin, mulla on kylläkin powerdiesel 85kw.
Sitten kun joskus vaihdan autoa, niin siinä on automaatti, vakionopeuden säädin, automaatti-ilmastointi näistä nykyisistä varusteista. En muista millon passattiin on tullu ESP vakioksi. tossa toyotassahan ei ollu...
[Makropaani muokkasi tätä viestiä 22.01.2006 klo 02:43]
Passat miehenä valitsisin yllättäen Passatin. Minulla on kokemuksia Toyota Corollan edellisen korimallista 2,0 D4D-koneella. Auton vuosimalli oli muistaakseni -2000. Mielestäni kyseinen diesel oli jotenkin hieman vanhahtava. Tuossa Avensiksessa taitaa olla 85 kW ja välijäähdytin Corollan 66 kW vastaan.
Nykyistä Avensista olen ajanut ainoastaan 2,0 litraisella bensamoottorilla, joten parempiakin asiantuntijoita täältä varmasti löytyy.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Passat 96 kW Powerdieseliini. Autossa ei ole oikeastaan mitään erityisesti ärsyttäviä piirteitä. Ehkä sivutuuliherkkyys voisi olla pienempi. Täällä joku neuvoi vaihtamaan rengaspaineita, mutta en ole ainakaan vielä kokeillut niiden vaikutusta. Lähivalot ovat vain tyydyttävät ja stereotkin voisivat olla paremmat.
Passat on muuten erittäin mukava ajettava maantiellä. Lisäksi se on hiljainen ja alusta on mukavuuspainotteinen, mutta silti rittävän tukeva. Omassa nelivetomallissani alusta on muistaakseni 20 mm ylempänä.
Omaan silmääni facelift Passat on avea paremman näköinen. Aikaisemman autoni Honda Accord 2,4 Tourerin päähaastaja oli 2,0 litrainen bensa Avensis. Honda vei voiton muotoilun, varustelun ja tehojen takia. 2,4 litrainen Avensis tuli vasta myöhemmin ja sen olisi saanut vain automaattina.
Niin tuossa tojossa on vsc-ajonhallinta järjestelmä ei esp.
Tarkoitatko "vsc-ajonhallinta järjestelmä eli esp"? Käsittääkseni VSC on Toyotan käyttämä lyhenne täysin ESP:tä vastaavalle järjestelmälle. Mazdalla on vastaavasti DSC.
Ilman muuta Toyota! Passatin ongelmina rumuus, heikko varustelu, pienemmät tilat, laatuongelmat, heikompi jälleenmyyntiarvo, kankeat ajo-ominaisuudet ja huonompi suorituskyky.
Tuo toyota lienee vanhempaa korimallia. Olen ajanut molemmilla, ja nyttemmin omistan täysin vastaavan Passatin jonka laitoin jokunen kuukausi sitten.
Voitaneen olettaa että Toyota on aavistuksen verran vähävikaisempi, joskin tuolla toyotalla on ajettu muutama kymppi Passattia enemmän jolloin tämäkin puoli lienee tasoittunut. Yleisesti ottaen tässä kohtaa on todella paljon kiinni edellisestä omistajasta.
Passatin tilat ovat ovat oman arvioni mukaan suuremmat ja auto yleensäkin suuremman oloinen.
Ajo-ominaisuuksissa Passat vie pidemmän korren selvällä erolla Avensikseen, olen tosin ajanut vain bensa-avensiksella, mutta se ei ollut saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle mitenkään mukava kokemus. Koko auto tuntui jotenkin lepsulta ja vaativan ylimääräisiä ohjausliikkeitä. Passatilla ajaessa voi lähestulkoon "unohtaa" ohjaamisen ja antaa auton edetä valittuun suuntaan.
Arvioisin että molemmat säilyttävät kutakuinkin yhtä huonosti arvonsa, ei nämä mitään sijoituskohteita ole. Ei edes Avensis.
Olen ollut erittäin tyytyväinen omaan Passattiini lähinnä johtuen hyvistä ajo-ominaisuuksista, laatuvaikutelmasta, pienestä kulutuksesta ja vähintäänkin riittävistä tiloista.
Ja A-S. jos ulkonäöstä puhutaan niin kyllä se Passat siinä voiton vie 10-0 ja sama pätee sisäpuolellakin. Varustelusta puhuttaessa, en oikein edes keksi mitä tuosta omasta vastaavasta Passatistani puuttuu.. , ehkäpä kattoluukku.
Toyota ilman muuta. Passat on jo vanhakorinen ja heikommin varusteltu. Vieppäs nuo vuoden/parin päästä remminvaihtoon taitaa saada Avensikseen 2 vuoden löpöt siihen rahaan mitä säästyy. Jälleenmyyntiarvonhan näät jo noista ilmoituksista, tainut vw maksaa uutena 10 tonnia enemmän ja nyt tasoissa. Toyotassa on sitäpaitsi takuuta jäljellä VW:lle kun ei ole uskallettu antaa kuin 2vuotta.Volkkarin sisusta on kuin 80-luvun Opel Recordista, 25 vuotta on työnnetty osat samasta muotista näyttää niin vanhanaikaiselta.Paljon toki riippuu entisestä pidosta ja käytöstä,eihän noihin hintoihin paljoa lisää tarvitsisi niin saisit jo uuden auton. Voi olla että volkkari on aavistuksen parempi ajaa maantiellä, mutta Toyotan hyvä puoli on että sillä kanssa voi ajaa muuallekin kuin korjaamolle hakemaan alustanosia ja ovenkahvoja.Tämän jälkeen voin sanoa että nuo kiihko volkkaristit hermoilee kun eivät asiosta tiedä. Itsellä on ollut kumminkin molemman merkkisiä autoja ja tiedän hyvät ja huonot puolet noin suurinpiirtein. Volkkarin laatu laski sitä mukaan kun firma teki tappiota 90-luvun lopusta saakka, kaikessa säästivät kun pienillä valmistajilla ei ole varaa ylläpitää laatua siitä voit päätellä mitä ovat nyt.
vaikea valinta.... itselläni ollut edellistä korimallia olevia avensiksia bensana -98 ja d4d -00 dsl:nä. Nyttemmin -03 dsl passatti. Uutta korimallia avesta kokeilin vuosi sitten ja ihan ok pirssiltä vaikutti. Passatti rengasmetelin osalta huomattavasti hiljaisempi tai sitten uudessa avessa huonot renkaat? ajettavuus pidemmänpäälle parempi passatissa! Luotettavuus omien kokemuksien pohjalta avensiksen eduksi. Tällä hetkellä näkisin aven jälleenmyyntiarvon parempana pohjautuen passatin jo vanhaan malliin vs aven uusinmalli. Edelleen ostaisin ennemmin uuden/käytetyn passatin JOS maahantuoja/takuut toimisivat asiakkaan näkökulmasta huomattavasti sujuvammin. Toyotan vähäiset takuuasiat sujuivat todella kivuttomasti ja siitä voisi vw organisaatio ottaa mallia! Niin passatti kyllä herättää itelle huomattavasti enemmän oho elämyksia(positiivisessa mielessä).
Jos olet tottunut käyttämään päivittäin tuulipukua ja olet muutenkin mauton, valitse ehdottomasti Passat. Se sopii mainiosti autoista mitään tietämättömälle, paikasta A paikkaan B liikkujalle, jolle oma tai auton ulkonäkö ei merkitse mitään.
P.S. varaa reilusti rahaa Passatin korjauksiin: alatukivarret 40 tkm välein, ilmamassamittari 100tkm välein ja vuokraa lämmin autotalli, jotta voit ajaa myös talvella (ne kuuluisat 'vain kesäkäyttöön' -ovenkahvat).
Oho olipa aika "aikuismainen" kommentti edellisellä ITSELLÄNI ON 3v vanha ja 230tkm ajettu passatti. ALKUPERAISET on tukivarret (rakenne vahvistettu vm2000 eteenpäin). Kumma kyllä, mutta kertaakaan ei ole jäätynyt kahvatkaan koko aikana passatista . Maf: laitettiin takuuseen ennen takuuajanpäättymistä sekä jarruvalonkatkaisija ja viimeisinpänä viallinen vaihteisto(ei ollut takuu enään silloin voimassa). Huolto on kuiteskin ala-arvoista volkkarilla. Ulkonäkö on tietenkin makuasia, mutta itse pidän sitä hillityn tyylikkäänä niin ulko kuin sisäpuoleltakin.Tuulipukukin löytyy, mutta käytän sitä eninmäkseen kuntoillessani ja työn puolesta sitten valkoistatakkia. Kannattaisi varmaan perehtyä autoiluun muutenkin, kuin googlen kautta vaikkapa näin omistajan kommenteista tai ostamalla oman auton.
ps. Kävi muuten ne omistamani avensiksetkin takuukorjauksissa.... siellä oli enemmältikin vapaa-ajan asusteisiin painottuvaa tuo pukeutuminen, mutta ei häirinnyt ainaskaan minua:saint:
[sellieri muokkasi tätä viestiä 02.02.2006 klo 15:15]
Jos olet tottunut käyttämään päivittäin tuulipukua ja olet muutenkin mauton, valitse ehdottomasti Passat. Se sopii mainiosti autoista mitään tietämättömälle, paikasta A paikkaan B liikkujalle, jolle oma tai auton ulkonäkö ei merkitse mitään.
P.S. varaa reilusti rahaa Passatin korjauksiin: alatukivarret 40 tkm välein, ilmamassamittari 100tkm välein ja vuokraa lämmin autotalli, jotta voit ajaa myös talvella (ne kuuluisat 'vain kesäkäyttöön' -ovenkahvat).
Juu no tässä on taas kyllä hyvä esimerkki asiallisesta kirjoituksesta. Tuntuu ihmeelliseltä, että tällä palstalla olevat japanilaisten autojen omistajat käyvät jotain ihme sotaa eurooppalaisia merkkejä vastaan täysin paikkaansa pitämättömillä ja asiattomilla kirjoituksilla. Miettikää itse, jos oikesti olet ostamassa autoa ja kysyt täältä neuvoa, haluaisitko tuollaisen vastauksen?
Itsellä on ollut firman edellisen korin Avensis vähän aikaa käytössä ja olen omistanut saman korisen Passatin kuin tuo, mutta ennen faceliftiä olevan mallin.
Jälleenmyyntiarvossa en usko olevan hirveästi eroa, kummatkin ovat luokkansa parhaita tuossa. Toyota on todennäköisesti hieman luotettavampi, VW taas hiukan parempi ajaa, rengasääniltä hiljaisempi ja sisätiloiltaan laadukkaamman oloinen. VW on kuitenkin jo aika kypsässä malliiässä, joten hirveästi ongelmia tuossa ei pitäisi olla, lastentaudit on jo korjattu (ne kuuluisat alustan osat). Toyota olisi taas tuore malli. Voisipa olla, että päätyisin Toyotaan juuri edellä mainitusta syystä.
Firmalla oli kolme Avensista ja kaksi Passattia ja kaikissa oli ongelmia, Passateissa rajoittuivat noihin takuuna hoidettuihin alustan osiin, Avensiksista kahteen tehtiin täydellinen laatikko ja kytkinremontti (melkein 2000 eur kpl, Toyota Itäkeskus) hieman takuun umpeutumisen jälkeen, komannen mennessä vaihtoon Avensis Versoon myyjä epäili laatikossa olevan jotain "kummallista". Tuo vaan osoittaa sen, että vaikka Toyotassa huonon yksilön saamisen mahdollisuus on pienempi, vikaisia yksilöitä on niissäkin, jos käy huono tuuri.
Tuosta jälleenmyyntiarvosta vielä. Olin alkutalvesta katselemassa autoja, ainainen autokuume(ko) niin myyjä sanpi, että ehdottomasti tuosta kokoluokasta parhaten hyvitetään avensiksesta ja passatista, menevät kuulemma hyvin kaupaksi käytettyinäkin. Ja vielä tuon lisäksi hän mainitsi, ettei noita autoja tahdo oikein löytyä käytettyinä, ainakaan vähä ajettuja, kyseessä oli siis se menekki.
Tämä Toyota onkin siis uudempaa korimallia. Erehdyin pitämään sitä edellisen korimallin versiona hinnan perusteella, sillä ainakin meilläpäin Toyotien hinnat ovat olleet 100 000 ajettuina lähes samat kuin uutena, siis tähän asti. Mutta nythän näyttää käyneen siten että uusikorinen Toyota onkin laskenut hintaa parissa vuodessa aika reippaasti, uusi tuollainen maksoi listahinnaltaan v.2003 35800 Eli pudotusta on tullut parissa vuodessa aika tasan 10000. Kun taas tuo edellisen sukupolven Passat on maksanut listahinnaltaan v. 2003 34060 eli hinta on pudonnut 7160! Eli Passat siis pitääkin tässä tapauksessa vanhalla korimallilla paremmin hintansa? Ja nyt siis verrataan uuden korimallin ja jo vanhan korimallin arvonsäilytystä, aika mielenkiintoista minusta. Tietenkin on kysymys yksittäistapauksesta mutta silti eihän Toyotan arvon näin pitäisi käyttäytyä etenkään dieselinä.
p.s. olisin itsekin voinut ostaa tuon korimallin Avensiksen, mutta viime vuonna hinnat olivat näkemissäni ilmoituksissa vielä aivan eri kymmenellä.
Kumpukohan säilyttää arvonsa paremmin esim 3-4 vuoden jaksolla?
Noin niin kuin yleisellä tasolla toyotaa pidetään jopa luotettavimpana automerkkinä. Johtunee lienee siitä että katsastuksissa toyotat pärjää parhaiten. Tosin tämähän saattaa kertoa vain sen että toyotan omistaja pitää autostaan huolta, tai ainakin laittaa sen kuntoon ennen katsastusta.
Passatissa on aikaisemmin ollut aika paljon ongelmia tukivarsien kanssa, mutta ne on paranneltu 99 vai 2000 vuonna. Ainaski mulla on ihan alkuperäiset, eikä mitään ongelmia vielä.
Itselläni on edellinen versio tuosta passatista vm 2000. Kun lähdin valitsemaan autoa, en tiennyt muuta kuin että haluan (ensimmäisen) automaatin. Ja kun ajoa tulee jonkin verran, niin sitten diesel (ensimmäinen myös). Farmari oli seuraava kriteeri. Nämä oli tällaisia rajoittavia tekijöitä.
Mää kerron tosta omasta autosta, vaikka et haluaiskaan tietää
Automaatti on aivan mahtava. Dieselin vääntö on aivan mahtava. Vakionopeuden säädin on loistava (varsinkin automaatissa kun voi kiihdyttää ja loota vaihtaa), automaatti-ilmastointi on pätevä. Tosin mun entinen "auto" oli -92 astra 1.6 koneella, joka kukki niin pirusti. Sen jälkeen tuo passatin täyssinkitty kori ei haittaa ollenkaan. Ruostetta ei ole missään yhtään (ei tietysti saakkaan olla ton ikäsessä). Niin Astran jälkeen tuo passatti on tosi mukava ja tykkään kovasti. Puhaltimen moottori siitä on hajonnu ja eeberistä piti hehkut vaihtaa. Muuten on pelannu hyvin (180000 ajettu).
Ai niin, mulla on kylläkin powerdiesel 85kw.
Sitten kun joskus vaihdan autoa, niin siinä on automaatti, vakionopeuden säädin, automaatti-ilmastointi näistä nykyisistä varusteista. En muista millon passattiin on tullu ESP vakioksi. tossa toyotassahan ei ollu...
Passat miehenä valitsisin yllättäen Passatin. Minulla on kokemuksia Toyota Corollan edellisen korimallista 2,0 D4D-koneella. Auton vuosimalli oli muistaakseni -2000. Mielestäni kyseinen diesel oli jotenkin hieman vanhahtava. Tuossa Avensiksessa taitaa olla 85 kW ja välijäähdytin Corollan 66 kW vastaan.
Nykyistä Avensista olen ajanut ainoastaan 2,0 litraisella bensamoottorilla, joten parempiakin asiantuntijoita täältä varmasti löytyy.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Passat 96 kW Powerdieseliini. Autossa ei ole oikeastaan mitään erityisesti ärsyttäviä piirteitä. Ehkä sivutuuliherkkyys voisi olla pienempi. Täällä joku neuvoi vaihtamaan rengaspaineita, mutta en ole ainakaan vielä kokeillut niiden vaikutusta. Lähivalot ovat vain tyydyttävät ja stereotkin voisivat olla paremmat.
Passat on muuten erittäin mukava ajettava maantiellä. Lisäksi se on hiljainen ja alusta on mukavuuspainotteinen, mutta silti rittävän tukeva. Omassa nelivetomallissani alusta on muistaakseni 20 mm ylempänä.
Omaan silmääni facelift Passat on avea paremman näköinen. Aikaisemman autoni Honda Accord 2,4 Tourerin päähaastaja oli 2,0 litrainen bensa Avensis. Honda vei voiton muotoilun, varustelun ja tehojen takia. 2,4 litrainen Avensis tuli vasta myöhemmin ja sen olisi saanut vain automaattina.
Niin tuossa tojossa on vsc-ajonhallinta järjestelmä ei esp.
Tarkoitatko "vsc-ajonhallinta järjestelmä eli esp"? Käsittääkseni VSC on Toyotan käyttämä lyhenne täysin ESP:tä vastaavalle järjestelmälle. Mazdalla on vastaavasti DSC.
Molemmat hyviä, valitse se joka passaa paremmin "käteen"!
Ilman muuta Toyota! Passatin ongelmina rumuus, heikko varustelu, pienemmät tilat, laatuongelmat, heikompi jälleenmyyntiarvo, kankeat ajo-ominaisuudet ja huonompi suorituskyky.
Tuo toyota lienee vanhempaa korimallia. Olen ajanut molemmilla, ja nyttemmin omistan täysin vastaavan Passatin jonka laitoin jokunen kuukausi sitten.
Voitaneen olettaa että Toyota on aavistuksen verran vähävikaisempi, joskin tuolla toyotalla on ajettu muutama kymppi Passattia enemmän jolloin tämäkin puoli lienee tasoittunut. Yleisesti ottaen tässä kohtaa on todella paljon kiinni edellisestä omistajasta.
Passatin tilat ovat ovat oman arvioni mukaan suuremmat ja auto yleensäkin suuremman oloinen.
Ajo-ominaisuuksissa Passat vie pidemmän korren selvällä erolla Avensikseen, olen tosin ajanut vain bensa-avensiksella, mutta se ei ollut saksalaiseen jämäkkyyteen tottuneelle mitenkään mukava kokemus. Koko auto tuntui jotenkin lepsulta ja vaativan ylimääräisiä ohjausliikkeitä. Passatilla ajaessa voi lähestulkoon "unohtaa" ohjaamisen ja antaa auton edetä valittuun suuntaan.
Arvioisin että molemmat säilyttävät kutakuinkin yhtä huonosti arvonsa, ei nämä mitään sijoituskohteita ole. Ei edes Avensis.
Olen ollut erittäin tyytyväinen omaan Passattiini lähinnä johtuen hyvistä ajo-ominaisuuksista, laatuvaikutelmasta, pienestä kulutuksesta ja vähintäänkin riittävistä tiloista.
Ja A-S. jos ulkonäöstä puhutaan niin kyllä se Passat siinä voiton vie 10-0 ja sama pätee sisäpuolellakin. Varustelusta puhuttaessa, en oikein edes keksi mitä tuosta omasta vastaavasta Passatistani puuttuu.. , ehkäpä kattoluukku.
Edellisen kirjoitus on lähes kokonaan samaa mitä mieltä itsekin olen
Toyota ilman muuta. Passat on jo vanhakorinen ja heikommin varusteltu. Vieppäs nuo vuoden/parin päästä remminvaihtoon taitaa saada Avensikseen 2 vuoden löpöt siihen rahaan mitä säästyy. Jälleenmyyntiarvonhan näät jo noista ilmoituksista, tainut vw maksaa uutena 10 tonnia enemmän ja nyt tasoissa. Toyotassa on sitäpaitsi takuuta jäljellä VW:lle kun ei ole uskallettu antaa kuin 2vuotta.Volkkarin sisusta on kuin 80-luvun Opel Recordista, 25 vuotta on työnnetty osat samasta muotista näyttää niin vanhanaikaiselta.Paljon toki riippuu entisestä pidosta ja käytöstä,eihän noihin hintoihin paljoa lisää tarvitsisi niin saisit jo uuden auton. Voi olla että volkkari on aavistuksen parempi ajaa maantiellä, mutta Toyotan hyvä puoli on että sillä kanssa voi ajaa muuallekin kuin korjaamolle hakemaan alustanosia ja ovenkahvoja.Tämän jälkeen voin sanoa että nuo kiihko volkkaristit hermoilee kun eivät asiosta tiedä. Itsellä on ollut kumminkin molemman merkkisiä autoja ja tiedän hyvät ja huonot puolet noin suurinpiirtein. Volkkarin laatu laski sitä mukaan kun firma teki tappiota 90-luvun lopusta saakka, kaikessa säästivät kun pienillä valmistajilla ei ole varaa ylläpitää laatua siitä voit päätellä mitä ovat nyt.
vaikea valinta.... itselläni ollut edellistä korimallia olevia avensiksia bensana -98 ja d4d -00 dsl:nä. Nyttemmin -03 dsl passatti. Uutta korimallia avesta kokeilin vuosi sitten ja ihan ok pirssiltä vaikutti. Passatti rengasmetelin osalta huomattavasti hiljaisempi tai sitten uudessa avessa huonot renkaat? ajettavuus pidemmänpäälle parempi passatissa! Luotettavuus omien kokemuksien pohjalta avensiksen eduksi. Tällä hetkellä näkisin aven jälleenmyyntiarvon parempana pohjautuen passatin jo vanhaan malliin vs aven uusinmalli. Edelleen ostaisin ennemmin uuden/käytetyn passatin JOS maahantuoja/takuut toimisivat asiakkaan näkökulmasta huomattavasti sujuvammin. Toyotan vähäiset takuuasiat sujuivat todella kivuttomasti ja siitä voisi vw organisaatio ottaa mallia! Niin passatti kyllä herättää itelle huomattavasti enemmän oho elämyksia(positiivisessa mielessä).
Jos olet tottunut käyttämään päivittäin tuulipukua ja olet muutenkin mauton, valitse ehdottomasti Passat. Se sopii mainiosti autoista mitään tietämättömälle, paikasta A paikkaan B liikkujalle, jolle oma tai auton ulkonäkö ei merkitse mitään.
P.S. varaa reilusti rahaa Passatin korjauksiin: alatukivarret 40 tkm välein, ilmamassamittari 100tkm välein ja vuokraa lämmin autotalli, jotta voit ajaa myös talvella (ne kuuluisat 'vain kesäkäyttöön' -ovenkahvat).
Oho olipa aika "aikuismainen" kommentti edellisellä ITSELLÄNI ON 3v vanha ja 230tkm ajettu passatti. ALKUPERAISET on tukivarret (rakenne vahvistettu vm2000 eteenpäin). Kumma kyllä, mutta kertaakaan ei ole jäätynyt kahvatkaan koko aikana passatista . Maf: laitettiin takuuseen ennen takuuajanpäättymistä sekä jarruvalonkatkaisija ja viimeisinpänä viallinen vaihteisto(ei ollut takuu enään silloin voimassa). Huolto on kuiteskin ala-arvoista volkkarilla. Ulkonäkö on tietenkin makuasia, mutta itse pidän sitä hillityn tyylikkäänä niin ulko kuin sisäpuoleltakin.Tuulipukukin löytyy, mutta käytän sitä eninmäkseen kuntoillessani ja työn puolesta sitten valkoistatakkia. Kannattaisi varmaan perehtyä autoiluun muutenkin, kuin googlen kautta vaikkapa näin omistajan kommenteista tai ostamalla oman auton.
ps. Kävi muuten ne omistamani avensiksetkin takuukorjauksissa.... siellä oli enemmältikin vapaa-ajan asusteisiin painottuvaa tuo pukeutuminen, mutta ei häirinnyt ainaskaan minua:saint:
P.S. varaa reilusti rahaa Passatin korjauksiin: alatukivarret 40 tkm välein, ilmamassamittari 100tkm välein ja vuokraa lämmin autotalli, jotta voit ajaa myös talvella (ne kuuluisat 'vain kesäkäyttöön' -ovenkahvat).
Juu no tässä on taas kyllä hyvä esimerkki asiallisesta kirjoituksesta. Tuntuu ihmeelliseltä, että tällä palstalla olevat japanilaisten autojen omistajat käyvät jotain ihme sotaa eurooppalaisia merkkejä vastaan täysin paikkaansa pitämättömillä ja asiattomilla kirjoituksilla. Miettikää itse, jos oikesti olet ostamassa autoa ja kysyt täältä neuvoa, haluaisitko tuollaisen vastauksen?
Itsellä on ollut firman edellisen korin Avensis vähän aikaa käytössä ja olen omistanut saman korisen Passatin kuin tuo, mutta ennen faceliftiä olevan mallin.
Jälleenmyyntiarvossa en usko olevan hirveästi eroa, kummatkin ovat luokkansa parhaita tuossa. Toyota on todennäköisesti hieman luotettavampi, VW taas hiukan parempi ajaa, rengasääniltä hiljaisempi ja sisätiloiltaan laadukkaamman oloinen. VW on kuitenkin jo aika kypsässä malliiässä, joten hirveästi ongelmia tuossa ei pitäisi olla, lastentaudit on jo korjattu (ne kuuluisat alustan osat). Toyota olisi taas tuore malli. Voisipa olla, että päätyisin Toyotaan juuri edellä mainitusta syystä.
Firmalla oli kolme Avensista ja kaksi Passattia ja kaikissa oli ongelmia, Passateissa rajoittuivat noihin takuuna hoidettuihin alustan osiin, Avensiksista kahteen tehtiin täydellinen laatikko ja kytkinremontti (melkein 2000 eur kpl, Toyota Itäkeskus) hieman takuun umpeutumisen jälkeen, komannen mennessä vaihtoon Avensis Versoon myyjä epäili laatikossa olevan jotain "kummallista". Tuo vaan osoittaa sen, että vaikka Toyotassa huonon yksilön saamisen mahdollisuus on pienempi, vikaisia yksilöitä on niissäkin, jos käy huono tuuri.
Tuosta jälleenmyyntiarvosta vielä. Olin alkutalvesta katselemassa autoja, ainainen autokuume(ko) niin myyjä sanpi, että ehdottomasti tuosta kokoluokasta parhaten hyvitetään avensiksesta ja passatista, menevät kuulemma hyvin kaupaksi käytettyinäkin. Ja vielä tuon lisäksi hän mainitsi, ettei noita autoja tahdo oikein löytyä käytettyinä, ainakaan vähä ajettuja, kyseessä oli siis se menekki.
Tämä Toyota onkin siis uudempaa korimallia. Erehdyin pitämään sitä edellisen korimallin versiona hinnan perusteella, sillä ainakin meilläpäin Toyotien hinnat ovat olleet 100 000 ajettuina lähes samat kuin uutena, siis tähän asti. Mutta nythän näyttää käyneen siten että uusikorinen Toyota onkin laskenut hintaa parissa vuodessa aika reippaasti, uusi tuollainen maksoi listahinnaltaan v.2003 35800 Eli pudotusta on tullut parissa vuodessa aika tasan 10000. Kun taas tuo edellisen sukupolven Passat on maksanut listahinnaltaan v. 2003 34060 eli hinta on pudonnut 7160! Eli Passat siis pitääkin tässä tapauksessa vanhalla korimallilla paremmin hintansa? Ja nyt siis verrataan uuden korimallin ja jo vanhan korimallin arvonsäilytystä, aika mielenkiintoista minusta. Tietenkin on kysymys yksittäistapauksesta mutta silti eihän Toyotan arvon näin pitäisi käyttäytyä etenkään dieselinä.
p.s. olisin itsekin voinut ostaa tuon korimallin Avensiksen, mutta viime vuonna hinnat olivat näkemissäni ilmoituksissa vielä aivan eri kymmenellä.