Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • ORi->TeeCee. Minun puolesta laki voi olla kirjoitettu juuri niin kuin se on. Kunhan sen valvonnassa käytetään järkeä. Ongelmahan on lähinnä siinä että termi "ajon aikana" on laaja käsite. Ajoneuvon hallinta yksinäisellä korpisuoralla ei vaadi oll…
  • Tuohon kyllä kommentoisin että käytännössä ohittaessa esim. satasen rajoitusalueella 85 km/h kulkevaa rekkaa suorastaan pitää ylittää sallittu suurin nopeus. Sen jälkeen nopeus ripeästi alas. Tottakai se on lakiin kirjoitettava ettei suurinta saa yl…
  • ORi: Ihminen on pohjimmiltaan Homo Economicus (taloudellinen ja laiska ihminen) ja ei se halua rahojaan ehdoin tahdoin veroihin antaa Ai on vai? Miten tuo nyky-yhteiskunnassa ilmenee? Suunnilleen kaikessa. Kaikki tavarat on tehty a…
  • Ihminen on pohjimmiltaan Homo Economicus (taloudellinen ja laiska ihminen) ja ei se halua rahojaan ehdoin tahdoin veroihin antaa jota kalliimmassa kalustossa väistämättä on enemmän. Ja kyllä tämä autokanta joka siis keskimäärin on 90-luvun lopu…
  • "Ironista tässä on se että suomalainen ostaa sitten samalla hintaa jonkun 10-vuotta vanhan saksalaisen joka on turvallisuudeltaan helposti huonompi mitä se santeero http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx " Jos otetaan vain 10…
  • Suomessa auto on vakava hankinta jo veroteknisestikin ajateltuna. Halpa-auton jälleenmyyntiarvo on varovasti arvioiden katastrofi jolloin sillä ajelu on yhtä kallista kuin hieman paremmallakin. Kulutusta eivät halpikset pysty painamaan sen alemmaksi…
  • Meidän perheestä löytyy ns. tavis Toyota Corolla -02 ja ns. premium BMW 316i -99. Uutena ostohinnassa on ollut eroa n. 10000e. Nyt Toyota ajettu 75 tkm ja BMW 202 tkm, eli tavis on kalliimpi. Näitä on tullut ajettua ja huollettua itse eli jonkinlai…
  • Toyota=Järkevä, luotettava, turvallinen ja taloudellinen valinta. Mutta ei herätä omistamisen halua tippaakaan. Silkka kodinkone, yhtä kiinnostava kuin leivänpaahdin tai pahvilaatikko. Useimmille omistajilleen siis nappivalinta;)
  • Nyt ei pidä sotkea keskenään onnettomia "jousenkatkaisu madalluksia" ja oikeasti hyvää alustasarjaa. Olen kokeillut E46:sta tehtaan omalla M-sport alustalla ja ilman ja en voi kuin kehua. Mutkaisella tiellä ajaminen täsmentyy entisestään ja auto käy…
  • Melko epäonnistunut ajatus että nykyautojen vaihteiden välityssuhteet olisivat niin pielessä että niitä muuttamalla mitään säästöä saavutettaisiin. Hyundai Matiz 0.8 on aika lähellä tuota haavettasi tai sitten SMART. Suomessa 140 km/h kyllä riittäis…
  • Muistelen joskus lukeneeni että TM: toimittajatkin ovat todenneet itsekin olevansa pyörällä kaikkien teknisten uutuuksien kanssa. Mutta aiheesta vanhojen autojen loukku. Olen hyvin samoilla linjoilla dorkin ja tankkirotan kanssa että hyvin monen h…
  • No BMW tietenkin, E46 ilmastoituna ja pienimmällä koneella täyttää kaikki toiveesi kirkkaasti. Vakuutus on ainut kohta missä hieman narahtaa, mutta kaikkea ei kohtuubudjetilla saa. Itsella on 300 tkm ajettu ja voin vakuuttaa että hyvin toimii ja ei …
  • Monet kommentit yliampuu joten tasapainotukseksi sanoisin että Eurooppalaismerkit eivät ole niin vikaisia kuin väitetään eikä Japanilaishenkiset niin huonoja ajaa kun sanotaan. Toyota esimerkiksi mitoittaa oleelliset osat kuten alustan nivelet niin …
  • jjvi: Oliko siis motonetin ja alkuperäisen termostaatin rakenne samanlainen? Ainakin vanhassa corollassa termostaatissa oli kaksi jousta,tarvikkeessa vain yksi....ja tällä oli merkittävä ero moottorin lämpenemiseen ja lämmityslaitteeseen vaikka mo…
  • Motonetin tarvike termostaattiin tuli tosiaan turvauduttua ja oli se alkuperäiseen verrattuna vaatimattoman näköinen ja halpa. Tähän täytyy todeta että vanha alkuperäsosa ja uusi tarvikeosa siis tuottavat saman tuloksen. Sen verran tutkin vielä…
  • Kyseiseen Corolla malliin ei ole korjauskäsikirjaa, lähin vastaava on Avensiksen kirja. Vesiventtiili-vian olen kokonyt W124 Mersussa, auto saattoi ruveta puhaltamaan kuumaa kesähelteillä. Tämä nyt ei siis käyttäydy niin, vaan auto on vaan hieman ky…
  • ja se on tietenkin BMW, tuolla hinnalla saat vm. 2000 316i ilmastoituna ja ajettuna 100-150 tkm. Sen jälkeen pyyhit hanuria kaikilla tuon listan autoilla...
  • BMW E39 Touring on hyvä valinta jos pidät ajamisesta, laadukkuudesta, jämäkkyydestä, hiljaisuudesta ja tyylistä. Saabin ottaisin toiseksi mieluummin.
  • Tämä on helppo. Mene nettiautoon, valitse tyypiksi henkilöauto ja hintahaarukaksi 5000-6000€, ei muita valintoja. Sitten järjestät autot kilometrien mukaan järjestykseen ja rupeat käymään läpi sopivan tuoreita malleja jotka ovat lähellä kotipaikkaku…
  • Hei! Merkkiliike voi korjaamona yllättää negatiivisesti. Tutun BMW 320D vm -04 rupesi käynnistymään vasta kymmenennellä startilla ilmojen viilennettyä. Merkkiliike sai 3. yrittämällä kuntoon! Vika oli sinänsä varsin tavanomainen polttoainepumpun tai…
  • No kun kerran olet Citroenin löytänyt, niin en sinua rupea käännyttämään. Jos sisustan muovisuus ja silminnähtävä halpuus ei häiritse, (eikä Toyotistien nälviminen) niin erityisesti vähän käytettynä hyvä ostos, hinta kun tippuu nopeasti. Viat ei pit…
  • Tekisi mieli ehdottaa, että osta isokoneinen BMW, mutta vuosimalli/hintatoive tarkoittaa ei-premium merkkiä joko n. 2.5 litran vapaastihengittävänä tai hieman pienempää turbolla varustettuna. Tehoja kun laitat 170 hp-> niin ei tunnu niin tavallis…
  • No edullisin (rahallisesti) en tiedä järkevin, on tietysti jos uskaltaa avata telkkarin takakannen ja juotella lisäkaiuttimien johdot kiinni telkkarin omien kaiuttimien johtoihin ja poistaa käytöstä telkkarin omat kaiuttimet. Oikeasti homma kannatt…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
1 aloitettu keskustelu
23 viestiä
0 ×   0 ×