Kokemuksia Picassosta haetaan

9 kommenttia

Kaikki Hdi-Picassojen kuljettajat voisivat tarjota omia käyttökokemuksiaan luettavakseni. Olivat ne sitten mairittelevia tahi eivät. Joitain huomioonotettavia seikkoja, jotka olisi hyvä tietää välttyäkseen...
Grillimiehet älköön vaivautuko vaan pysykööt puunaamassa omia Saksan ja Japanin ihmeitään. Niitäkin kokeilleena ja nyt jo pitemmän aikaa Citroenin tyytyväisenä löytäneenä. :sunglasses:

  
  • No ainakin ne on Saksan vikatilastoissa olleet viimevuosina tila-autoista vähävikaisimpia, vaikka ottaisi mukaan ne japanilaismallitkin.
    HDI-moottorit ovat osoittautuneet kestäviksi, tyyppivikoina kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnin pettäminen (100-200 tkm) ja naftan siirtopumpun hajoaminen n.200 tkm. Molempia on tosin paranneltu ja nykyinen kesto lienee parempi.

      
  • No kun kerran olet Citroenin löytänyt, niin en sinua rupea käännyttämään. Jos sisustan muovisuus ja silminnähtävä halpuus ei häiritse, (eikä Toyotistien nälviminen) niin erityisesti vähän käytettynä hyvä ostos, hinta kun tippuu nopeasti. Viat ei pitäisi olla ongelma ja tietysti tila-autolla pienet muutotkin onnistuu helposti.

      
  • Lainaus:
    27.12.2006 klo 13:16 MikaSalo kirjoitti
    No ainakin ne on Saksan vikatilastoissa olleet viimevuosina tila-autoista vähävikaisimpia, vaikka ottaisi mukaan ne japanilaismallitkin.


    Vähän OT, mutta pakko kommentoida.

    Tarkoitat ilmeisesti ADAC:in tilastoa tielle jättäneistä autoista. Kertoohan sekin tietysti jotain, mutta vikatiheyteen ko. tilasto on erittäin huono mittari. Ranskalaisten viathan ovat yleensä juuri niitä ärsyttäviä pikkuvikoja, jotka eivät kuitenkaan jätä tielle.

      
  • Niin tietysti, jos ranskalainen auto pärjää vikatilastossa, niin tilastossa ei ole otettu huomioon, että ranskalaisissa on juuri niitä vikoja mitä tässä tutkimuksessa ei ole tutkittu ja ne ovat juuri niitä tavallista autonkäyttäjää eniten harmittavia pikkuvikoja.
    Sanoppas yksikin pikkuvika mikä on yleinen ko. automallissa tai yleistä edes koskemaan koko ranskalaista autokantaa, niissähän on vuodesta toiseen ja mallista riippumatta jokaisessa samat tyyppiviat.
    Se on ainakin näissä hyvä ettei vioista pahin eli ruoste näitä vaivaa ensimmäiseen 20 vuoteen.
    Ps. Myös ruotsalaisten katsastustutkimuksissa Picasso on ollut aivan kärjen tuntumassa, mutta ne pikkuviat...

      
  • Vaimollani on Xsara Picasso vuosimallia 2001. Tosin bensakoneella. Oikeasti en muista autossa olleen mitään muuta vikaa yli kahden vuoden aikana kuin se, että kuskin oven kahva kopisi maalipintaan yhdestä kulmasta rikkoen pinnan (joku tiivisteen kaltainen oli revennyt) ja korjattiin taannoin.

    Muutenkin Citroeneita omistaneena (1Picasso, 2Xantia, 1*XM) täytyy sanoa, että vaikkeivat yleisesti ottaen laatuvaikutelmaltaan tällä hetkellä omistamani 5-sarjan BMW:n tasolle yllä, niin ainakaan ylimääräisiä vikoja ei ole ollut sen enempää kuin muissakaan. Ja pellit ovat olleet paremmassa kunnossa kuin ikäisissään autoissa keskimäärin.

      
  • "Ranskalaisten viathan ovat yleensä juuri niitä ärsyttäviä pikkuvikoja, jotka eivät kuitenkaan jätä tielle."

    Osui muuten asian ytimeen; koskaan en ole ajanut niin edullisesti kuin fransmanneilla (4 yksilöä)aikoinaan ja eivät jättäneet koskaan tielle. Pienen hilpetöörin korjausta oli jossain määrin, mutta ei ainakaan ranskalaisuus ole mikään este auton ostolle.

    Jos haluaa edullisen käyttöauton tänään niin mm. Xsara on aivan loistava valinta ilman lastentauteja!

      
  • Täältäkin pelkästään positiivista Citroen Xsara Picassosta, vm-2001, 100tkm taulussa ja vikoja pyöreät NOLLA! Edellistä Meganea vaivasivat ne kuuluisat pikkuviat sähköpuolella, mutta eivät vaikuttaneet Picasson hankintaan.
    Tällä hetkellä varmasti yksi fiksuimmista perheautoista. Iso tavaratila (550L), helposti muunneltavat isot sisätilat ja SE hinta. 18900e 1.6 16V ja 1.6 HDI 24500e! Vielä kun saisi HDI:n bensaversion hinnalla niin AVOT!

      
  • Hankimme picasson kesällä -05, silloin 80t. ajettu -03 2.0 hdi. Kokemus on ollut hyvä; kilometrejä on tullut kohta toiset 80000. Yksi vika, vuoto polttoainejärjestelmässä. Ei kovin kallis juttu. En ainakaan tässä vaiheessa tunnista tuota puhetta lukuisista ärsyttävistä pikkuvioista.
    Lukotkin pelaavat pakkasellakin, toisin kuin edellisessä -00 seat cordobassa, jossa myös ABS temppuili - kalliisti.
    Picassossa on tilaa, helppo nousta kyytiin ja pois.
    Tila-auton pystympi penkki antaa enemmän mahdollisuuksia ajoasennon hakemiseen.

      
  • -03 hdi, ajettu 93 tkm, viat: pissapojan moottori, vilkun käyttövarsi ja joku nivel? etupäässä eli ei edes vika/vuosi

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit