jlikonen

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Olin aivan oikeassa väittäessäni aikaisemmin 9-3:n rengasmelusta. Uusimman teknarin farkkutestin tuloksista näkyy erittäin selvästi, että 9-3 on meluisa auto. Toki muissakin testin autoissa oli rengasmelua. Toinen asia mihin itsekin kiinnitin huomio…
  • JoreA, Harmi etten muistanut tarkistaa sen 2.0T:n rengaskokoa, mutta jos siinä oli nuo 225/45 R 17 kumit alla niin se selvittää ainakin osittain syyn kovaan rengasmeluun. Kyllähän 225/45 R 17 kumit on hyvän näköiset mutta aivan jäjerttömät Suomessa…
  • JoreA, Tarkoituksenani ei ole ollut missään tapauksessa provokoida tätä keskustelua. Mun tapauksessa koeajoin sekä vanhan sedanin että uuden farkun ja molemmissa esiintyi samat nitinät. Mulla oli 9-3 vuosina 1999-2002 ja siinä oli sama tilanne. Näi…
  • Vielä rengasmelusta. Rengasmeluun vaikuttaa oleellisesti tien pinnan karheus sekä autossa olevat renkaat. Sama auto eri valmistajien samankokoisilla renkailla käyttäytyy aivan eri lailla. En tarkistanut syksyllä mitkä renkaat oli koeajoautossa (2.0T…
  • Englannissa tosiaan Saabilla tuntuu olevan hyvä status, mutta toisaalta englantilaiset eivät osaa tehdä autoja. Heidän omat autotehtaansa ovat yksi toisensa jälkeen siirtyneet ulkomaalaiseen omistukseen.
  • Siitä ei pääse mihinkään, että ne Saabit joita koeajoin alkusyksystä natisivat aivan järkyttävästi. Sellainen ei kuulu premium-luokan autoihin, jollaiseksi Saab itseään kehuu. Yhdyn aika pitkälle Monosen kommentteihin. Itselläni oli 80-90 luvulla …
  • Astraali, Ajoin 9-3:n farkun silloin se esiteltiin julkisesti, muistaakseni syyskuun puolessavälissä.
  • Joo, mielenkiintoista että ihmisillä on eri mielipiteet. Ajoin myös useita autoja alkusysksystä ja koeajolenkit sisälsivät saman reitin, johon kuului moottoritieosuus (n. 20km). 9-3:n rengasmelu tuli esiin juuri tällä osuudella ja sallituilla mootto…
  • Mulla oli 9-3 yhtenä vaihtoehtona alkusyksystä, mutta kun pääsin testaamaan farkkua niin olin erittäin pettynyt erityisesti rengasmeluun. Se oli aivan järkyttävä. Toinen asia mihin olin pettynyt oli kaikenlaiset kitinät erityisesti ajettaessa hidast…
  • Newey, Kyllä se T5 konehuonepuolella selvästi voittaa passatin, sitä en väittänytkään. Ei pelkästään takakontti ole passatissa suurempi vaan myös sisätilat. Ensimmäinen tunne T5:n sisätiloista oli ahtaanpaikan kammo; siihen ei auttanut edes hyvät a…
  • Jos taas palataan takaisin V50:seen. Koeajoin viime syksynä V50 T5:n ja täytyy todeta että oli mukava ajaa. Koeajoin myös Saabin uuden 9-3 farkun, joka oli todellinen pettymys rengas- ym. muiden hälyäänien vuoksi. Ainoa ongelma V50:n kanssa on sen h…
  • Newey, Kyllähän tuolla S40 T5:lla oli mukava ajaa, mutta ensimmäinen tunne autoon istuessa oli pakokauhu ja ahtaan paikan kammo. Järkyttävän pieni auto sisältä. Miksi maksaa tuollainen hinta kun samalla rahalla saa paljon isomman ja melkein samante…
  • Audin ja bemarin hinnat suuremmilla koneilla olisivat olleet selvästi vielä kalliimmat, samoin volvon. Jos nyt vielä jatketaan jossittelua Volkkarin 2.0TFSI olisi mahtunut testin hintahaarukkaan. Volvon 2.5T on jo selvästi kalliimpi. Ei se volvon 1…
  • asl2, On ihan turha ruveta jossittelemaan volvon suhteen. Jos volvo olisi pitänyt testata 125kW:n moottorilla niin sitten olisi audista, volkkarista ja bemarista voinut ottaa testiin 147 ja 160kW:n koneet.
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
14 viestiä
0 ×   0 ×