https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/tm-ajettua-opel-astra-astra-jatkaa-melkein-saksalaisena/
https://www.is.fi/autot/art-2000008686188.html
C-segmentin viimeisin viritelmä PSA / Stellantiksen bulkkia on siis tulossa uunista ulos.
Hinta ilmeisen kilpailukykyinen plugareissa.
Yhteistä muihin nykyomistuksen aikana tuotettuihin Opeleihin vaikuttaa olevan takatilojen kutistuminen. Väistyvässä mallissa tilat takapenkillä olivat oikein kelvolliset hatchbackissäkin.
Kovasti koitetaan edelleen tuoda esiin saksalaisuutta suunnittelussa ja valmistuksessa. Kuinka paljon sillä sitten on eri markkinoilla merkitystä?
Kaasua (ja vetyä) lukuunottamatta käyttövoimat ovat tarjolla. Täyssähkö vasta vuoden päästä.
Vertailuja odotellessa...
Nyt Astran sähkömalli on kaiketi vihdoin valmis asiakastoimituksiin.
https://tekniikanmaailma.fi/opel-astra-electricin-farmarimallista-odotetaan-merkittavaa-tekijaa-tyosuhdeautomarkkinoille/
Stellantiksellakin on tähänastisten koeajojen ja testien perusteella kuitenkin ohjelmistossa paljon parannettavaa.
Miten merkittäväksi tekijäksi tämä päätyy työsuhdeautoissa, jää nähtäväksi. Ainakin tämän palstan työsuhdeautoilijat ovat pohtineet valintojaan ihan eri autoluokista.
Phev Astran käyttötesti on vielä reilut 20 tkm kesken.
https://tekniikanmaailma.fi/taalta-loydat-tmn-kaynnissa-olevat-lukijakyselyt-tulevat-lukijatapaamiset-seka-tarkeimmat-tulossa-olevat-testit/#anchor-5
Meneekö Opel Suomessa kaupaksi entiseen mallin nyt, kun siitä on tullut rapea ranskalainen?
Sähköautokommentteja tänne kaivattiinkin.
Vai grilliruoka?
. Toyota 14 268
Škoda 8 821
Volkswagen 7 637
Volvo 7 288
Kia 6 605
Tesla 6 139
Mercedes-Benz 5 372
BMW 4 974
Audi 3 537
Nissan 2 640
Hyundai 2 445
Ford 2 443
Peugeot 2 438
Opel 1 904
Citroën 1 241
No eihän se ainakaan viime vuonna häävisti mennyt kaupaksi.
Johtuiko rapeudesta, sähköAstran puutteesta vai jostain muusta?