Tarkkaa lastauskorteutta en tiedä, mutta en siihen kiinnittänyt sen enempää huomiota kuin luokan muiden autojen kanssa.
Omistanut en ole, mutta käytössä auto on ollut.
Tuo pienin diesel on selkeästi hinnat alkaen malli. Pari sataa kiloa enemmän painoa muihin samankokoisiin autoihin verrattuna vie veronsa. Mikäli mahdolista, niin 3.0d on paikallaan. Laatuvaikutelma autossa oli kohdallaan ja varusteitahan noihin saa kiitettävästi. Tavaratila luokan tilavimpiin nähden pienempi, mutta kuitenkin luokan keskitasoa.
Mikäli hinta alkaa nousemaan reilusti 50 000 Eur yli, eikä premiumbadge oli välttämätön, tarkastaisin ehkä Hyundai Santa Fé:n. Tilaa kun siinä on noita aiemmin käsiteltyjä reilusti enemmän ja muutenkin auto miellyttää.
Onko kellään täältä tuommosta X3:a? Sanotaan nyt jotain mallia 2005-2007? Ja 2.0d koneella? Konetta mollataan liian pieneksi, mutta suorituskyky on kuitenkin täysin linjassa kilpailijoiden vastaavien kanssa. Mikä siinä koneessa on huonoa? 0-100 menee alle 11sek ja 80-120 alle 10 sek nelosella, joten ihan normi henkilömallien lukemissa pyöritään. Ei mitään kilpa-autoa olla hakemassakaan.
Nuo suorituskyky mittaukset on peräisin autolehtien testeistä, eli niiden pitäisi pitää paikkansa aikalailla. Hieman ovat tosiaan BMW:n ilmoittamia lukemia heikommat, mutta eivät silti missään nimessä huonoja mielestäni.
Kulutus (EU) lukemathan mitataan periaatteessa ilman kuormaa yms ilmanvastus haittoja. Mutta ovat yleensä aikalailla vertailukelpoisia autojen välillä. Ei tosin aina. Ja aina ovat todellista pienempiä em syistä johtuen.
Tarkkaa lastauskorteutta en tiedä, mutta en siihen kiinnittänyt sen enempää huomiota kuin luokan muiden autojen kanssa.
Omistanut en ole, mutta käytössä auto on ollut.
Tuo pienin diesel on selkeästi hinnat alkaen malli. Pari sataa kiloa enemmän painoa muihin samankokoisiin autoihin verrattuna vie veronsa. Mikäli mahdolista, niin 3.0d on paikallaan. Laatuvaikutelma autossa oli kohdallaan ja varusteitahan noihin saa kiitettävästi. Tavaratila luokan tilavimpiin nähden pienempi, mutta kuitenkin luokan keskitasoa.
Mikäli hinta alkaa nousemaan reilusti 50 000 Eur yli, eikä premiumbadge oli välttämätön, tarkastaisin ehkä Hyundai Santa Fé:n. Tilaa kun siinä on noita aiemmin käsiteltyjä reilusti enemmän ja muutenkin auto miellyttää.
Huyndait ja Kiat SUV malleina ovat olleet melkoisia kuolemanloukkuja törmäystesteissä. En koskisi pitkällä tikullakaan.
Santa Fé:n törmäystesti:
http://www.euroncap.com/tests/hyundai_santa_fe_2006/273.aspx
BMW X3:n testiä en EuroNCAP sivuilta löytänyt.
EDIT: X3:n testaamattomuus herättää näemmä kummastusta muuallakin: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=117022
Onko kellään täältä tuommosta X3:a? Sanotaan nyt jotain mallia 2005-2007? Ja 2.0d koneella? Konetta mollataan liian pieneksi, mutta suorituskyky on kuitenkin täysin linjassa kilpailijoiden vastaavien kanssa. Mikä siinä koneessa on huonoa? 0-100 menee alle 11sek ja 80-120 alle 10 sek nelosella, joten ihan normi henkilömallien lukemissa pyöritään. Ei mitään kilpa-autoa olla hakemassakaan.
Pakkohan se noista tehtaan arvoista on sanoa, että ne on usein aika optimistisia ja kotiin päin pyöristettyjä
Labrassa mitatut kulutuslukematkaan eivät kovin usein vastaa todellisuutta...
Nuo suorituskyky mittaukset on peräisin autolehtien testeistä, eli niiden pitäisi pitää paikkansa aikalailla. Hieman ovat tosiaan BMW:n ilmoittamia lukemia heikommat, mutta eivät silti missään nimessä huonoja mielestäni.
Kulutus (EU) lukemathan mitataan periaatteessa ilman kuormaa yms ilmanvastus haittoja. Mutta ovat yleensä aikalailla vertailukelpoisia autojen välillä. Ei tosin aina. Ja aina ovat todellista pienempiä em syistä johtuen.
Entäs niitä kokemuksia X3:sta?