Lukija33539

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Herbert kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Eli tavoittelet 115-120 matkavauhtia pimeällä maantiellä. Se kai vastaa käsitystäsi sopivasta tilannenopeudesta. Ei kannata ihmetellä, jos moni on e…
  • @Herbert kirjoitti: Eli tavoittelet 115-120 matkavauhtia pimeällä maantiellä. Se kai vastaa käsitystäsi sopivasta tilannenopeudesta. Ei kannata ihmetellä, jos moni on eri mieltä hyvästä tilannenopeudesta. Ja paljonko itse tingit nopeudest…
  • @Kumppani kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: No tämän on ihan ikiomaa kuvitelmaasi, ja normipyöritelyä. Ihan vapaasti höpotä vaan. Tekstisi on luettavissa muillekin, jollet ole huomannut.... Kyllä ja uskoisin, et…
  • @Herbert kirjoitti: Eli tavoittelet 115-120 matkavauhtia pimeällä maantiellä. Se kai vastaa käsitystäsi sopivasta tilannenopeudesta. Ei kannata ihmetellä, jos moni on eri mieltä hyvästä tilannenopeudesta. Kyllä 110-115km/h, josta vauhtia …
  • @Herbert kirjoitti: Tämän tilanteen olisin välttänyt itse ajamalla 100. Kun toinen ajaa 115, pääsee karkuun, eikä jarrutteluista ole vaivaa. Ehdottomasti tuossa tilanteessa surkein vaihtoehto omasta näkövinkkelistä. Tuossa oli mahdoll…
  • @Herbert kirjoitti: Kysyn, kun en ole vama, ymmärsinkö oikein. Epäiletkö minun kiihdyttävän noin hitaasti, koska tyydyn taloudellisuuden takia usein motarilla hyvin lievästi* suurinta sallittua alempaan nopeuteen? Havainto on y…
  • @Kumppani kirjoitti: En tulkinnut niitä, vaan ihan ikioma painopisteesi oli tässä: ....harvoin onnettomuuteen, jossa joku kuolee, koska auton keula ja perä ovat kuitenkin alueita jotka painuvat reilusti kasaan ja näin vaimentavat törmäystä…
  • @Kumppani kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: Todellisuudessa järjestys on eri, tuollainen sekunnin väli on erittäin vaarallinen. Vaikka toki tilanne johtaa harvoin onnettomuuteen, jossa joku kuolee, koska auton keula ja perä ovat kuit…
  • Törmäsin tänään 'hyvin' ennakoivaan ajotapaan, joka yllätti. 50km/h alue, hyvä näkyyvyys, viiva suora tie, edessä kulkee auto, näen että noin 100m päässä jalankukija mahdollisesti tulee suojatielle. Jalankukija (aasialainen opiskelija)vatuloi ja emp…
  • @Herbert kirjoitti: Täällä jokainen pitää puskurissa roikkumista huonona, ärsyttävänä, vaarallisena ja ties mitä muuta negatiivista. Silti roikkuminen on yleistä. Eikö olekin ihmeellistä, että kuljettajat kaipaavat tilanteeseen pollisin apua? …
  • @Herbert kirjoitti: Mennään aikajärjestyksessä. Ohitukseen tarvitaan jokin ajatus, että ohitus on tarpeellinen. Tässä sitä ei ole. Ohittaja ei mistään voi tietää, mitä nopeutta ohitettava aikoo työmaan jälkeen ajaa. Ohituspäätös syntyy ilmeisesti…
  • @Herbert kirjoitti: Osataan ulkomaillakin: Näin opetetaan turvavälin pitämistä – perässä roikkuneelle BMW-​kuskille 100 000 euron sakot https://www.ksml.fi/teemat/7822695 Näin se menee. Saksassa noin 50km/h ylinopeus ja …
  • @Lukija336949 kirjoitti: Auton värillä voi olla vaikutusta liikenneonnettomuuksien riskiin. Tutkimukset ovat osoittaneet, että tietyt värit, kuten musta, harmaa ja sininen, voivat olla alttiimpia onnettomuuksille, erityisesti huonoissa valaistuso…
  • @Lukija49751 kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: @Kumppani kirjoitti: Avaatko tuota vähän? Sähköautolla voi ajaa pitkiä matkoja aivan samalla lailla kuin perinteisellä autolla. Tu…
  • @Herbert kirjoitti: Riski on törmäysnopeuden kasvun lisäksi muuta liikennettä selvästi kovempi nopeus. Tämä vaikeuttaa muiden mahdollisuutta ennakoida tilanteita ja kuljettajan havaintojen tekoa muusta liikenneympäristöstä. Itsekin toteat, että l…
  • @Herbert kirjoitti: Ei juuri videolla näkyvässä tilanteessa, mutta riski tuolla matkalla (muukin kuin videolla näkyvä osa siitä) on kova. Jos kommenttisi edustaa sitä ajattelutapaa, jolla ylinopeuksia ajelet, sanattomaksi vetää. …
  • @Lukija48689 kirjoitti: Millä menetelmin vahvistusharhan vaikutus on eliminoitu keskustelussa sähköautojen oletetusta hitaudesta? --740 GLE Erittäin hyvä kysymys. Tätä samaa on ollut niin kauan kuin muistan. Aikoinaan tubojen tu…
  • @Lukija48689 kirjoitti: Täällä 128 neliön täyssähkötalo ILPillä viilennettynä ja poreallas on ollut huollon vuoksi (osia odotellessa) telakalla suuren osan kesästä. Oma tuotanto on 6000 - 7000 kWh vuodessa ja oman kulutuksen osuus siitä on ny…
  • @Kumppani kirjoitti: Tartutaan ydinasiaan, eli siihen, että minäkin olen lukuisia kertoja nähnyt sähköauton ajavan motarilla arviolta 80km/h, niin se tarkoittaa kyllä Suomea. Ja lisätäkynä olen maininnut vielä sen, että ko. sähkisten merkit o…
  • @Yosemite J kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Täytyy sitten keksiä sopiva nimitys näille, jolla ei kantti riitä jatkaa hyväksi kokemaansa ajotapaa edes silloin, kun poliisi mittaa vastaantulijoiden ajonopeuksia viherkaistan takana ja j…
  • @Herbert kirjoitti: Linkittämässäsi uutisessa ei sanottu, että ketään ei epäilty liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Se ei siis tarkoita, ettei ketään epäilty. Ei siellä autojen väristäkään mainittu, mutta varmaan kolariautoissa jonkin värine…
  • @Lukija48689 kirjoitti: Eläkeläisestä ei tunnu siltä, että olisin ollut koneiden orjana hyödyntäessäni päivän aurinkosähköä kodinkoneisiin, mutta jo nyt isojen tuotantokuukausien ollessa tältä vuodelta takana olen saanut nostetuksi oman kulut…
  • Eiköhän tämä nopeuskeskutelu ole jo kaluttu, 105km/h ei pitäis olla kenellekään onglema moottoritiellä. Ei edes talvirajjoituksilla, ko. nopeus ei silloinkaan kiinnosta edes virkavaltaa (=ylitä puuttumiskynnystä).
  • @Kumppani kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: Keskinopeus sisältää lataukset toki Se mitä sähkiksellä voi ajaa, riippuu autosta, akusta ja kulutuksesta, joka riippuu ajotavasta. Paperilla sähköautojen rangeksi ilmoitetaan…
  • @Kumppani kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: Sähköautolla voi ajaa pitkiä matkoja aivan samalla lailla kuin perinteisellä autolla No mikäs pulma tuossa lehdessä sitten mainitaan, höhh? Ihan feik nyyssiä vissiin? T…
  • @Kumppani kirjoitti: Avaatko tuota vähän? Sähköautolla voi ajaa pitkiä matkoja aivan samalla lailla kuin perinteisellä autolla.
  • @Kumppani kirjoitti: Niinpä niin. Yritin tuota nostaa esille Tilanteita liikenteessä -osiossa, mutta mieluummin piikiteltiin nimimerkille Herbert (mikset aja motarilla rajoitusnopeutta etkä 105) kuin näille rangeaan pidentäville sähköautoilijoill…
  • @Kumppani kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: Mutta kommentoidaan nyt sadepäivän ratoksi kirjoituksiasi vähän, vaikka tiedänkin, että et niitä lue kuin siinä mielessä, että voi taas jatkaa sopivasti lainailua. Jos minä si…
  • @Herbert kirjoitti: Ylinopeutta voi ajaa ei syistä. Nyt on ollut kyse siitä, miyä ylinopeus liikenteeseen vaikuttaa. Jos ajan ylinopeutta, tiedän sen olevan huono juttu. Siksi en ylinopeutta ajakaan, ellei siihen olr erityisen hyvä syy. 639 voi s…
  • Joo pistää hymyilyttämään kyllä Ylinopeuta voi ajaa vähän salaa silloin tällöinen, jos on kiire tai muuten hyvä perustelu esim on myöhässä. Mutta kun sanon, että ajan pitkää siivua ja koko ajan +20km/h, koska haluan säästää aikaa, esim nukua aa…
Default Avatar
Jäsen 16.12.2015 alkaen
0 aloitettua keskustelua
675 viestiä
0 ×   464 ×