Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • "perävaunun kanssa.." ja herkkä-sanassa yksi ylimääräinen ärrä, mutta muuten vakavassa mielessä kommentoitu.
  • Raide- ja sivutuuliherrkkä polttoainerosvo on tosi tylsä auto. Jos sillä on lisäksi hankala ajaa kohtuullisesti kuormattuna ja perävaunun myös mäkisellä ja jäisellä mökkitiellä pienen maavaran ja huonon alakierrosväännön takia niin sitten se on oike…
  • Nyt ollaan todella asian YTIMESSÄ! En tiedä perunanhakumatkasi pituutta, mutta noin sen pitää juuri olla! 20 kg kerralla, jos auro on tarpeen matkan taittamiseen. Huonompi vaihtoehto olisi hakea se kilo kerrallaan vaikka miten halvalla muuten saisi,…
  • Lauantaina jouduin ottamaan auton liikenteeseen ja lohkolämmitinkin oli päällä riittävän ajan ennen käynnistystä, lumet ja jäät poistin kaikista laseista ja muualtakin, sekä peileistä että mm. auton katolta. En ajanut yksin, muuten olisinkin käyttän…
  • Käytin omia jalkoja, metroa sekä yhteen suuntaa YTV:n linjaa 122 ja toiseen linjaa 160. Eipä tarvinnut kärvistellä kehäykkösen eikä länsiväylän ruuhkissa eikä skrabailla tuulilasia. Aikaa säästyi tai sitten ei, mutta luin kyllä työmatkalla mielenkii…
  • Parikymppisenä oli monta lähellä piti tilannetta sekä moottoripyörällä että autolla. Niistä selvisin pelkästään hyvällä onnella ilman sairaalakäyntejä, pelkillä korjaamolaskuilla. Joistakin tapauksista olen nähnyt painajaisia vielä vuosikymmenten j…
  • Hyvät ehdotukset K10, mutta maaseudun pienillä, mutkaisilla ja mäkisillä yksityissorateillä riittää kyllä 60km/h. +++ Kaikilla teillä nollatoleranssi valvonnassa kaikkina aikoima, nykyisilläkin nopeusrajoituksilla.
  • Ja kun kunnon turvaväkejä ei pidetä, syntyy ketjukolareita, pienemipiä ja isompia, mutta ihan oikeita ja jokseenkin päivittäin. Haluaisinpa tietää, kuka pystyy todistamaan, että ketjukolarit edesauttavat liikenteen sujumista! Tälle palstalle kirjoit…
  • Hei JOXA Kiitos huomatuksesta! 80-rajoitus oli voimassa autolle, aivan totta. Mutta ei.moottoripyörällle. Ehkä se energiakriisirajoitus ei riipinyt pahemmin, kun talvisin en yleensä moottoripyöräillyt. Sitä se ajallinen etäisyys teettää, aivan kaikk…
  • Sain auton ajokortin loppuvuodesta 1973. Energiakriisin vuoksi määrättiin melko pian sen jälkeen yleinen 80:n nopeusrajoitus. Ei tuosta kummempaa traumaa aiheutunut, vaikka oli ehtinyt päästellä maanteillä toisin paikoin vapaita nopeuksia moottoripy…
  • Hyvin usein kaahataan uudehkolla Audilla, mitä kalliimpi sitä varmemmin. Mersu on harvinainen kaahaajan auto, ja jos sattuu sellaisen tapaamaan, se ei juurii milloinkaan ole aivan tuoreimmasta päästä. Toyota Avensis sen sijaan on melko yleinen, ku…
  • Valvontakameroiden kuviin pääsevät ja niiden perusteella sakkoja saavat ainakin yleensä vain reippaita ylinopeuksia ajelevat, joten yksityisyyskin on tieliikenteessä yleensä turvattu. Myös nopeusrikkomuksiin syyllistyjien yksityistyys on turvattu, k…
  • Mitäs lajia autoilijoita ovat ne ohittelijat, jotka eivät vaihda ohittaessaan pitkiä valoja edes silloin, kun itse joudun jo vaihtamaan lyhyille estääkseni heidän häikäistymisensä, vaikka vastaantulijoita ei ole näkyvissä? Niitäkin riittää viljalti…
  • Junaa tai muuta kulkuneuvoa ja psykiatrilla käyntiä voisin suositella sille uudehkon p:nruskean/prossinvivahteisen Nissan Primeran kuljettajalle, jota veti honteloa ja pressukatteista, polttoppuilla kuormattua perävaunuaan Lahden moottoritiellä tänä…
  • Raskaiden ajoneuvoyhdistelmien roikkuminen takapuskurissa ei ole lainkaan huvittavaa, mutta se on valitettavasti arkipäiväistä, eikä mielestäni missään olosuhteissa hyväksyttävää (kuljetusliikkeiden edustajat kommentoikoot tätä hengenvaarallista men…
  • Ennen kuin joku näsäviisas sujuvan ylinopeusliikenteen ja vilkuttoman kaistanvaihdon harrastaja ennättää komnentoida, täsmennän vielä, että tarkoitaan noilla enimmäkseen ammattimaisen sujuvasti ajavilla todelliakin seutuliikenteen bussinkuljettajia.
  • Sujuvaan ajotapaan vielä lisäkommentti: Espoon seutuliikenteen 5 pv/viikko käyttäjänä väitän, että vähintään 80 prosenttia kuljettajista ajaa todella ammattilaismaisen sujuvasti, lehden lukeminen tai läppärin käyttö ei häiriinny äkillisten kiihdytys…
  • Mitä on tuo liikenteessä arpominen? Sujuvasta ajamisesta muistuu mieleen, että TM:ssä (jos en ihan väärin muista) vuosia sitten, oli juttu arvoauton kuljettamisesta kenties Englanissa, jossa sujuvasti ajavan kuljettajan mittapuuna pidettiin sitä, l…
  • Hyvät ystävät ja muutkin tiellä liikkuvat! Säilyttäkää kunnon turvaväli moottori- ja muillakin teillä ja päästäkää hörhöt ja kaaharit suosiolla ohi. Yritän sitä parhaani mukaan, vaikka joskus vähän ja sitä enemmänkin potuttaa, eikä aina siinä onnist…
  • Olen Volvo-kuljettaja ja käytän vilkkua kaikkialla missä sitä pitää käyttää ja missä siitä on ylipäänsä hyötyä muille tielläliikkujille. En muuten ole havainnut tässä asiassa merkkisidonnaisuutta, lienee pelkkää kuvittelua tai kateutta. Varsinkin mo…
  • Kamerapöntöt ihan oikeasti rauhoittavat liikennettä! On kokemusta jo aivan tarpeeksi, ja toivonkin ainoastaan lisää tutkavalvontaa noiden pönttöjen välille. Onneksi sitäkin on, kuten viime sunnuntaina Juvan ja Heinolan välillä (kahdessa paikassa). J…
  • Iltojen pimentyessä ja hirvenmetsästyksen alettua sekä varsinkin sateessa yms. tekijöiden vaikuttaessa aiion ajaa ja ajankin selkeästi alle riikesakkorajan ja alle nopeusrajoitustenkin n. 290 km:n matkan Helsingistä sekä sieltä edelleen kakkosasunt…
  • Sitä mukaa kun kehäykköstä ja kolmosta on parannettu, ne kumpikin ovat ruuhkautuneet melko lyhyen ajan sisällä aina lähes entiseen malliin. Kehäkakkonenkin on aika tukkoinen, ja sen liittymiien (varsinkin Turun moottoritien) parantaminen voisi poist…
  • Ajan oikeanpuoleista kaistaa paitsi ohittaessani. Ohituksia tulee tosin aika usein, koska ajan tavallisesti todelllista nopeutta 0-2 km/h yli kulloisenkin nopeusrajoituksen, jos olosuhteet sen sallivat. Tänä kesänä sään puolesta ovat sallineet usein…
  • Alkoholin ja kaikkien muidenkin huumaavien aineiden osalta kannatan nollatoleranssia tieliiikenteessä ja myös työelämässä. Muuten taidan lukeutua ns. alkoholin suurkuluttajiin, mutta oma sietorajani on täsmällieen siinä, että huumaavien aineiden käy…
  • Vakuutusmaksuluokitukset todellakin perustuvat melko vahvasti todellisuudessa maksettuihin korvauksiin, jotka lasketaan automerkki- ja kuutiotilavuuskohtaisesti maksettujen lkorvausten määrän perusteella. Sekä iso ajosuorite (ja ainakin osittain sen…
  • Ainakin nelos-/viitostien kameratolpista moni on varsin hyvin sijoitettu (muuallakin esim. Siuntion risteys Hanko-Helsinki-välillä), ts. risteysalueiden tuntumaan. Oikeita tutkapartioita ne eivät tietenkään korvaa, koska SILMÄNPALVOJIA, eli tolppie…
  • Hyvä JOXA! Toivon, että pysyis järki päässä mullakin enemmän kuin joskus ennen liikenteessä ja muutenkin. Absoluuttista valtaa ei ole paljon ollut eikä paljon muutakaan, mutta itse kukin voi osaltaan vaikuttaa, edes sen hitusen verran.
  • Onneksi suurin osa liikenteeseen osallistujista ei provosoidu sääntöjen mukaisesta ja muut tiellä liikkujat huomioon ottavasta toiminnasta liikenteestä. Mm. Itä-Helsingissä on suuri osa jalankulkijoista jo iät päivät sitten oppinut siihen, että moni…
  • Ihmisen suorittaman valvonnan tasapuolisuus on valitettavasti kyseenalaista, ellei jopa mahdotonta. Laite voidaan kalibroida ja määrittää mittauksen toleranssit ja virhemarginaalit, mutta ihmiselle ei onneksi voida tehdä samaa. Urheilussa tuomarilin…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
43 viestiä
0 ×   0 ×