Ne luotettavat autot tulevat sieltä nousevan auringon maasta, eli japanista. Civic, Corolla, Almera, 3 tai 323.. jne
Noista epäilisin fabiaa luotettavimmaksi tai seattia, koska periaatteessahan ne on volkkareita. Ranskalaisiin tulee vaikka minkälaisia vikoja ja opeleissa on kokoajan jotain pientä sanomista ja kia on niin halvalla tehty, joten sen luulisi näkyvän sitten pitkällä aikatähtäimellä varsinkin kulutusosissa.
Noista epäilisin fabiaa luotettavimmaksi tai seattia, koska periaatteessahan ne on volkkareita.
Eikös "volkkareissa" ole ollut myöskin "kaikenlaisia vikoja" viime vuosina? Ne vain tulevat eri maasta kuin ranskalaiset, kun jengillä on näitä ennakkoluuloja. Skodakin on nääs "itäauto", vai mitä?
En tiedä, en tunne ketää jolla olisi viime vuosien volkkareita tai edes haluaisi ajaa viime vuosien volkkareita. Skoda ja Seat on molemmat volkkareita, vaikka niiden molempien 90-luvun alun (ja aikaisemmin ilmestyneet) mallit olivatkin täyttä sekundaa laadun suhteen. Nykyään luultavasti osaavat jo tehdäkkin autoja, kun niitä näkee liikenteessä melko paljon. Ja saattavat olla jopa volkkaria luotettavampia jos ottavat ensin mallia volkkarin mallien virheistä ja tekevät sen "saman" auton sitten muutaman vuoden päästä ilman niitä ongelmia.
Kyllä itse ainakin tuosta listasta lähtisin veikkaamaan fabiaa luotettavimmaksi. Koskaanhan emmä saa tietää miten juuri tiettyjen yksilöiden luotettavuus ilmenee oikeasti.
Meidän perheessä on noista ollut Renault Megane -03, Seat Ibiza -02, Opel Astra -05 ja Skoda Fabia -05, eli ei täysin samoja malleja/vuosia. Mutta väittäisin että aika hyvä tuntuma. Jos megane on uusi malli mikä -03 pitäisi olla niin se on kallein pitää ja huoltaa, mutta mukavuuden puolesta paras. Riippuu moottorista että mikä noista on paras ja tietysti millaista ajoa itselle tulee. Matka-ajossa diesel fabia ja cordoba on varmasti parhaat ja edullisimmat. Jos itse vertaan ibiza ja fabiaa(näistä on tosin ollut ibiza 1.6 ja fabia 1.9TDI) niin fabia on hiljaisempi ja mukavampi ajaa. Jos bensa on kyseessä niin ottaisin ennemmin 1.6 cordoban kun 1.4 fabian, kaupungissa noissa ei varmaan ole eroa. Opelin laittaisin kolmos vaihtoehdoksi, siinä on vähän samanlaista pehmeyttä kun meganessa. Mutta kumpikaan noista ei ole yhtä jämäkkiä, eikä niissä ole yhtä hyvä ajotuntuma kun Skodassa ja Seatissa.
Huollot/vakuutukset menee aika pitkälti niin kun tuossa oli veikkailtukin skoda ja seat on selkeästi halvimmat opel hieman kalliimpi., kun Megane on varmasti kallein. Renaultista kannattaa vielä mainita että mallin tyyppivika on kynäpuolat joita itseltä meni kahden vuoden aikana vaihtoon kaksi kertaa, lisäksi muutama muu anturi/sähkövika jätti hieman huonon kuvan muuten mukavasta autosta. Eli suosisin ennemmin uudempaa vuosimallia olevaa meganea kun mallisarjan alkutaipaleelta olevaa.
Kysytäänpäs ensin:
- mitä autosta saa hajota
- mikä ei saa hajota
....jotta auto olisi "yleisesti ottaen luotettava" vielä 130 tkm:n jälkeenkin, tai "seuraavat 50 tkm"?
Lasketaanko mukaan kulutusosien hajoaminen/kuluminen/vaihto?
Mikä on ärsyttävin vika, jota ei saisi tulla? Entäs jos se onkin ns. kulutusosa?
Mitenkäs alkavat ruoste-esiintymät?
Veikkaan, että kaikista noista merkeistä/malleista löytyy siis JOTAKIN korjattavaa/paikattavaa/harmittavaa.
Kysymys lienee: missä järjestyksessä mitäkin vikaa voisi mihinkäkin autoon tulla ja onko sillä merkitystä?
Ja vielä: saako vika uusia? Ja mistäs nämä kaikki mukamas tietää ETUKÄTEEN??
Luultavasti kaikki yhtä epäluotettavia!
nuohan on kaikki ihan uskomatonta kuraa
mutta sanotaan Astra.
kokeilisin itse noista TDI Fabiaa
Metsähaka:
Tilanne olisi kai vielä pahempi jos joutuisit ostamaan uuden Toyotan tai Hondan, veikkaan että kumpikin on aivan yhtä epäluotettavia
Ne luotettavat autot tulevat sieltä nousevan auringon maasta, eli japanista. Civic, Corolla, Almera, 3 tai 323.. jne
Noista epäilisin fabiaa luotettavimmaksi tai seattia, koska periaatteessahan ne on volkkareita. Ranskalaisiin tulee vaikka minkälaisia vikoja ja opeleissa on kokoajan jotain pientä sanomista ja kia on niin halvalla tehty, joten sen luulisi näkyvän sitten pitkällä aikatähtäimellä varsinkin kulutusosissa.
Noista epäilisin fabiaa luotettavimmaksi tai seattia, koska periaatteessahan ne on volkkareita.
Eikös "volkkareissa" ole ollut myöskin "kaikenlaisia vikoja" viime vuosina? Ne vain tulevat eri maasta kuin ranskalaiset, kun jengillä on näitä ennakkoluuloja. Skodakin on nääs "itäauto", vai mitä?
En tiedä, en tunne ketää jolla olisi viime vuosien volkkareita tai edes haluaisi ajaa viime vuosien volkkareita. Skoda ja Seat on molemmat volkkareita, vaikka niiden molempien 90-luvun alun (ja aikaisemmin ilmestyneet) mallit olivatkin täyttä sekundaa laadun suhteen. Nykyään luultavasti osaavat jo tehdäkkin autoja, kun niitä näkee liikenteessä melko paljon. Ja saattavat olla jopa volkkaria luotettavampia jos ottavat ensin mallia volkkarin mallien virheistä ja tekevät sen "saman" auton sitten muutaman vuoden päästä ilman niitä ongelmia.
Kyllä itse ainakin tuosta listasta lähtisin veikkaamaan fabiaa luotettavimmaksi. Koskaanhan emmä saa tietää miten juuri tiettyjen yksilöiden luotettavuus ilmenee oikeasti.
Meidän perheessä on noista ollut Renault Megane -03, Seat Ibiza -02, Opel Astra -05 ja Skoda Fabia -05, eli ei täysin samoja malleja/vuosia. Mutta väittäisin että aika hyvä tuntuma. Jos megane on uusi malli mikä -03 pitäisi olla niin se on kallein pitää ja huoltaa, mutta mukavuuden puolesta paras. Riippuu moottorista että mikä noista on paras ja tietysti millaista ajoa itselle tulee. Matka-ajossa diesel fabia ja cordoba on varmasti parhaat ja edullisimmat. Jos itse vertaan ibiza ja fabiaa(näistä on tosin ollut ibiza 1.6 ja fabia 1.9TDI) niin fabia on hiljaisempi ja mukavampi ajaa. Jos bensa on kyseessä niin ottaisin ennemmin 1.6 cordoban kun 1.4 fabian, kaupungissa noissa ei varmaan ole eroa. Opelin laittaisin kolmos vaihtoehdoksi, siinä on vähän samanlaista pehmeyttä kun meganessa. Mutta kumpikaan noista ei ole yhtä jämäkkiä, eikä niissä ole yhtä hyvä ajotuntuma kun Skodassa ja Seatissa.
Huollot/vakuutukset menee aika pitkälti niin kun tuossa oli veikkailtukin skoda ja seat on selkeästi halvimmat opel hieman kalliimpi., kun Megane on varmasti kallein. Renaultista kannattaa vielä mainita että mallin tyyppivika on kynäpuolat joita itseltä meni kahden vuoden aikana vaihtoon kaksi kertaa, lisäksi muutama muu anturi/sähkövika jätti hieman huonon kuvan muuten mukavasta autosta. Eli suosisin ennemmin uudempaa vuosimallia olevaa meganea kun mallisarjan alkutaipaleelta olevaa.
vähiten huono,seat voip olla sitten ok.