Umppatipumppa

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Itse kun ajelen joka kesä nelostietä Lapin perukoille, niin jos muuten tyhjällä tiellä tulee rekka perä edellä vastaan ja vetäisen siitä reippaasti ohi, niin en ymmärrä sitä matematiikkaa jonka mukaan tuosta pitäisi saada sakot , tai jopa menettää k…
  • Juuri Suomen päästä päähän ajaneena olen kyllä Opelixin kanssa jossain määrin samoilla linjoilla, eli että se jonon kärjessä kyhjöttävä nelipyöräinen kylmälaukku/muu vastaava alinopeutta ajava hidaste voisi aivan hyvin jossain kohtaa ajaa vaikka bus…
  • Kun lukee näitä viestejä niin on vaikea käsittää, että mistä tässä ketjussa oikein puhutaan. Ilmeisesti ne sumuvaloja käyttävät idiootit ovat löytäneet tänne oikein sankoin joukoin.
  • Kyllähän tuolla 155kg kuormalla sohvat ja sängyt kuskaa kotiin huonekalukaupasta. Parempi tuokin, kuin ei mitään ja olettaisin että jatkossa vetopainot kasvavat näissä hybrideissä.
  • Hieno kirjoitus, näitä omakohtaisia käyttökokemuksia on aina mukava lukea, varsinkin kun on todella nähty vaivaa ja kerätty tietoa pidemmältä ajalta. Kiitoksia tästä.
  • Jos nyt unohdetaan nuo idioottipuheet (pahoittelen jos joku hermostui), niin yleisesti ottaa tosiaan kupoliin se, että nykyään suuntaus on matalampaan päin lähinnä viherpesun varjolla ja oikeastaan kaikki perus käyttöautot pudotetaan turhan lähelle …
  • Vaikka ei olisi tarvetta korotetulle maavaralle, niin silti tuolla tien päällä välillä sattuu ja tapahtuu. Talvella rekoista putoilee kivikovia jäämönttejä tielle ja pahimmillaan jäävät auraamattomalla tiellä lumen pintaan ajourien väliin. Kesällä k…
  • Mun käsittääkseni älykkyyttä arvioidaan ihan muilla mittareilla kuin auton maavaralla. Mutta kerro toki paljonko auton alla tulee olla tilaa, ettei leimaudu idiootiksi sinun silmissäsi. No sanotaanko nyt vaikka että idiootin raja menee suurin…
  • Onneksi mersu on juuri esitellyt uuden GLA-"maasturin", jossa maavaraa on ruhtinaalliset 134mm Itse en huolisi kumpaakaan noin matalalla alustalla. Nykyautot ovat lähes järjestään liian tontissa ja osa vielä haluaa pudottaa autonsa vieläkin …
  • Ajattelija2013: NHB:MasterOfPuppets:Eikös nuo lovilaatikot tule koko ajan vain lähemmäksi CVT vaihteistoa kun lisätään pykäliä? Mitä käytännön hyötyjä saadaan kun verrataan 10 pykäläistä DSG:tä, esim. Subarun CVT laatikkoon? Variaattorilla o…
  • "Sitä taas en tiedä kuinka Toyota on lämmityksen tuossa toteuttanut, mutta tuntuu toimivan!" Lämmönvaihdin heti pakosarjan jälkeen, eli kuumista pakokaasuista otetaan lämpöä ja siirretään se jäähdytysnesteeseen. Yksinkertaista, mutta nerokasta.
  • Minulla on Jazzissa sadetunnistin säätörenkaalla ja koko tunnistin on jo kerran vaihdettu, se kun ei pääsääntöisesti suostu pyyhkimään lasia, vaikka läpi ei tahdo enää nähdä, herkkyys säädettynä tappiin. Uusi anturi on melkein yhtä susi kuin edellin…
  • Edellisen kopan CRV 2.0 AT kulutti kaverilla noin 10,5-11 litraa satasella sekalaisessa ajossa. Tulipahan sitä itsekin kerran testattua, ihan hieno peli oli, vaikka toki aika rauhallinen menijä. Oma Honda miniJazz 1.4 CVT kuluttaa noin 6.1 litr…
  • Omasta autostani (Honda) kuuluu usein ensimmäistä kertaa liikkeelle lähdettäessä jonkinlainen releen napsahdus sulakerasian suunnalta. Olen arvellut, että siellä Airbagit tai turvavöiden pyrotekniset kiristimet virittyvät tai jotain vastaavaa.
  • Ainakaan itse en ostaisi käyttöpeliksi takavetoa missään tapauksessa, etenkin jos talvet on jatkossakin semmoisia kuin viimeiset neljä vuotta on ollut täällä pääkaupunkiseudulla.
  • No ei se taida bemarilla ja mersullakaan olla kovin vahva tuo tarjonta, jos pitää olla etuveto ja A4-sedan kokoluokkaa? Koneita on kyllä, mutta raapivat väärästä päästä.
  • Maavara 111mm. On kyllä silti makee peli ja kiinnostaa kovasti.
  • Itsekin sitä mieltä, että kevythybridistä ei kannata maksaa ekstraa, mutta se kelpaa sitten kun se tulee normiversioihin vakiovarusteeksi. Täyshybridistä tai pistokehybridistä voi sitten ehkä maksella jotain lisääkin normiversioon tai kevythybridiin…
  • Laitetaan tämä tännekin kun lienee oikea osoite. Ja vasta toinen viesti täällä joten antakaa armoa noviisille. Kävin tänään koeajamassa pikaisesti tuommoista Jazz Hybridiä ja auton keskikulutus (en nollannut sitä ennen koeajoa) näytti olevan 5.…
  • Tämä on taas tehty varusteilla kalliiksi. -Etuveto manuaalivaihteistolla 20000€ -Etuveto automaatilla 26600€ olisiko tuohon väliin vaikka sopinut joku GL+ varusteversio?
  • Poni: Avaruusvektori:Poni: Pienitehoinen kone ei kestä pitkiä välityksiä. Vastaavasti lyhyillä välityksillä pienitehoinenkin kone voi olla näppärä kaupungissa. Miksei pienitehoinen kone kestä pitkiä välityksiä? Vastakysymys. Mikse…
  • Ihmetyttää kyllä esim. Malibun takapenkin tilat. Kuvien perusteella tilaa on vähemmän kuin omassa autossani ja minulla on 3,9 metrinen Honda Jazz! No eipä toki mahtuisi Malibun kone nokallekaan toisaalta.
  • Olisiko Citroenin DS9 (numero 9) ekoauto, kun tehoa on 295 hv, kulutus 1,7 l /100 km ja CO2-päästöt 39 g/km? Auto kiihtyy nollasta sataan 5,4 sekunnissa ja kulkee kilometrin matkan pysähdyksistä 25,3 sekunnissa. Siinä on 1,6 litran bensiinimootto…
  • Tuossa listassa on Honda Jazz hybridin maavaraksi ilmoitettu 12 cm, mutta kiinnostaisi tietää mikä on normi bensaversion maavara. Autoa ostaessa myyjä vakuutteli, että se on 15 cm, mutta mökkitiellä hankittujen kokemusten (pohjakosketusten) perustee…
  • Lefa: Onko tuo uuden Jazzin automaatti tosiaan CVT, siis portaaton? Jossain vaiheessa sitä ainakin myytiin automatisoidulla manuaalilla (robottivaihteisto). Nyt ei puhuta siis Hybridistä. On. Tähän tänä keväänä myyntiin tulleeseen face-li…
  • Itselläni on toinen CVT Jazz menossa, edellinen oli 2005 mallia ja tämä uuden sain nyt huhtikuun lopussa. Mainio peli, kuten edellinenkin, mutta vielä jonkin verran parempi ajaa ja varusteita on tullut reilusti edelliseen verrattuna lisää. Sisä…
  • Vaihto toiseen merkkiin ja ns. "katuvat terveiset" pörhölle ja muille osapuolille. Ja tämä puskaradio saattaa tehota kummasti myös. Laita myös tuonne www.vagarena.fi
  • Kyllä vielä joihinkin autoihin saa ihan perinteisen lohkiksen. Itselläni on viime vuoden huhtikuun lopussa uutena ostettu auto, jossa on lämmitysvastus lohkon sisällä. Viime perjantaina kun oli auto koko työpäivän tolpassa, niin konepelliltä y…
  • Ei ole kyllä mitään mieltä noissa Ctekin sisäpistokevirityksissä, kun kerran Defa ja Calix tekevät kiinteään asennukseen tarkoitettuja ja hyväksyttyjä latureita. Ei tarvitse miettiä vakuutusyhtiön kantaa, eikä viritellä sähköjohdoista solmua apparin…
  • Toinen vaihtoehto on hommata vaikka tuommoinen Defan kiinteästi asennettava laturi (ja vaikka se lohkis). http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=970#.UtrK3X4yDaY
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
42 viestiä
0 ×   0 ×