TM juttu CO2 -määrien kasvusta

2 kommenttia

Tutkimus tukee samaa, mitä EU havaitsi saadessaan viimeiset raportit liikenteen (autot, junat ja lento) liikenteenpäästöistä. Tulos oli aika musertava, päästöt ovat kasvussa vaikka suurin saastuttaja eli tieliikeenne sähköistyy kovaa vauhtia. Mikä meni pieleen, voisi sanoa, että tilastot. Kun EU puhuu sähköistymisestä mukaan lasketaan kaikki eli mild hybridit/hybrdit, plugarit ja sähköautot. Kun asiaa sitten selvititettiin niin EU:lle selvisi, että nykyinen WLTP -mittaus (jonka mukaan moni maa laskee autoveronsa) ei kerro todellisuutta vain laboratio todellisuuden. Kysymys ei ole pelkästään toimintamatkasta vaan mild hybrid/hybrid ja plugareiden päästöistä. Tällä hetkellä ylivoimainen osuus myydyistä sähköautoista on hybridejä, jotka ovat painavia SUV -möhkäleitä (kuka autonvalmistaja enää ilmoittaa Cw -arvoa?), plugareiden vähäinenkin CO2 -päästöjen etu jää käyttämättä, kun kaapeli on koko leasing -ajan tehtaan pakkauksessa. Nykyiset autot kuluttavat tosiasiassa enemmän, ne kasvavat kokoajan ja painavat enemmän. Osa syy ovat kokoajan kiristyneet turvallisuusmääräykset.
Moniko tekee enää pieniä autoja Toyota, Fiat, Kia? Jotta ihmiset kääntyisivät sähköautoihin (euroopassa on talous lähtenyt kasvun ja se normaali ennusmerkki eli automyynti kasvoi yli +13% huhtikuussa) vaatisi, että verotus- ja -edut muuttuisivat. ElI mild hybridejä, hybridejä ja plugareita verotettaisin vastaavasti kun bensa/diesel -autoja. Edut saisivat vain 100% sähköautot. Valitettavasti autoverotus, käyttömaksut yms. on jokaisen EU maan sisäinen asia. Euroopassa on useita maita, joiden nykyinen sähkön kantaverkko on ylärajalla, Italia lienee kuuluisin Blackoutteineen. EU:n viimeinen 700 miljardin "elvytyspaketti" osuutensa olisivat esim. Espanja Italia voinut käyttää järkevämminkin kuin talojen korjausavustuksiin ja satojen miljoonien tukiin Gigafactoryille tai autotehtaile. Kyllähän autotehtaat ne vastaava ottavat. Euroopassa kukaan ei oikein näytä tietävän kenelle infrastruktuuri kuuluu. Ilman sitä ei sähköautoista ole paljon hyötyä C02 -emissioiden vähentämisessä. Suomenkin hallitus teki oikean karhunpalveluksen tulevaisuudelle ja omille lupauksilleen poistamalla ARA-tuen ja Energiaviraston tuen latausasemien perustamiseen. Kaiken huipuksi alkanut kesä on lentoliikenteen osalta kaikkein vilkkain pitkään pitkään aikaan.Ja kasvu tulee lomalennoista. Kannattaa käydä vielä Kreikassa kun voi, olosuhteiden kannalta.

  
  • Saattaa jo toinen käyttäjä ladata autoa ahkerasti.

    Koska Italiassa sähkökatkoksia on ollut?

      
  • @Lukija130896 kirjoitti:
    Tutkimus tukee samaa, mitä EU havaitsi saadessaan viimeiset raportit liikenteen (autot, junat ja lento) >liikenteenpäästöistä. Tulos oli aika musertava, päästöt ovat kasvussa vaikka suurin saastuttaja eli >tieliikeenne sähköistyy kovaa vauhtia. Mikä meni pieleen, voisi sanoa, että tilastot. Kun EU puhuu >sähköistymisestä mukaan lasketaan kaikki eli mild hybridit/hybrdit, plugarit ja sähköautot. Kun asiaa sitten >selvititettiin niin EU:lle selvisi, että nykyinen WLTP -mittaus (jonka mukaan moni maa laskee autoveronsa) >ei kerro todellisuutta vain laboratio todellisuuden. Kysymys ei ole pelkästään toimintamatkasta vaan mild >hybrid/hybrid ja plugareiden päästöistä. Tällä hetkellä ylivoimainen osuus myydyistä sähköautoista on >hybridejä, jotka ovat painavia SUV -möhkäleitä (kuka autonvalmistaja enää ilmoittaa Cw -arvoa?), >plugareiden vähäinenkin CO2 -päästöjen etu jää käyttämättä, kun kaapeli on koko leasing -ajan tehtaan >pakkauksessa. Nykyiset autot kuluttavat tosiasiassa enemmän, ne kasvavat kokoajan ja painavat enemmän.

    Totta, uudet hybridit kokonaispäästöiltään elinkaarensa aikana ei poikkea juurikaan jostain ikälopusta saastuttavasta x5 irvikuvasta. Eu:n tasolla ei ole lähellekkään riittävää uusiutuvien tuotantoa, joten syömme muiden eväitä jo nyt. Euroopan sähköistyminen on toisaalta huonokin asia, kovin moni kilowatti tulee kuten suomessakin kivihiilestä ja ruskohiilestä (helen ~70% jne..) vaikka tuotanto olisi puhtaampaa per kw 'keskimäärin' ei se auta ilmastonmuutoksen torjunnassa lainkaan, kusemme omille punteille.

    Osa syy ovat kokoajan kiristyneet turvallisuusmääräykset.

    ei muuten ole, muuttuneet juurikaan viimeiseen 15 vuoteen. ihmisten asenne vain on, koska tarjolla samaan
    rahaan on jotain suurempaa ja kauniimpaa -> saastuttavampaa. Osta dasia spring tai vastaava lupo, ei ole vähempää 'tähtipölyä' kuin hybrid 'suveissakaan', ajaa asiansa, häpeä? -> oma ongelmanne.

    Moniko tekee enää pieniä autoja Toyota, Fiat, Kia? Jotta ihmiset kääntyisivät sähköautoihin (euroopassa on >talous lähtenyt kasvun ja se normaali ennusmerkki eli automyynti kasvoi yli +13% huhtikuussa) vaatisi, että >verotus- ja -edut muuttuisivat.

    Audi A1-A3, Toyota yaris-auris, Fiat 500-600, Kia picanto-stonic-rio näin esimerkiksi.
    näillä kaikilla päässee ~4L /100km ihan normiajossa (manuaali) jos vähääkään osaa ajaa.

    ElI mild hybridejä, hybridejä ja plugareita verotettaisin vastaavasti kun bensa/diesel -autoja. Edut saisivat vain 100% sähköautot. Valitettavasti autoverotus, käyttömaksut yms. on jokaisen EU maan sisäinen asia. Euroopassa on useita maita, joiden nykyinen sähkön kantaverkko on ylärajalla, Italia lienee kuuluisin Blackoutteineen.

    Italiassa lienee rakennuskannan jäähdytys kuluttavampi kuin ne 5 miljoonaa sähkö 500:sta?

    EU:n viimeinen 700 miljardin "elvytyspaketti" osuutensa olisivat esim. Espanja Italia voinut käyttää >järkevämminkin kuin talojen korjausavustuksiin ja satojen >miljoonien tukiin Gigafactoryille tai >autotehtaile.

    Niin, miksi tukea yrityksiä jotka eivät OIKEASTI tukia tarvitse, on niitä parempiakin kohteita kuten jo otettujen lainojen lyhennykset näin lyhykäisyydessään.

    Suomenkin hallitus teki oikean karhunpalveluksen tulevaisuudelle ja omille lupauksilleen poistamalla ARA->tuen ja Energiaviraston tuen latausasemien perustamiseen. Kaiken huipuksi alkanut kesä on lentoliikenteen >osalta kaikkein vilkkain pitkään pitkään aikaan.Ja kasvu tulee lomalennoista.

    Ehkäpä he investoivat nyt vetyyn kun eivät osaa 4 vuoden välein kun tuhota vuoron perään edellisten hallitusten työmäärän. kohta odotetaan että olemme veloissa korvia myöten taloremonttien , sähköautojen, ja kohta vetyautojen kanssa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit