tästä luulisi saavan hyvän roihun aikaseksi:
toyotahan on ollut erittäin suosittu automerkki suomessa, ties kuinka kauan.
tätä palstaa kun lukee, homma näyttäisi olevan kaksijakoinen: toisia suorastaan vituttaa yli kaiken esim. avensis, ja toiset kehuvat kovasti.
faktaa on että suosio on valtava, ja mitään todellista tahraa kilpeen ei tietääkseni ole tullut ( kertokaa jos on ). joten miksi herättää niin rajuja tunteita?
mikä sinua vituttaa toyotassa???
asiallisia kommentteja, ettei homma mene jollekkin suomi24-tasolle.
ps. en aja enkä omista toyotan h-autoa, aihe vaan kiinnostaa kun tulee luettua jonkin verran näitä juttuja täällä.
Minua ei vituta Toyotassa mikään! Olen sanonut, että silloin kun olen pettynyt nykyiseen merkkiini, ostan Toyotan! Eri asia on sitten heittää juttua asian tiimoilta, sillä ei Toyotakaan ole täydellinen, vaikka jotkut niin uskoo!
Luulen, että tämä on lievempi ilmentymä ns. Microsoft-syndroomasta. Määräävässä markkina-asemassa oleva tuote herättää aina vastareaktion.
Mielenkiintoista, herättää muutaman kysymyksen?
Miksi Toyotan pitäisi niin sanotusti ottaa pannuun? Miten se on mahdollisesti ilmentynyt? esimerkkejä? Ja ottaako joku muu automerkki enemmän pottuun?
En usko, että, Tojo ottaa ketään nuppiin. Aloittaja vaan käy kuumana japsimerkkien puolesta. Taitaa myös eräs merkki ja sen omistajat jostain syystä ottaa pannuun aloittajaa.
Mielenkiintoista, herättää muutaman kysymyksen?
Miksi Toyotan pitäisi niin sanotusti ottaa pannuun? Miten se on mahdollisesti ilmentynyt? esimerkkejä? Ja ottaako joku muu automerkki enemmän pottuun?
en nyt jaksa ruveta lainaamaan tuolta mitään juttuja esimerkiksi, mutta on mielestäni selvää että esim. avensis jakaa porukan suht rajusti kannattajiin ja vihaajiin.
kyllä toyotan vastaisia enemmän tai vähemmän kiivaita kommentteja tulee säännöllisesti, milloin on älytön rengasmelu, milloin ei kulje suoraan, milloin mikäkin puute. joitain ottaa pattiin myös toyotan kestävyys/luotettavuus-myytti.
ihan sen takia tämä juttu koska mielestäni toyota saa aika paljon 'paskaa niskaan' ollakseen niin suosittu. ei sillä että se minua haittaisi, toyota ei minussa herätä mitään kummempia fiiliksiä. laitoin tämän aiheen vain puhtaasti sen takia että näkisin minkälaisia vastauksia tälläiseen kysymykseen saa
eikä ''eräs merkki'' ja ''sen omistajat'' ota minua nykyään pahemmin pannuun, kunnioitan kyllä tätä merkkiä enkä leimaa sen omistajia, kunhan eivät luule liikoja vehkeistään
Mielestäni ainakin tällä palstalla Volvot saavat enemmän kuraa niskaan kuin Toyotat Itseäni ei miellytä Avensiksen mittaristo eikä sisustus oikein muutenkaan. Ulkokuorikin on jotenkin minun makuuni ankean näköinen.
Teknisesti varmasti oikein hyvä peli, sitä ei kait käy kenenkään kiistäminen? Mutta autoja ostettaessa ei käytetä aina kuitenkaan puhtaasti järkisyitä, varsinkin jos auto on jotain muutakin kuin väline liikkumiseen paikasta A paikkaan B.
Joku aika takaperin pakettiautojen vertailussa testaajat ihmettelivät oikein Toyota Hiacen suosiota, sillä muut hakkasivat sen mennen tullen. Onhan se ilmeisesti ollut todella pitkäikäinen pakettiauto, lieneekö siinä syy suosioon...
Miksi Tojo suosituin?, meillä Suomessa on näitä suosikkimerkkejä ollut ennenkin. Esim Datsun 100, Lada jne. Kaikki ns. halpoja kulkineita. Mielestän suosion takana on ollut halpa hinta duunarille, siis maksukyvyn kipurajalla juuri ja juuri. Voisi spekuloida, että jos jonkun ns. kalliimman merkin hinta tulisi samalle tasolle Tojon kanssa, olisiko Tojo enään niin haluttu. Tämä vain oma ajatusleikkini.
Hyvin paljon Tojonkin haluttavuus juontuu menneisiin aikoihin, jolloin Corollan tosiaan pystyi ostamaan pienituloisempikin ja se kesti vaikkei mitään ajonautintoja antanutkaan. Jos on ajanut ikänsä Toyotalla niin miksi sitä vaihtaakaan. Varmasti jokaisella merkillä on paljon samoin ajattelevia.
Mersu on siinä mielessä poikkeus, että kestävyyden lisäksi se on aina tarjonnut myös hyvät ajo-ominaisuudet, joiden takia korkea hintalappu ja kurja varustelutaso on jäänyt toissijaiseksi.
Luulen, että Toyota möisi pitkään hyvin, vaikka jokainen auto tulisi myyntiin maanantaikappaleena. Näin se aikoinaan hankittu maine kantaa hedelmää.
"Luulen, että Toyota möisi pitkään hyvin, vaikka jokainen auto tulisi myyntiin maanantaikappaleena."
Tokkopa; kannattaa muistaa OPELIN historiaa, luottopelistä harminkappaleeksi! Ei tarvinnut montaa vuotta ja myynti romahti!
Toisaalta 90-luvun puolenvälin Opelien laatu oli osin katastrofaalinen!
no tuo on kyllä ihan totta, volvon nuijiminen on ehkä vielä muodikkaampaa kuin toyotan
tuossa on kyllä asiaa, mutta jos joku väittää halvan hinnan olevan joku suosion salaisuus, en kyllä olisi samaa mieltä. eikös jos haluaa mahdollisimman halvan auton esim. corolla tai avensis kokoluokasta, sieltä löydy halvempiakin vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon? eli ei se hinta ole mikään ykköstekijä.? no se on minun näkemys...
mikä sinua vituttaa toyotassa???
Siis minua? Yleinen harmaus ja persoonattomuus. Hukkuu massaan ja vie tunteita herättämättä paikasta A paikkaan B.
Tähän kategoriaan taitaa kyllä kuulua tojotan lisäksi kaikki top 20-listalla olevat automerkit. Silti tojota on kaikkien massaihmisten, jotka ovat itse kykenemättömiä tekemään päätöksiä, auto.
Auton pitää tarjota riemun kiljahduksia, mielihyvää ja ilotulitusta joka kerta, kun sillä ajetaan. Silloin on auto osunut kohdalleen, kun sille voi lähtiessä sanoa: show me, baby! ! !
Auton pitää tarjota riemun kiljahduksia, mielihyvää ja ilotulitusta joka kerta, kun sillä ajetaan. Silloin on auto osunut kohdalleen, kun sille voi lähtiessä sanoa: show me, baby! ! !
tuo on kyllä totta, olen samaa mieltä! mutta kaikki ei ajattele näin ja heitä ei pitäisi rankaista siitä (että ajavat massa autoilla).?
Tosimies ajaa millä haluaa ja muut millä uskaltaa?
Köyhät ostaa mitä pystyy ja muut mitä haluaa?
Minä teen mitä haluan ja muut mitä osaa?
Ei itse merkissä mätä mikään, samanlainen peltilehmä se loppupeleissä on kuin kaikki muutkin. Lähinnä se huvittaa (huom. ei mätä) kuinka siihen Suomessa, tai ainakin näillä palstoilla suhtaudutaan aika tunteella. Aivan kuin muiden merkkien omistajilla ei olisi järkeä päässään kun ovat hairahtaneet johonkin muuhun kuin Toyotaan! Joskus jopa Toyoa kalliimpaan! Miten niillä muilla edes voi ajaa, ne kun ovat jatkuvasti joko pajalla, hinauksessa pajalle tai jääneet tien päälle.
(Vinkki: Niillä voi ajaa siksi että kaikki muutkin autot toimivat 99,99% ajasta, ja niillä voi olla joidenkin tarpeisiin Toyotaa parempia ominaisuuksia, esimerkkeinä ajettavuus*, suurempi kantavuus, dieselin saatavuus automaattilaatikolla ja ulkonäkö).
mielipideasioita hyvin pitkälti
Lähes kaikkiin merkkeihin joku reagoi "tunteella"?
Toisaalta Tojo on nykyään maailman suurin autonvalmistaja ja nuita "tojofaneja" löytyy muita enemmän?
Itsellä tai meillä ollut pari Tojoa ja ei mitään pahaa sanottavaa, tosin viimeisin oli 2003 ja sekin vaimolla "kauppakassina", siis en ole mikään "friikki"!
Mua vituttaa Toyotassa se, että se on suurempi merkki kuin Mazda ja sillä on laajempi mallivalikoima kuin Mazdalla!
Periaatteessa toyotassa ei harmita muu kuin että sen ajettavuus ei vastaa saksalaisia,ruotsalaisia ja ranskalaisia autoja.Se pitää myös hintansa hieman liian hyvin, korjaamohenkilökuntaankaan ei pääse tutustumaan niin usein kuin monella preeemium merkillä.Hinauspalveluitakaan ei pääse benchmarkkaamaan aivan yhtä usein kuin preemiumeilla.Huollon toiminnastakaan ei jää sellaista normaalia v...a kuin monella muulla merkillä. Bensaturbo taitaa myöskin puuttua tavallisten perheutojen hintaluokasta,ja vapaasti hengittelevät bensakoneet on perstuntumalla ylävireisiä.Bensakulutuskaan ei ole aivan markkinoiden parasta laatua.Sisustuksessakin vois olla pientä laittoa. Olen omistanut 2 toyotaa ja joutunut nämä asiat karvaasti kokemaan.
heheh, minäkin voisin laittaa yhden asian mikä harmittaa toyotassa, tai enemmänkin ihmisissä tämän asian tiimoilta
:se että tämä corollan ja avensiksen haukuttu laatu, joka pitää sisällään asiat kuten mukavuus, ajettavuus, meluisuus, suuntavakaavuus jne, pilaa monen muun mainion japsiauto-mallin maineen joissa nuo ominaisuudet ovat vähintään hyvät.
mutta eipä se toyotan vika ole, jos ihmiset on niin idiootteja että luulevat kaikkien japsiautojen olevan samanlaisia.
Niin ja mistä nuo tulevat asiat: huono ajettavuus ja ohjaus jne.? Viimeisimmät mallit ovat kuitenkin napsineet kiitettäviä tai vähintään kaseja vertailuissa ko. asioista. Ts. mielikuvat 80-luvulta tai 70-luvulta elävät kovasti (jolloin Corolla ei saanut kiitettäviä arvioita, mutta ihan hyviä kuitenkin) - päinvastoinhan on käynyt esim. Rellun ajettavuudelle. Ennen hyvä, nykyään ei niin hyvä - maine silti hyvä ajettavuuden osalta. Sama homma tuon ruosteen kanssa. Eipä ole ruosteisia 90-luvun malleja vielä paljoa - ja
ovat vähemmän ruostuneita kun esim. VW:t tai Opelit.
Joitakin vain sylettää se, että täällä kerrotaan Toyotan tilasto- ja myyntimenestyksestä. Tojosta ei tarvitse pitää, mutta älytöntä on takertua haukkumaan esim. hyväksi havaittua laatua, ajettavuutta jne. Kateuttako siis vai harmia siitä, että tuli ostettua sellanen auto, joka on useammin korjattavana ja ei pidä arvoaan Toyotan tavoin.
p.s. Japanilaismerkeissä on eroa. Esim. uusi Nissani jäisi itseltäni kauppaan aivan samoista syistä kuin vaikka Opel.
Tottakai se nyt vituttaa,kun aamulla kovalla pakkasella oma eurooppalainen premium jättää #&%£$!* tienposkeen ja naapuri ajaa vilkuttaen toyotallaan ohi,#&%£$!*!
Toyota=Järkevä, luotettava, turvallinen ja taloudellinen valinta. Mutta ei herätä omistamisen halua tippaakaan. Silkka kodinkone, yhtä kiinnostava kuin leivänpaahdin tai pahvilaatikko. Useimmille omistajilleen siis nappivalinta;)
Lähetäänpä siittä liikkeelle että Toyota on varmaankin järkisyin ajatellen paras merkki Suomen markkinoilla. Jokainen tojon automalli on luokkansa kärkeä, vähintäänkin keskikastia eli yhtään ns. huonoa autoa mallistoon ei kuulu. Elikkäs jos ostat toyotan niin tiedät että saat aina hyvän auton. Kestävyydeltään ne ovat huippuluokkaa, jälleenmyyntiarvoltaan huippuluokkaa, ylläpitokuluiltaan halpoja, huolto ja myyntipalvelut pelaa, autot ovat ominaisuuksiltaan hyviä... Jos joku tuttava kysyy neuvoa minkä auton ostaisi, niin kyllä tojotaa suosittelisin melko varmasti, se on se merkki jonka valitessa on pienin mahdollisuus että asiat menee pieleen. Saattaisin jopa suositella korealaista (vihaan niitä).
Mutta itselle autoilu ei ole pelkkää paikasta A paikkaan B mahdollisimman vähällä vaivalla ja halvalla pääsemistä. Se on nautinto, intohimo. Ja autossa ei ole tärkeintä se, että se on luotettava tai kuluttaa vähän vaan se, millaisen fiiliksen se saa minussa aikaan. Sen pitää olla sellainen että haluan mennä kotiin sitä vähän pidempää reittiä. Ja kotiovea avatessa käännyn vielä ja vilkaisen sitä hymyillen vielä viimeisen kerran ennen kuin menen sisään. Haluan myös että autoni erottuu muista, vaihdoin edellisen autoni, josta pidin todella paljon, juuri sen takia kun saksan tuonnin takia niitä alkoi näkymään liikaa näillä kulmilla. Tykkään myös pestä autooni, eli en osta sitä kaikista tylsimmän näköistä harmaata sen takia että siinä ei kura näy, vaan otan sen mikä näyttää kaikista hienoimmalta ja vaatii paljon huolehtimista. Tämän takia ehkäpä ainoa tojota jonka kelpuuttaisin itselleni on celica. Lexus kyllä kelpaisi ja vielä kun itsellä on pieni teknologiafetissi niin hybridi vielä paremmin.
Elikkäs jos auto on työkalu tai haluat vain päästä paikasta toiseen niin tojota on paras valinta, siksi niin monet sen valitsevatkin. Mutta jos autoilu on enemmänkin kuin liikkumista niin varmaankin joku muu merkki tyydyttää enemmän. Ja tämähän onkin hienoa että ei meidän kaikkien tarvitse samanlaisilla autoilla liikkua. Myös Toyotan kova laatu panee muutkin autonvalmistajat parantamaan omaa laatuaan, mistä on hyötyä kaikille.
Toyota - ympäristöystävällinen valinta. Ei kannusta ajamaan ylimääräisiä kilometrejä!
ovat vähemmän ruostuneita kun esim. VW:t tai Opelit.
Joitakin vain sylettää se, että täällä kerrotaan Toyotan tilasto- ja myyntimenestyksestä. Tojosta ei tarvitse pitää, mutta älytöntä on takertua haukkumaan esim. hyväksi havaittua laatua, ajettavuutta jne. Kateuttako siis vai harmia siitä, että tuli ostettua sellanen auto, joka on useammin korjattavana ja ei pidä arvoaan Toyotan tavoin.
p.s. Japanilaismerkeissä on eroa. Esim. uusi Nissani jäisi itseltäni kauppaan aivan samoista syistä kuin vaikka Opel.
Itse ajoin 1600 kilometriä Avensis 1.6 farmarilla, vuosimalli 2004, täytyy sanoa, että jos ohjauksesta annetaan vähintään kasi, niin lasken sen huumorin piikkiin, lyhyesti aivan kauhea, kaistojen välissä pysymysessä sai tehdä täyden päivätyön. Liekö parantunut face liftissä ?
Mistä ole saanut tietoosi, että WW ruostuu pahemmin kuin Toyota, ainakin Vi bilägare ruosterekisterissä (http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp) WW saa suojaustaan jopa maksimipisteitä (5 pistettä) yleensä arvosana 4, muutamassa tapauksessa (Polo) arvosana on 3. Toyotalla pyörii enimmäkseen 2:ssa , muutama 3:nen ja yksi 4:nen (Camry). Tämä tukimus kertoo aika karua kieltä, WW ruostuu selkeästi vähemmän kuin Toyota, mallista riippumatta. Tämän tutkimuksen mukaan myös tämän vuosituhannen Opelit on selvästi vähemmän ruostuvia kuin Toyota.
Alkuperäiseen kysymykseen: Tuon ohjauksen lisäksi tuskin muu ottaa päähän kuin 10 000 km kestävät polttimot (huoltosopimus saattaa lieventää tuskaa).
Tämä tukimus kertoo aika karua kieltä...
Kyseessä on arvio autojen ruostumisherkkyydestä. Se on tehty silmämääräisellä tarkastelulla. Suuntaa antava se on, muttei mikään absoluuttinen totuus, vaikka niin usein luullaankin.
Varmempaa tietoa saa pohjoismaisesta korroosiotutkimuksesta. Valitettavasti se ei palvele uusien autojen ostajaa.
Volkkari muuten kieltää jälkeenpäin tehdyn käsittelyn, Toyota sallii sen. Mikä olisi käsitellyn Toyotan keskimääräinen arvosana? Hajontaa tietysti syntyy riippuen käytetyistä aineista, työn suorittajan ammattitaidosta ja mielentilasta.
[quote title="24.02.2007 klo 20:10 Peri Arvo kirjoitti"]
[Itse ajoin 1600 kilometriä Avensis 1.6 farmarilla, vuosimalli 2004, täytyy sanoa, että jos ohjauksesta annetaan vähintään kasi, niin lasken sen huumorin piikkiin, lyhyesti aivan kauhea, kaistojen välissä pysymysessä sai tehdä täyden päivätyön. Liekö parantunut face liftissä ?
-tuo on tyyppiesimerkki toyotan ajettavuuden haukkumisesta. en puolusta toyotaa kiihkeästi mutta pakko vähän ihmetellä ja epäilen
että tollasen huomaa provoiluksi/liioitteluksi siitä, että näitä arvostelijoita on toyotalla ajavien/ajaneiden valtavaan määrään suhteutettuna kuintenkin aika vähän. ja ihmettelen miten auto voi olla niin äärettömän suosittu jos sen ajettavuus olisi täysi katastrofi? aika vähän ihmisiä silloin kiinnostaisi ''meneekö auto suoraan kun ratti on keskellä'' ainiin, niihän se menikin, mehän ollaan euroopan tyhmin kansa....
Mistä ole saanut tietoosi, että WW ruostuu pahemmin kuin Toyota, ainakin Vi bilägare ruosterekisterissä (http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp) WW saa suojaustaan jopa maksimipisteitä (5 pistettä) yleensä arvosana 4, muutamassa tapauksessa (Polo) arvosana on 3. Toyotalla pyörii enimmäkseen 2:ssa , muutama 3:nen ja yksi 4:nen (Camry). Tämä tukimus kertoo aika karua kieltä, WW ruostuu selkeästi vähemmän kuin Toyota, mallista riippumatta. Tämän tutkimuksen mukaan myös tämän vuosituhannen Opelit on selvästi vähemmän ruostuvia kuin Toyota.
minun luottaisin enemmän omiin kokemuksiin ja tietoon kun tollaseen ruotsalaiseen tutkimukseen jolla voi minun mielestä pyyhkiä #&%£$!*.
kummallakaan toyotalla tai wolkkarilla ei tietääkseni ole ongelmia ruosteen kanssa.
''Tämän tutkimuksen mukaan myös tämän vuosituhannen Opelit on selvästi vähemmän ruostuvia kuin Toyota''
-tuota en voi kun ihmetellä, koska perhepiirissä oleva henkilö on työssään läheisesti tekemisissä opelin ( ja muutaman muunkin merkin) ja ruoste/takuu korjausten kanssa, ja häneltä saadun tiedon mukaan opeleita korjataan jopa takuuseen mädän takia. toyotalla taas en ole kuullut ikinä olevan mitään mainittavia ongelmia ruostumisen kanssa, pitkään aikaan. saati mitään takuukorjauksia. tiedä sitten...
Toyota on teknisesti kestävämpi auto kuin VW, mutta ei kummoista tietoa tarvi olla kumpi näistä merkeistä ruosteesta kärsii enemmän. Jos joku hyvä puoli volkkarista on sanottava, se on juuri tuo korroosion kesto.
Möin oman Avensikseni tuttavalleni ja auto meni kyllä välittömästi ruostesuojaukseen, joka olisi pitänyt tehdä jo uutena jos autoa meinaa kauan pitää.
Yksi linkki olisi tässä:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ruostuminen/HL20040131SI1AL0289h
Petos: "-tuo on tyyppiesimerkki toyotan ajettavuuden haukkumisesta. en puolusta toyotaa kiihkeästi mutta pakko vähän ihmetellä ja epäilen
että tollasen huomaa provoiluksi/liioitteluksi siitä, että näitä arvostelijoita on toyotalla ajavien/ajaneiden valtavaan määrään suhteutettuna kuintenkin aika vähän."
no provohan tuo tietenkin oli, jos totta puhutaan, ei ollut koskaan vaaraa nukahtaa kesken ajon, piti mukavan virkeänä.
Petos: "ja ihmettelen miten auto voi olla niin äärettömän suosittu jos sen ajettavuus olisi täysi katastrofi? "
Itsekin olen ihmetellyt, miten esimerkksi MTV3 ja Nelostv ovat äärettömän suosittuja, vaikka sieltä roskaa tulee suurimman osan ajasta. Laadulla ja suosiolla ei välttämättä ole mitään tekemistä keskennän.
Petos: "...aika vähän ihmisiä silloin kiinnostaisi ''meneekö auto suoraan kun ratti on keskellä'' ainiin, niihän se menikin, mehän ollaan euroopan tyhmin kansa.... "
Viitaten tuohon Tv-esimerkkin yllä, ehkei savua ilman tulta
Petos: "minun luottaisin enemmän omiin kokemuksiin ja tietoon kun tollaseen ruotsalaiseen tutkimukseen jolla voi minun mielestä pyyhkiä #&%£$!*."
Sinä luotat enenmmän itseesi, varsinkaan jos ei tulokset miellytä. Minä en taas luota itseeniniin paljon, jos näin tekisin vaihtaisin ehkä nimimerkikseni "ItsePetos".
Petos; "tuota en voi kun ihmetellä, koska perhepiirissä oleva henkilö on työssään läheisesti tekemisissä opelin ( ja muutaman muunkin merkin) ja ruoste/takuu korjausten kanssa, ja häneltä saadun tiedon mukaan opeleita korjataan jopa takuuseen mädän takia. toyotalla taas en ole kuullut ikinä olevan mitään mainittavia ongelmia ruostumisen kanssa, pitkään aikaan. saati mitään takuukorjauksia. tiedä sitten...!"
Sitä itsekin olin äimän käkenä, onko opelin laatuohjelma tehonnut jo noin hyvin, Opel ottaa 4-5 pistettä ja Toyota 2-3 pistettä.