Riippuukohan pesimien tarve valojen muotoilusta tai materiaalista. Henkilöautossani on umpioissa sileät kirkkaat muovit ja ne eivät likaannu paljoakaan eivätkä ainakaan siten, että korkeapaineruiskusta olisi hyötyä tai niille olisi ajossa tarvetta. Niinpä pesurien sulake on yleensä irti ja vaihtelevasti muistan laittaa sen paikalleen katsastukseen. Pari kk sitten muistin ja pesurit toimivat yhä. Matkailuautossa on samantyyppiset umpiot, ei pesuria eikä tarvetta. Molemmissa muotoilu näyttää sellaiselta, että ilmavirta nostaa kaiken pois valoilta.
Voi olla kyse myös ajotavasta kuinka lähellä edellistä ajaa. Joskus tuulilasinpesua sai harrastaa koko ajan, mutta nykyisissä autoissa ei nestettä mene edes säiliöllistä vuodessa. Joko lasi ei kuraannu suunnittelunsa takia tai en kerää kuraa edellä menevältä.
@Late1969 kirjoitti:
Riippuukohan pesimien tarve valojen muotoilusta tai materiaalista. Henkilöautossani on umpioissa sileät kirkkaat muovit ja ne eivät likaannu paljoakaan eivätkä ainakaan siten, että korkeapaineruiskusta olisi hyötyä tai niille olisi ajossa tarvetta. Niinpä pesurien sulake on yleensä irti ja vaihtelevasti muistan laittaa sen paikalleen katsastukseen. Pari kk sitten muistin ja pesurit toimivat yhä. Matkailuautossa on samantyyppiset umpiot, ei pesuria eikä tarvetta. Molemmissa muotoilu näyttää sellaiselta, että ilmavirta nostaa kaiken pois valoilta.
Voi olla kyse myös ajotavasta kuinka lähellä edellistä ajaa. Joskus tuulilasinpesua sai harrastaa koko ajan, mutta nykyisissä autoissa ei nestettä mene edes säiliöllistä vuodessa. Joko lasi ei kuraannu suunnittelunsa takia tai en kerää kuraa edellä menevältä.
varmaan tarve tulee esiin enemmän ajavien ja vähemmän pesujonossa viihtyvillä...
pesurit on edelleen pakolliset, ja katsastuskin saisi niiden toiminnan tarkistaa samalla kun
tarkistaa ajovalojen puolivalojen suuntauksen, sillä en päästäisi hajavalon takia yhtäkään teslaa saati e sarjan ja sähkösarjan led-mersua, häikäisee aivan liikaa standardiin nähden mikä on raameihin aikoinaan hyvästä syystä kirjattu.
peskää vain ne muovikuoretkin, ainakin häikäisy pienenee, jos siis ajattelette muita kuin omaa per..... ajaessanne muun liikenteen seassa.
@pnieminen74 kirjoitti:
pesurit on edelleen pakolliset
Pesurit ovat pakolliset vain autoissa, joiden valaisinten valovirta on yli 2000 lumenia. Hassu määräys, koska voisi kuvitella pesureiden olevan sitä tarpeellisemmat, mitä heikompi valovirta on...
Riippuukohan pesimien tarve valojen muotoilusta tai materiaalista. Henkilöautossani on umpioissa sileät kirkkaat muovit ja ne eivät likaannu paljoakaan eivätkä ainakaan siten, että korkeapaineruiskusta olisi hyötyä tai niille olisi ajossa tarvetta. Niinpä pesurien sulake on yleensä irti ja vaihtelevasti muistan laittaa sen paikalleen katsastukseen. Pari kk sitten muistin ja pesurit toimivat yhä. Matkailuautossa on samantyyppiset umpiot, ei pesuria eikä tarvetta. Molemmissa muotoilu näyttää sellaiselta, että ilmavirta nostaa kaiken pois valoilta.
Voi olla kyse myös ajotavasta kuinka lähellä edellistä ajaa. Joskus tuulilasinpesua sai harrastaa koko ajan, mutta nykyisissä autoissa ei nestettä mene edes säiliöllistä vuodessa. Joko lasi ei kuraannu suunnittelunsa takia tai en kerää kuraa edellä menevältä.
varmaan tarve tulee esiin enemmän ajavien ja vähemmän pesujonossa viihtyvillä...
pesurit on edelleen pakolliset, ja katsastuskin saisi niiden toiminnan tarkistaa samalla kun
tarkistaa ajovalojen puolivalojen suuntauksen, sillä en päästäisi hajavalon takia yhtäkään teslaa saati e sarjan ja sähkösarjan led-mersua, häikäisee aivan liikaa standardiin nähden mikä on raameihin aikoinaan hyvästä syystä kirjattu.
peskää vain ne muovikuoretkin, ainakin häikäisy pienenee, jos siis ajattelette muita kuin omaa per..... ajaessanne muun liikenteen seassa.
nimimerkki silmiäkin vituttaa
Pesurit ovat pakolliset vain autoissa, joiden valaisinten valovirta on yli 2000 lumenia. Hassu määräys, koska voisi kuvitella pesureiden olevan sitä tarpeellisemmat, mitä heikompi valovirta on...