Hei!
Pitkällisen tarveharkinnan tiimoilta pari viikkoa päällä ollut autokuume on päättymässä ja jos vain hallitus antaa luvan pitäisi jompikumpi otsikon mukainen muutaman vuoden ikäinen vähän ajettu entinen leasing-peli olla kohta alla. Volvossa epäilyttää ainoastaan ne "legendaariset" sähkö -ja muut pikkuviat joita jyllä jossain määrin tukee tuon nimeltä mainitsemattoman käytettyihin autoihin vakuutuksia antavan yrityksen vakuutusten hinnat eri autoille.
Vai mitä olette mieltä kun V70 -04 automaattiin maksaa kolmen vuoden täysvakuutus lähes kolme kertaa enemmän kuin saman ikäiseen A6 avanttiin joka vielä kaikenlisäksi on se multitronic malli. Molemmilla ajettu 50 000 - 80 000 km. Eikai siitä voi mitään muita johtopäätöksiä vetää kuin, että tilastollisesti V70:n korjauskustannukset ovat kolme kertaa suuremmat kuin Audin (ainakin vakuutusyhtiön tilastoissa). Harmi, koska muuten olisin Volvoon mieltynyt..mutta ei oikein kiinnostaisi maksaa yli 2500 euroa tuollaisesta vakuutuksesta. Audin n. 900 euron vakuutus vielä on järkevän hintainen maksettava kolmen vuoden täysturvasta.
Itse ajelin S60 mallilla, joka tekniikaltaan vastaa tuota farkkua, melkoisen huolettomia kilometrejä n. neljä vuotta. Ainoa vika oli Magneti Marellin kaasuläppävika, joka on melko yleinen. -04 malleissa ei tuotakaan enää ole, kun kaasuläpän toimittaja vaihdettiin toiseen. Voin suositella S60:sen perusteella!
Moi. Oletko varma tuosta vakuutuksen hinnasta? Minä kävin katsomassa pohjolan vakuutuslaskurilla ja sain näyttämään -06 volvon ja audin vakuutuksien hinnat siltä et audiin on n. 100 euroa kalliinpi vakuutus?? En tiedä vaikuttaako esim asuinkunta siihen niin paljon mut kuitenkin...
Höpö-höpö-juttuja taas !
Eihän mikään täysvakuutus korvaa auton sähkövikoja !
Me ollaan Suomessa eikä Ameriikasssa, jossa voi ottaa silmäripsilleenkin miljoonavakuutuksen.
Jos ratkaiset autosi oston väärin tehdyn täysvakuutusvertailun pohjalta niin onnea vaan.
Auton hankinnassa on satakunta parempaakin perustetta.
Tässä muutama V70 puolesta ja A6:sta vastaan.
1.Kunnollinen tavaratila; Audin viisto takaluukku on huono
2. Audin mittaristo on hanurista; jos et tiedä mikä vuosi on osta A6, ja pääset punaisista ledeistä lukemaan, että nyt on 2007.
3. Kunnolliset istuimet.
4. Ohjaus keskittää normaalisti eikä ole tunnoton keskialueella
5. Ajomelu on siedettävä.
6. Lisävarusteita reilusti
7. Valot riittävät
Omaa kokemusta V70:stä on 6 vuotta ja yli 160 tkm. Takuuvuoden ( 1v. siis silloin) aikana kävin ihan liian monta kertaa korjaamolla, mutta sen jälkeen on ollut vain kaksi odottamatonta korjausta. Takajarrulevyt ja palat ruostuivat käyttämättömyyttään 4 vuoden jälkeen . Ilmamassan anturi rikkoutui 5 vuoden ikäisenä -tyyppivika. Molemmat olivat 500 korjauksia. Etujarrupalojen -siis alkuperäisten- vaihtoa tässä suunnittelen.
Sähkövikoja ei ole ollut yhtään, jollei sellaiseksi laske polttimoita.
Volvoja on myyty 3500 kpl vuodessa Suomeen, joten värin ja varustelun voi valita käyteystäkin autosta.
Itse en kyllä hevin niele sitä, että autoa joutuu takuuaikana jo käyttämään korjauksissa. Jos joutuu, niin se kyllä kertoo kulkineen laadusta jotain. Aiemmassa merkissä tämä takuukorjaus rumba raivostutti. Niinkin käsittämättömiä juttuja kuin jarrulevyn kierous. Nykyisessä merkissäni ei ole joutunut kertaakaan takuukorjauksiin, menossa 3 vuosi
minä taas muodostan laatu käsitykseni ja johtopäätökseni suuremmasta mittakaavasta kuin vain oman yksilöni perusteella.
vaikka itselläni olisi täysin viaton auto ja kaikki pelaa (niinkuin itseasiassa onkin), ja samalla saisin selville että tuhat muuta samanmallista yksilöä on kärsinyt tyyppivioista, en kyllä paljoa hehkuttaisi yksilöitähän nämä ovat ja varmasti vaikutusta on silläkin kuinka kovassa käytössä auto on.
vaikka itselläni olisi täysin viaton auto ja kaikki pelaa (niinkuin itseasiassa onkin), ja samalla saisin selville että tuhat muuta samanmallista yksilöä on kärsinyt tyyppivioista, en kyllä paljoa hehkuttaisi yksilöitähän nämä ovat ja varmasti vaikutusta on silläkin kuinka kovassa käytössä auto on.
Sattuu vaan olemaan niin, että esim. ex-työkavereilla on samanlaisia kulkineita kuin itsellä. joten ei voi puhua mistään yksilötapauksesta. Varmaan löytyy myös niitä joilla ilmenee ongelmia. Kuitenkin käsitykseni on se, että auto on myös kulutustavara siinä missä muutkin kodinkoneet jotka yleensä kestävät 2-5v ilman korjauksia. Kai autoltakin voi vaatia jotain, edes että kestää pari vuotta, siis normaalin takuuajan ilman korjaamo juoksuja. Se oli itsellä yksi tärkeimmistä valintakriteereistä kulkineen valinnassa. On vaan ihmeellistä että auton kohdalla pidetään takuuajan korjauksia ihan asiaankuuluvana piirteenä, Jos esim tv kotona temppuilee, niin useimmilta lentää ikkunasta pihalle alta aikayksikön.
Sattuu vaan olemaan niin, että esim. ex-työkavereilla on samanlaisia kulkineita kuin itsellä. joten ei voi puhua mistään yksilötapauksesta. Varmaan löytyy myös niitä joilla ilmenee ongelmia. Kuitenkin käsitykseni on se, että auto on myös kulutustavara siinä missä muutkin kodinkoneet jotka yleensä kestävät 2-5v ilman korjauksia. Kai autoltakin voi vaatia jotain, edes että kestää pari vuotta, siis normaalin takuuajan ilman korjaamo juoksuja. Se oli itsellä yksi tärkeimmistä valintakriteereistä kulkineen valinnassa. On vaan ihmeellistä että auton kohdalla pidetään takuuajan korjauksia ihan asiaankuuluvana piirteenä, Jos esim tv kotona temppuilee, niin useimmilta lentää ikkunasta pihalle alta aikayksikön.
samaa mieltä, en sulata sellaista että ostat jotain kallista ja saat tuotteen joka rikkoontuu vain huonoa laatuaan. ja mitä sitten jos takuu korvaa, on siitä aina harmia. ja muutenki, häpeäisin silmät päästäni jos alle 2-vuotias autoni mätänisi korjaamo kuntoon
olen pannut merkille että autoista kun puhutaan ja ollaan fanaattisia, nuo viat ym. murheet painetaan villasella. mutta jos joku muu asia hajoaa kuten tietokone tai muu vempele, niin kyllä on vakavaa.
Olen miettinyt tuota myös. Tämä nyt ei mitenkään liity alkuperäisen kysyjän kysymykseen, mutta esimerkiksi asuntojen kohdalla on tosiasia, että ihmiset eivät ole tarpeeksi kriittisiä hankinnan tehtyään. Saattaa johtua siitä, että on vaikeaa myöntää tehneensä huonon päätöksen jonkin kalliin asian kohdalla. Ihmisethän myös tunnetusti pyrkivät vahvistamaan ostopäätöksensä oikeellisuutta mm. etsimällä lisää tietoa vain omasta tuotteestaan. Pätee todenäköisesti autoihin siinä kuin asuntoihinkin.
Jos vedetän tästä aasinsilta alkuperäiseen kysymykseen niin, en tiedä kumpi on parempi, mutta kerää mahdollisimman paljon informaatiota ja käy koeajamassa molemmat
Mikäli tuo -04 A6 on tällä uusimmalla korimallilla on kyseessä aivan eri luokan auto kuin V70. Mielestäni noita on vaikea edes pitää vaihtoehtoina toisilleen.
Eli ehdottomasti A6. Yksi vaihtoehto voisi olla etsiä auto, jossa voi siirtää huoltosopimuksen itselleen.
Nyt on A6 Avant -03 alla, vanhempaa korimallia, hieno on peli vaikka niin olisi varmaan ollut volvokin. Tavaratila on kyllä isompi mitä "tarinoiden" perusteella oletin, nuo litrat ei kyllä kerro etenkään farmareissa yhtään mitään käytännön tilanteesta... Todellisuudessahan valinnan ratkaisi se mistä sai sopivan kulkupelin pienimmällä välirahalla, eikä oletetut autojen ominaisuuserot. Sitä takuuta en on vielä ottanut mutta silti ihmettelen vieläkin asiaa, että miksi se maksaisi volvoon lähes kolme kertaa enemmän kuin Audiin jos niiden tilastolliset vikaantumistodennäköisyydet ja korjauskustannuset olisi samat, ilmeisesti vakuutusyhtiössä on "Audifaneja".
Kaikkihan tietää että a6 on sama asia kuin passat koska käyttää samaa pohjalevyä, moottoreita ja alustan rakenne sama juttu.
Kehoittaisin keskustelun aloittajaa kokeilemaan BMW e39/e60, voin luvata että sen jälkeen edellä mainitut tuntuvat aika meluisilta muovilaatikoilta.
Kestävyyden suhteen en osaa sanoa, mutta 500 sarjan bemua hiljaisempaa autoa luokassaan ei ole.
Tiedän mistä puhun koska ajan taksia melkein joka päivä ja kaikista edellä mainituista on laaja kokemus.
kiitos.
Tuo on vanhaa tietoa, joka ei enää pidä paikkaansa. Edellisen sukupolven Passat taas oli hyvin lähellä Audeja.
Eihän mikään täysvakuutus korvaa auton sähkövikoja !
Me ollaan Suomessa eikä Ameriikasssa, jossa voi ottaa silmäripsilleenkin miljoonavakuutuksen.
Jos ratkaiset autosi oston väärin tehdyn täysvakuutusvertailun pohjalta niin onnea vaan.
Auton hankinnassa on satakunta parempaakin perustetta.
Tässä muutama V70 puolesta ja A6:sta vastaan.
1.Kunnollinen tavaratila; Audin viisto takaluukku on huono
2. Audin mittaristo on hanurista; jos et tiedä mikä vuosi on osta A6, ja pääset punaisista ledeistä lukemaan, että nyt on 2007.
3. Kunnolliset istuimet.
4. Ohjaus keskittää normaalisti eikä ole tunnoton keskialueella
5. Ajomelu on siedettävä.
6. Lisävarusteita reilusti
7. Valot riittävät
Omaa kokemusta V70:stä on 6 vuotta ja yli 160 tkm. Takuuvuoden ( 1v. siis silloin) aikana kävin ihan liian monta kertaa korjaamolla, mutta sen jälkeen on ollut vain kaksi odottamatonta korjausta. Takajarrulevyt ja palat ruostuivat käyttämättömyyttään 4 vuoden jälkeen . Ilmamassan anturi rikkoutui 5 vuoden ikäisenä -tyyppivika. Molemmat olivat 500 korjauksia. Etujarrupalojen -siis alkuperäisten- vaihtoa tässä suunnittelen.
Sähkövikoja ei ole ollut yhtään, jollei sellaiseksi laske polttimoita.
Volvoja on myyty 3500 kpl vuodessa Suomeen, joten värin ja varustelun voi valita käyteystäkin autosta.
Noh. Eräs suomalainen yritys myy käytettyihin autoihin erilaajuisia vakuutuksia (ei siis liikenne, eikä kasko vaan teknistä vikaa vastaan) ja heidän hinnoissaan esim. V70 -04:lle maksaa laajin vakuutus kolmelle vuodelle n. 2600 euroa ja vastaavalle A6:lle n. 900 euroa. Siitäpä en tiedä korvaavatko he mitään ylipäätään mutta tuontasoiset hinnat heillä on. Joka tapauksessa V70 ja A6 olivat loppupeleissä mukana, kuten myös 500 sarjan touring-bemari. Käytännössä kaikki olisivat varmasti olleet riittävän hyviä allekirjoittaneelle mutta kappas kun autoa vaihdettaessa toiseen käytettyyn aika usein ratkaisee joku muu kuin oletetut tekniset erot...
Toistaiseksi olen ollut A6:een tyytyväinen, positiivisin yllätys on ollut polttoaineen kulutus 2 litraisella multitronicilla. Melkein lyön pääni vetoa, ettei mikään muu samankokoinen bensa-automaatti pääse edes samoille litraluvuille kaupungissa.
Tuota numeroitua listaa olisin kyllä itsekin voinut käyttää jos olisi pitänyt tehdä luettelo niistä ominaisuuksista jotka A6:ssa miellyttää..