Joko täällä on saatu selville mikä on paras auto jos ajetaan jäiseen mutkaan sivuluistossa 200 km/h? Samaten kiinnostais vähän myös, että millä autolla liikennevaloista pääsee mahdollisimman nopeasti 200 km tuntinopeuteen jäisellä tiellä.
Aika pian päästiinkin taas talviautoilusta johonkin liikennevaloissa revittelyyn. Onko muuten tullut mieleen, että jos te "kusetatte" jonkun toisen auton liikennevaloissa niin se viereinen kaveri saattaa vaan nauraa sille teidän naama punaisena polk…
Ainakin parina vuonna TM on kommentoinut erikseen tuota automatiikan toimintaa. Lämpenemisnopeus testataan edelleen tuolla "manuaalilla", mutta automaatikan älyä kommentoidaan sitten erikseen. Ja varmasti se älykkyys tai sen puute myös huomioidaan a…
Pauli Petteri:
Tuo kommenttini "Taitaa olla väärin testattu jo nyt" näyttäisi käyvän toteen, kun lukee tänne tupsahtelevia tilityksiä.
Niinpä.
Sehän on selvä, että kaikki ei varmasti ole samaa mieltä siitä mikä on hyvä talviauto ja si…
Pitkästä aikaa taas voidaankin puhua alkuperäisestä aiheestakin. Erittäin kiinnostava joukko minun mielestä. Ja koska parhaimpia on hauska veikkailla etukäteen niin mun arvaus on ainakin, että Subaru on kova ja samoin Seat Exeo tulee pärjäämään (onh…
Eipä tarvitse talvitestin ajankohtaa arvailla: Googleen Tekniikan Maailman mediakortti ja sieltähän faktat löytyy, eli talvitesti on numerossa 4 joka ilmestyy 17.2.
Johtuneeko tuo numeron verran "myöhästyminen" siitä, että nythän lehti 1/2010 i…
Ei nyt välttämättä ihan noinkaan. Kesäajettavuuden puolelta löytyy esimerkkejä. Suosittelen tutustumaan esimerkiksi 993-sarjan ja sitä vanhempiin 911 Porscheihin. Vaikka ovat radalla nopeita, niin kyllä väistössä monella tulisi äitiä ikävä.
J…
Herbert:
samipami:Meinaatko, että joku auto on erittäin hyvä talviradalla, mutta arkiajossa se hyppää omia aikojaan ojaan kun taas se talviradalla huonosti menestynyt onkin yhtäkkiä parantanut käytöstä?
Rauhallisessa ajossa vakaan tuntuiset …
Penteles:
Mitä jos joskus tehtäisiin vertailu kahdella tapaa. Toinen voisi olla nykyisen mukainen, jossa testataan auton äärirajoja ajettavuudessa ja moottorin voimavaroissa ja toinen arvostelu miten auto soveltuu tavanomaiseen, rauhalliseen ajoo…
AkiK:
Aika vaikea vertailla ajamisen vakautta tavallinen auto vs. SUV. SUV on yleensä selvästi painavampi, mikä muuttaa tilannetta olennaisesti. Vastaavanpainoinen kuin monet keskiluokan SUVit on esimerkiksi Audi A8.
Minä en kyllä ymmärr…
Sitten jos olis nelivetomaastureita, pitäis ottaa jotain nelivetofarkkujakin, ja testi paisuis paisumistaan. Ei ole järkevää vertailla eri kategorioiden autoja keskenään, ja saada ylivoimainen voittaja. Mutta onhan se hölmöä jos/kun vuoden talviauto…
Skoda kyllä on aika todennäköinen osanottaja talvivertailussa, mutta yhtä todennäköistä lienee että se on mukana etuvetoisena.
En kyllä oikein tajua tuota TM:n tapaa hylkiä nelivetoisia tuossa talvitestissä. Kuitenkaan autot ei ole muutenkaan m…
En sanonutkaan, että saisivat etua. Tarkoitin vaan, että moni varmaan citymaasturia ostaessaan mietiskelee, että kyllä tällä kelpaa talven tuiskuissa ajella ja sen takia olisikin mielenkiintoista selvittää että kuinka paljon sitä etua todellisuudess…
Jännä muuten, että mun muistin mukaan yhtään citymaasturia ei ole koskaan talvivertailussa nähty, vaikka noista on varmasti monella sellainen mielikuva että suomen talveen ovat omiaan. Mutta pitäneekö sitten paikkaansa?
Viime talvivertailussahan oli Subarun Impreza, ja pärjäsikin aivan hyvin. Taisi kakkosena olla.
Olisi kyllä mielenkiintoista, jos normaalia etu/takavetoista ja nelivetoista verrattaisiin erilaisissa talvisissa olosuhteissa toisiinsa. Esim. sell…