Lukija33539

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Herbert kirjoitti: Täällä pudotettiin yhdellä osuudella 100 -> 80, kun jo valmiiksi pakkattu päällyste viime talvena petti. Syksyllä se päällystettiin, jonka jälkeen rajoitus palautettiin ennslleen. Ei ongelmaa, nyt tien kunto vastaa rajoitus…
  • @Lukija48689 kirjoitti: Kustannustehokkaampaa maksullista lisänopeutta voi ostaa Saksasta. Näin maksullisesta lisänopeudesta tulee edullisempaa, mutta palvelussa on usein laatupoikkeamia, koska saman palvelun käyttäjät kilpailevat best effort…
  • @Herbert kirjoitti: Tajuat varmaan itsekin, mikä ero on pudottaa rajoituksia normaalitasosta 20 ja nostaa rajoituksia normaalitasosta 20. ainakin täälläpäin on paljonkin osuuksia, jos nopeus ei ole talven jälkeen palautunut normaaliksi. T…
  • @Herbert kirjoitti: Rajoituksen nosto niin, että ainoa toimenpide olisi vaihtaa tauluun uudet numerot olisi raju temppu. Miten niin, näinhän tapahtuu joka syksy ja kevät jo nyt, olet varmaan huomannut.
  • @Herbert kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Aika rajua olisi liikenne, jos rajoituksia nostettaisiin 20 km/h ja luotettaisiin siihen, että kuskit hallitsevat tilannenopeudet ja asiallisen ajot…
  • @Herbert kirjoitti: Moottoritiellä, jossa on kalliilla investoinnilla saatu turvallisuus hyvälle tasolle, tulokset ovat peruste rikkoa sääntöjä? Miten vääriä päätelmiä voittekaan tehdä. Kuulutte nopeuden puolesta alle 2% vähemmistöön. Nii…
  • @Herbert kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Siksi pitää hyväksyä se, että välillä ajetaan HR:n termiä soveltaakseni "alinopeutta". Vai montako kolaria on ajettu kello kaulassa? …
  • @Lukija336949 kirjoitti: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/19b-2024/automaattista-keskinopeusvalvontaa-tarvitaan/?sid=d79560d3-464b-e694-dea3-07a0d8b91ff1 Niin ja lähdettä ei missään vaan eläkeellä olevavna poliisin kirjoitus , viittauksi…
  • @Herbert kirjoitti: Paljonko olisit valmis maksamaan minulle ylinopeusoikeuksista? Ei maksu kovin kummoinen olisi pienistä nopeuksista. Periaatteessa systeemi on jo olemassa, https://poliisi.fi/automaattinen-liikennevalvonta . Näillä tari…
  • @Herbert kirjoitti: Aika rajua olisi liikenne, jos rajoituksia nostettaisiin 20 km/h ja luotettaisiin siihen, että kuskit hallitsevat tilannenopeudet ja asiallisen ajotavan. Ei ole rajua, ja kyseinen menettely on tehty parissakin pohjoism…
  • @Herbert kirjoitti: On toki dynaaminen, tilanteet vaihtelevat paljon nopeammin kuin HR tai kukaan muukaan ehtii säätää omaa ajonopeuttaan. Siksi pitää hyväksyä se, että välillä ajetaan HR:n termiä soveltaakseni "alinopeutta". Vai montako kola…
  • @Kumppani kirjoitti: Tieto tuli vähän jälkijunassa, prosenttien lisäksi kun voi kertoa yhdellä kertaa noinkin oleellisen tiedon, tai miksei muka? Tätä konsernikohtaista markkinaosuusseurantaa olen laittanut tänne vuoden alusta, joka k…
  • @Lukija65401 kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: @Kumppani kirjoitti: Taidat olla @Lukija33539 vanha nimimerkki Topi...? Geely 24,8 % VAG Group 24,5…
  • @Lukija57294 kirjoitti: Myönnä nyt vain, että kuvittelit prosenttien edustavan myynnin kasvua. Menee osaltasi muuten aika noloksi Osuudet olen laskenut trafin ensirekisteröinneistä, jotka ovat kappaleita. Mitä noloa on %-osuuksissa? …
  • @Kumppani kirjoitti: Taidat olla @Lukija33539 vanha nimimerkki Topi...? Geely 24,8 % VAG Group 24,5 % Ei ne prosentit, vaan määrät. Jos viimeksi on myyty 4 Geelyn autoa, niin +25% on …
  • @HybridRules kirjoitti: Tämä kameranäkymä ei ole kuljettajaa avustavien toimintojen sijasta vaan niiden lisäksi. En ymmärrä, miksi sitä pitäisi kritisoida, ainahan on parempi, että kuljettajalle annetaan apuja enemmän kuin, että niitä annetaa…
  • @Lukija33539 kirjoitti: Täyssähköautot (BEV) 1-8/24 Geely 24,8 % VAG Group 24,5 % Tesla 15,8 % Hyundai Motors 10,0 % BMW Group 7,2 % Mercedes-Benz 6,6 …
  • @Lukija33539 kirjoitti: Tilanne kumulatiivisesti (PHEV+BEV) 1-8/24 Geely 25 % VAG Group 22 % Hyundai Motors 10 % BMW Group 10 % Mer…
  • @HybridRules kirjoitti: @Lukija48689 kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Lukija48689 kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Tesla avaa keskinäytölle näkymän t…
  • @Lukija48689 kirjoitti: Luulin aiemmin esittämääni armeijassa opetetun "suojaan ajon" hyödyntämistä vitsiksi, mutta ei se kuulosta sitä olevankaan? Eli siis pyritään ylittämään ajamalla, mutta jos tilanne uhkaa eskaloitua, sitten käännetää…
  • @Lukija31722 kirjoitti: @Lukija57294 kirjoitti: @Lukija31722 kirjoitti: Meillä päin pyöräilijät tavallisimmin pysähtyvät kiltisti suojatien viereen odottamaan sopivaa rakoa ylittääkseen suojatien sopivassa väliss…
  • @Herbert kirjoitti: Eli uskot täällä joskus vuosia sitten esitettyyn porrasteoriaan. Onnettomuuden todennäköisyys ei kasva, kun nopeutta nostetaan, mutta silti me kaikki tiedämme todennäköisyyden kasvavan, kun nopeutta tarpeeksi nostetaan. Jo…
  • @Lukija49751 kirjoitti: @Terokoo kirjoitti: "Vertailumatkan keskimääräinen bensiinin kulutus kahden tai kolmen vuoden ajoajalla on 3,4 tai 1,5 l/100 km. Vastaavat arvot dieselille ovat 2,6 tai 1,2 l/100 km. Sähkön kulutus mole…
  • @Lukija48689 kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Periaatteessa näin. Toisaalta 20 yms. rajoitukset ovat hyvin paikallisia. Kun ajat vuodessa maantienopeuksilla esim. 10 tkm n. 15 km/h ylinopeut…
  • @Lukija21885 kirjoitti: @Lukija33539 kirjoitti: Unelmaksi jäi omalla kohdalla tällä kertaa. Luettuni näitä kokemuksia ja juteltuani ammattikuskien kanssa samoista asioista, valinta on HKPL10 EV. Etelä-Suomen kelit on vaikeat, suora …
  • Unelmaksi jäi omalla kohdalla tällä kertaa. Luettuni näitä kokemuksia ja juteltuani ammattikuskien kanssa samoista asioista, valinta on HKPL10 EV. Etelä-Suomen kelit on vaikeat, suora lainaus viimeisimmästä TM:n rengastestistä: "Aivan nollakelissä …
  • @Herbert kirjoitti: @Lukija49751 kirjoitti: @Lukija531469 kirjoitti: 3) kuulin, ettei renkaita kannatta kääntää ääriasentoon, koska se kuluttaa jotain niveliä. Pitääkö paikkansa? pitää paikkan…
  • @Lukija336949 kirjoitti: Jos en ole väärässä, tämän lehden koeajoissa viive on mainittu joissain yhteyksissä liian pitkäksi. Niin viivehän ei ole selvästikään vahinko ja se on samaa luokkaa kaikissa autoissa. Syynä on se, että jos viivett…
  • @Herbert kirjoitti: Missään ei ohjeisteta aiheuttamaan häikäisyä, koska sen voi välttää suuntaamalla peilit väärin. Autokoulun ensimmäisellä tunnilla sanotaan, että peilit säädetään ennen ajoon lähtöä. Ei näitä perusasioita pidä nyt kääntää p…
  • @Lukija21885 kirjoitti: tämän painoista autoa ei kyllä pitele oikein mitenkään näpeissä ilman nastoja. Rajanopeuksien kokeilu on hyvä asia. Silloin voi paremmin ymmärtää miten paljon hitaaltakin tuntuva nopeus vaikuttaa aut…
Default Avatar
Jäsen 16.12.2015 alkaen
0 aloitettua keskustelua
719 viestiä
0 ×   476 ×