Ruotsalainen Korroosioinstitutet on raportissaan KI 2005:3E listannut eri automallien puhkiruostumisherkkyyttä:
" Parhaat tulokset Audi A4, Citroen C5 ja Renault Laguna".
"Pahiten ruostuneita malleja olivat Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes Benz E-sarja, Ford Mondeo"
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
Jos referoi niin tekee sen kunnolla
"Vuosimalleissa 2000-2001 parhaiten korroosiota kestivät Audi A4, Citroen C5 ja Renault Laguna, lisäksi Volvo 70-sarja, Saab 9-5, VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra ja Toyota Corolla osoittivat erittäin hyvää kestävyyttä korroosiota vastaan. Korroosionkestävyydeltään vuosimalleissa 2000-2001 huonoiten pärjäsivät Hyundai Accent, Ford Focus, Mercedes E-luokka ja Ford Mondeo.
On huomattava, että tuo tutkimus alkaa olla jo vähän vanha.
herätys niilonpoikanen:
- ovatkos vaikka E-Mersuista ruosteet hävinneet, koska tutkimus on jo vuoden vanha????
-olet siis sitä mieltä, että jos tehdään uusi tutkimus mallia 2006 eikä 2005 niin saadaan erilaiset tulokset?
Kuinka enemmän kunnolla voi referoida, kuin laittamalla koko lähteen linkiksi?
Ettet vain ajaisi itse kovinkin ruosteherkällä autolla....
No on se minunkin mielestä huonoa referointia katkaista lause keskeltä, silloin asia saattaa muuttua.
Kun tuon vielä uskoisi?
Jos kori kestää niin miten muu "rapeus"?
Olen täysin samaa mieltä Joxan kanssa. On ihan sama vaikka kori kestäisi 15 vuotta ellei tekniikka kestä edes takuuajan loppuunkaan asti. Omassamme (entisessä sellaisessa) vanhuuden oireet alkoivat ennen kuin uutuudenkarheus oli ehtinyt häipyä....
Koppa kyllä kestää niin hyvin että Saksalaiset saavat hävetä...
Uusimmasta tekniikasta en osaa muuta sanoa kuin mitä hinausauton kuljettaja sanoi: Uusimmissa Saksalaisissa käytetään Ranskalaista elektroniikkaa ja siinä on kuulemma hieman ongelmia...
Selittää paljon!
Täysin totta! Hesesn ranskikset ovat nykyään useimmiten melko lörtsyjä.
Japanilaiseen kun ei ole varaa ja saksalainen ei enää vuosiin ole toiminut ollenkaan.