Tuo vertaus akkuporasta tuli vaan mieleeni, kun yritin keksiä kansantajuista selitystä väännön ja tehon yhteydestä
Tämähän on tällainen ikuisuusaihe, joka ei meinaa millään upota kaikkien ymmärrykseen.
Toivoisin, että myös autolehtien toimittajat…
Mahkuja siis olisi
Tossa akkukoneessa kun on 2,6Ah akku, ja sillä aika kauan jaksaa vääntää kovallakin kuormituksella, niin eikös sillä autokin sitten yhtä kauan liiku Vielä kun kytkisi ne suoraan auton alkuperäiseen 100Ah akkuun, niin kapasite…
Lainaus:01.12.2005 klo 12:03 Tukke kirjoitti
Otetaanpa käytännön esimerkki: kaksi samanmallista autoa, toisessa 136 hp bensakone (190 Nm/4000 r/min), toisessa 110 hp diesel (250 Nm/1750 r/min):
esim. kehätiellä nopeus valoista lähdettäessä on mole…
Tuota juuri ajoin takaa, koska 99 prosenttia ihmisistä luulevat, että tupla väännöllä auto on ainakin tuplaten kovempi kulkemaan. Paljon kuvaavampaa olisi ilmoittaa lukemina pelkkä huipputeho, sekä esim. 90 prosenttisen väännön rpm alue. Tällöin sai…
Itse päädyin viimeksi bensavehkeeseen ainakin osittain oletetun vuotuisen ajomäärän (jäänyt todellisuudessa jopa alle sen) ja pienen alkupääoman vuoksi (suurempi hankintahinta lisää korkokuluja). Tällä ajomäärällä (vajaa 25tkm / vuosi) todelliset ku…