Kokemuksia Mercedes C-sarjasta?

133 kommenttia
1235»
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 13:32 Mannni kirjoitti
    Uusi C ei ehtinytkään Detroitin näyttelyyn.
    Esiteltäneen runsaan viikon kuluttua 22.01...


    Ollut varmaan jo niin ruosteessa etteivät voineet tuoda nähtäväksi :no_mouth:

      
  • Lainaus:
    12.01.2007 klo 16:38 jiipee11 kirjoitti
    Lainaus:
    12.01.2007 klo 13:32 Mannni kirjoitti
    Uusi C ei ehtinytkään Detroitin näyttelyyn.
    Esiteltäneen runsaan viikon kuluttua 22.01...


    Ollut varmaan jo niin ruosteessa etteivät voineet tuoda nähtäväksi :no_mouth:


    On myös jo saattanut 50 000 senttimetrin ajon jälkeen tulla käsittämätön vika, matkamittari on täytynyt vaihtaa.
    :smile:

      
  • Niin ja Daimler–Chrysler AG:n edustajina tutkimusta ovat valvoneet herrat Weinberger ja Schnell.

      
  • Hieno on auto mutta hieno on hintakin :sunglasses:

      
  • Jos tuo on se lopullinen ulkoasu, niin erikoista on ainakin se, että siinä coupe-tyylinen keula, kuten cl:ssä eli entinen ns. SEC-maski, ilman metallista tähteä konepellin päällä ja suurella maskitähdellä. Toisaalta onhan tällaisia jo nähty esim R-sarjassa pikkuautojen, pakettiautojen ja maasturien lisäksi. Joissain kuvista taas C:ssä on uuden S-mallin kaltainen keula, joten täytyypä katsoa mitä tuleman pitää.

      
  • Itse kävin tutun C-mersulla (farkku cdi 200 vm. 2003) Helsingissä. Kilometrejä reissun aikana kertyi yli 1000, joten jonkinlainen käsitys autosta syntyi. Plussat: Kulutus oli maantiellä 4.4l/100km. Kulutusta pienensi rauhallinen ajotapa ja 6-vaihteinen manuaalilaatikko. Auto oli jämäkkä ajaa ja oli hiljainen kitkarenkailla. Muutenkin auto vaikutti laadukkaalta ja koneessa oli mielestäni aivan tarpeeksi vääntöä. Miinukset: Penkit! Voi että selkäni meni kipeäksi, koska kyseisessä yksilössä ei ollut minkäälaista ristiseläntukea! Muutenkaan jakkarat eivät vedä vertoja esim. Volvojen jakkaroille. Lisäksi autossa oli pieniä lastentauteja ---> pyyhkimet lakkasivat toimimasta, kun auton pysäytti liikkennevaloihin ja auto herjasi aina käynnistäessä, että konepelti on auki vaikka se oli kyllä kiinni. Kaikenkaikkiaan suosittelen autoa!

      
  • Lainaus:
    22.01.2007 klo 16:07 spedemece kirjoitti
    Jos tuo on se lopullinen ulkoasu, niin erikoista on ainakin se, että siinä coupe-tyylinen keula, kuten cl:ssä eli entinen ns. SEC-maski, ilman metallista tähteä konepellin päällä ja suurella maskitähdellä.


    Tekstin mukaan näin on Avantgardessa (ja varmaan myös AMG:ssä?). Classic ja Elegance -versioissa on edelleen tähti konepellin päällä.

    Komean näköinen peli, sopivasti uutta ja vanhaa.

      
  • Lainaus:
    23.01.2007 klo 11:55 lydenski kirjoitti
    ILisäksi autossa oli pieniä lastentauteja ---> pyyhkimet lakkasivat toimimasta, kun auton pysäytti liikkennevaloihin


    Onkohan pyyhkimissä ominaisuus, joka hidastaa pyyhintänopeutta/pysäyttää tauollisen pyyhinnän, kun auto pysähtyy? Omassa autossani on sellainen, vaikka ei Mersu olekaan.

      
  • Lainaus:
    05.02.2007 klo 21:44 masa t kirjoitti
    Onkohan pyyhkimissä ominaisuus, joka hidastaa pyyhintänopeutta/pysäyttää tauollisen pyyhinnän, kun auto pysähtyy? Omassa autossani on sellainen, vaikka ei Mersu olekaan.


    MB:ssä on tällainen, sadetunnistimen kanssa sitä ei tietysti tarvitse olla. Ei se siis mikään vika ole, vaan harkittu ominaisuus.

      
  • Vuosi on vaihtunut ja olen pelipaikalla Saksanmaalla - ja auton valinta on vihdoin edessä. Suurkiitos kaikille rakentavasti keskusteluun osallistuville (esim vaikka Vernon vili): vinkkinne malleista, kokemuksista ja foorumeista ovat olleet tärkeitä - ja toivon mukaan keskustelu jatkuu.

    Jos tiivistän omat mietteeni C-sarjasta tässä vaiheessa: face-liftattu -04 ja eteenpäin vaikuttaa todellakin olevan äärimmäisen hyvin rakennettu auto (erit vähän vikoja, tyytyväisiä omistajia eri maissa jne), ja moni aiempi huolenaihe on poistunut kasvojenkohotuksen myötä. Esim sisätilat (jopa penkit?) ovat eri luokkaa -04 ja eteenpäin. Automaatti vaikuttaa olevan sopivampi kaikkiin moottoreihin kuin sinänsä hyvä 6-vaiht manuaali, ja on kai helpompi myydä eteenpäin. Kompressoribensa vs turbonaku on omalla kohdallani vielä ilman ratkaisua, kannattaako jälleenmyyntimielessä ostaa diesel?

    Itse en ole Mersua aiemmin omistanut, ja henk.koht merkkiin ei liity kummempaa dramatiikkaa suuntaan tai toiseen, mahd vain epiteetti "keskimääräistä parempi auto". Kolmekymppisenä en osta Mersua kiusatakseni sen enempää espoolaiskavereitani kuin maalaisserkkujanikaan; he ajavat audeilla ja volvoilla tai toyotoilla ja hondoilla, ja ovat tyytäväisiä niihin. Syy C-sarjaan liittyy minun kohdallani mukavuuteen: rallia ei Suomen kaduilla kumminkaan ajeta, joten auto joka on tilavampi kuin A4 ja hiljaisempi kuin BMW 3 kuulostaa hyvältä. Ajaisin luultavasti yhtä varmasti (en ehkä ihan yhtä turvallisesti) ja huolettomasti Golfilla, Passatilla tai vaikka uudella Astralla, mutta uskokaa pois (myös te Mersun vihaajat): esim Frankfurtin tarjonta C-luokista on niin valtava että vaikea tätä autoa on ohittaa. (Ja ne hinnat...)

    Viimeisimpänä mutta ei vähäisimpänä argumenttina olen hyväksymässä ajankohdan eli mallinvaihdon: C-sarja vaihtuu uuteen juuri näinä viikkoina, ja sen on pakko näkyä hinnassa.

    Mutta onpa pieni pirukin hiipinyt takaraivoon: samalla budjetilla saisi melkein uuden B-sarjan... Moderni ja korkeampi mutta huonompi ajettavuus ja meluisa. Mutta pitäisikö silti....?

    Hyvää kevään odotusta kaikille!




    [ajjh muokkasi tätä viestiä 08.02.2007 klo 19:51]
      
  • Thanks for sharing this info.

      
  • Olipa mielenkiintoisia takautumia tuttuun autoon yli 100.000 km vuonna 2007 loppuvuodesta esitellyllä S204:lla!

    Ohjaus: se on perinteinen Mersu, josta jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Jos haluat tuntea sormissasi onko pyörän alle jäänyt kiven murunen punagraniittia vai harmaata, kannattaa etsiä jotain muuta. Tee samoin, jos et hyväksy kuljettajan osoittamaan kaarteeseen vapaaehtoisesti taipuvaa autoa. Jos tarvitset auton joka vääntää läpi jokaisen mutkan kuskille vastaan mutkasta suoraan pyrkien, tämä ei ole sinun autosi. Tämän aikakauden Mersun ohjauksen filosofiana on, että kuljettajaa joka haluaa istua ratin takana muutaman tunnin ihan rauhassa ei saa häiritä epäolennaisella infolla. Mission critical info sen sijaan tulee läpi loud & clear. Sitä tosin esiintyy jokaisella pyörällään vaa'an yli 400 kg heilauttavassa optimaalisessa balanssissa olevassa 1630 kiloisessa autossa harvoin. Avantgarden 17" pyörillä erikoismaininta takavetoiseksi poikkeuksellisesta vakaudesta ja rauhallisuudesta kuitenkin varsin pienelle autolle.

    Ruoste: ensimmäinen uuden ajan Mersu Dr. Viiksen johdollahan siitä sitten tuli, kun korityö on selvästi edeltäjiään parempaa. Tarkista silti taka-apurungon tilanne käytettyä ostaessasi. Myös alusta on monimutkaisuudestaan huolimatta hämmästyttävän huoltovapaa.

    Iso tähti: sama keskustelu käytiin myös Saksassa. Puristit eivät pitäneet perinteisesti ammattilaisten raskaan liikenteen vetäjiin ja Bremenin erikoiskoritehtaan kalliiden 2-ovisten tyylistä isotähtistä säleikköä uskottavana vaatimattomassa C-sarjassa. Nikottelin itsekin samaa, mutta Rouva piti classicin säleikköä ja klassista tähteä vääränä muuten selvästi Avantgarde koriin, joten vaihtamatta jäi. Nyt E-sarjalainenkin pitää erikseen tilata lisähintaan Exclusive paketilla, jos haluaa klassisen säleikön ja tähden konepellille

    Polttoainetalous ei yltänyt aivan edeltäjän tasolle, kun sama tekniikka kiskoi isompaa koria ennen uuden moottorisarjan OM651 diesel esittelyä. Uusi kone vie S204 koria vielä vähemmällä kuin vanha OM646 edeltänyttä korimallia. Mersufoorumilla vanha OM646 diesel on silti luottomoottorin maineessa, kun uudemmassa on kaikenlaista kallistakin riskiä etenkin raskaassa käytössä. Joka tapauksessa meillä 2006 S203 on kulkenut vähemmällä kuin 2008 S204 samalla moottorilla ja vaihteistolla.

    Lastentaudit: olihan niitä ensimmäisessä vuosimallissa. Jarrukilpien ja haljenneen ahtoilmaputken lisäksi päivitettiin softaversioita eri kontrollereille.

    Yhteenveto: kiva auto ja mukava ajettava missä kelissä tahansa. Positiivisella tavalla pieni ja ketterä ilman pikkuauton tuntua. Erityismaininta nelivalojärjestelmästä, jonka kaukovalot quad-xenoneiksi konvertoituna tämä on ollut ainoa auto yli 40 vuoteen, jota pystyin ajamaan ilman lisävaloja. Ceestä jäi hyvät muistot kun 230.000 km ajettu täysin ehjä ja valintojensa vuoksi edelleen 6 vuotta uudempaa aivan uutta Vehon esittelyautoa mukavampi Cee vaihtui tilojen vuoksi isompaan korihylsyyn. Nämä kaksi peräkkäistä autoani vahvistavat vanhan perinteen, jonka mukaan C ostetaan ajettavaksi ja E mukavaan matkustamiseen. Kaikkein uusin E tosin hämärtää vanhaa kansanperinnettä astumalla Ceen tontille vaikka tarjoaakin katumaasturiluokan tavaratilan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit