Mika V

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Mistähän te tuon 52 t vetäisitte? Yhdistelmän suurin sallittu massa on Suomessa 60 t. Miettikäähän jos ajettaisiin 40 tonnin vehkeillä niin kuinka monta raskasta yhdistelmää Suomen teille tarvittaisiin lisää? Oletusarvoina voisi pitää hyötykuormia…
  • Kyllähän niitä paikkamaalattuja Mondeoita tai jäätelöautoja joutuu joskus ohittamaan, ei siihen mitään dramatiikkaa tarvita. Eivätkä ainakaan vielä ole siitä suivaantuneet, vaikka ohitustilanteessa nopeus väkisin vähän nousee. Nimim. Ohittaminen ka…
  • Olihan toi eilen ihan talvinen keli, kun illalla Hangosta Imatralle laskettelin tulemaan. Ei passannut hurjia, kun rengastus oli Pneumat 205/55-15 kesärenkaat 3-4 mm pinnalla. On toi nelikko (325iX -89) vaan aika mahoton peli noillakin renkailla lu…
  • Harvemmin tulee taajamassa valoisaan aikaan poltettua kalliita xenonpolttimoita. Maantiellä pidän ajovalot kytkettyinä. Onneksi parkit on halogeenit, joten eipä ne havaittavuudessaan juurikaan häviä joillekin Micran ajovaloille. Onneksi ei ole mitä…
  • No näähän on näitä ikuisuusvääntöjä... Totta on, että kitkapyörä on parhaimmillaan kunnon talvisissa olosuhteissa (lunta ja pakkasta). Se on kuitenkin kokemukseni mukaan hyvä valinta keliin kuin keliin. Olen asunut lounais-rannikolla, Pohjois-Savos…
  • Kitkat vuodesta 1997 eikä paluuta kumipyöristä metallipintaisiin ole. Ensimmäiset Blizzak MZ-01 olivat pidoltaan todella hyvät ja vielä kestävätkin. Sen jälkeen ollut Blizzakkia ja Q:ta, nyt Blizzak WS-50:set. Nokian Q:t olivat hyvät ajolleen ja pi…
  • Tempomaatin käyttö liukkaalla on pari kertaa säikäyttänyt. Mäkeen tultaessa laite antaa kaasua ja perä lähtee alta. Kuorma-autossa (FH12) ei ollut luistonestoa ja tuli kiire ottaa vakkari pois . Henkilöautolla (MB W210) olisin varmasti ollut penka…
  • Em. kaltaisen yksilön havaitsin myös eilen vt-6:lla Kouvolan ja Luumäen välisellä LEVEÄKAISTAtiellä, mikä on nimenomaan tehty leveäksi ohitusta helpottamaan. Eli kuorma-auto oli kääntymässä levähdysalueelle ryhmittyneenä tien oikeaan reunaan. Takan…
  • Ei nyt pidä menettää malttia, vaikka ymmärrän kyllä, että hermot kuuloaisti ovat koetuksella, kun nastoilla jyristelee kuivalla kesäkelillä ja yrittää pysyä tekemässään urassa ja odottaa sitä talvea tulevaksi. Ja TeeCeelle: väärä vastaus. Mikään ke…
  • Niin, asetuksen mukaan nastoilla ei ole pariin viikkoon saanut ajaa paitsi, jos keliolosuhteet niin vaativat. Minkälaiset kelit vaativat nastoja?
  • Mikä kolarisuma, missä? Ai niin siellä sivistyksen ytimessä. Jos autoa ei osaa hallita talvikelissä eikä osaa sovittaa nopeutta/ajotapaa kelin mukaan, on siitä aivan turha syyttää kitkarenkaita. Eiköhän tuossakin rysäyksessä 80-90 %:ssa autoja oll…
  • Vai on teillä talvi yllättänyt? No eihän sitä voi aina muistaa, kun se tulee vain kerran vuodessa. Kesäpinnat olisi lain puitteissa saanut vaihtaa alle jo 1.3., mutta viivytin kuukaudella, kun kelit olivat osittain (ei päätiet) talviset. Toisaalta …
  • Varmuus ennen kaikkea. Jossain pellon varjopaikoissa on havaittu vielä lunta ja pakkasarkussa on pakkasta, niin eihän sitä tiedä jos vielä tarvii. Kyllä nyt juhannukseen asti kannattaa rapistella. Tai oikeastaan lunta tulee todennäköisesti kuitenki…
  • Yhdyn BZR:n mielipiteeseen. Ari** ja Arto**:n mielipiteet liikenteeseen liittyen eroavat usein valtaenemmistön mielipiteestä, jota täysin väärin pidetään sinä "oikeana". Kavereiden muu kommentointi (saunan taus jne.) onkin sitten ala-arvoista. Itse…
  • Monenmoisia keksintöjä on tullut kokeiltua. Kaikki eivät ole olleet ajo-autoja, osa projekteja/harrasteautoja. Kaikki hankittu käytettyinä. Opel Kadett C 1,2 vm. -76 (ensiauto, sitä tuunattiin/viriteltiin) BMW 316 2,0/6 vm. -82 Audi 80 1,8 S vm. -8…
  • Onnittelut minunkin puolesta hyvästä autovalinnasta. Kyllähän tuo kahden litran 163 hv/340 nm:n tiisseli on nappivalinta tuohon ykköseen. Varmaan kakkosautoon vähintäänkin "riittävä" tekniikka. Tuleekohan muuten 1-sarjaan 3-litran dieseliä? 130d ol…
  • Totuushan lienee, että näitä "premium-merkkien" hinnat alkaen malleja ostetaan nimenomaan hinnan takia. Itse en kyllä mitään alitehoista MB:tä tai BMW:tä köyhillä varusteilla ottaisi, mieluummin sitten samalla rahalla käytetty peli kunnon koneella j…
  • C2:ssa on kieltämättä hyvä hinta/suorituskyky -suhde, mutta autohan on pykälää pienempi kuin Fiesta, joten siitä halvempi hinta.
  • Ei nyt ihan "tykki", mutta mielenkiintoinen vaihtoehto pirteää pikkuautoa haluavalle on uusi Fiesta ST. Hintaan 23 t€ saa 150 hv, 190 nm, 8,4 s, 208 km/h ja hyvät ajo-ominaisuudet. Suoritusarvot ja hinta ovat lähellä 80-luvun Escort RS Turbon lukuj…
  • Eipä taida juuri 20 tkm:ä enempää päästä kesärenkailla. Kierros merkistä riippuen maksaa Suomessa n. 800-1350 €. Nyt Contin SportContact2:set lopuillaan ja Saksasta tilatut Uniroyal RainSportit odottavat asennusta. Yllätyin kun mittasin uusien Unir…
  • Itse vaihdoin 2.4. Miksi kuskata renkaita edestakaisin johonkin vaihdatukseen? Kun vielä työ liikkeissä on usein (kiireen takia?) ala-arvoista; kolhitaan vanteita ja lyödään pultit aivan liian tiukkaan. Renkaat tulee kyllä käytettyä finanssisyistä …
  • Kuten myös. Tyhjästä paha nyhjäistä. Blizzak WS-50 ei näkyvää kulumaa, eipä toki kilometrejäkään tullut kuin reilut 5000.
  • No kyllä pitoa piisaa, mutta tuntuu, että 50 %:llakin ehtii... Vaikkakin olen sinällään rauhallinen lähtijä ja välillä tuntuu, että 1,3 litraiset kinnerit ampuvat liikkeelle vilkkaammin.
  • Parree olla latu auki, jos 75%:lla kiihdytän valoista.
  • On pitänyt minunkin muuttaa mieltäni asian suhteen. Aikaisemmin ajattelin, että rauhallinen kiihdytys olisi taloudellisin tapa, mutta ainakin automaatilla kannattaa ottaa tavoitenopeus kohtuu ripeästi. Näin haetaan nopeuteen sopiva suurin vaihde ja …
  • Jos ajonopeus on alle 90 km/h ja maasto on mäkistä, en yleensä aja vakkarilla, koska automaatin turbiini luistaa ylämäessä lisäten kulutusta. Itse kaasua annostelemalla voi mäet ennakoida ottamalla vähän vauhtia ennen nousua ja huippua kohden aavist…
  • Itse olen aina pyrkinyt talvella välttämään lämmittämättömän moottorin käynnistystä. Mahdollisuuksien mukaan lohkolämmitintä tai polttoainekäyttöistä lämmitintä käytän, kun pakkasen puolella ollaan. Toki esilämmitys auttaa, vaikka olisi +15 C. Nyky…
  • Jos MatLog:in tapaan pitäisin TM:aa absoluuttisena totuutena, niin miten voisin edes päästä lumiselta pihalta pois, kun autona on takavetoinen BMW ja vieläpä kovilla "Saksan"-kitkoilla? En tiedä minkälaisessa maastossa sitä pitäisi ajella että löytä…
  • Vm. -98 MB W210 Saksan tuonti, 190 tkm, viime keväänä tuotu. Alkuperäinen bensa-Eberi kellolla. Lämmittimen huolto-/korjaushistoriasta ei tietoa, mutta ainakin pelittää ihan hyvin. 15-20 min. tulee käytettyä tämän talven pikkupakkasilla (-0 - -15 C…
  • Autotalli on OK-talossa, mutta niin pieni, ettei sinne auto kunnolla mahdu (max. 4,4 metrinen, menee ovi juuri kiinni). Nyt ollut kylmänä varastona. Pihalla on pressutallissa kesäauto ja käyttöauto seisoo taivasalla. Suunnitelmissa (vai unelmissa?)…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
45 viestiä
0 ×   0 ×