@740 GLE kirjoitti:
En osaa vastata renkaan ja tien kulumiseen nelivetoisen alla koska ei ole vielä riittävää kokemusta aiheesta? Vajaavetoiset kyllä kuluttavat enemmän vetopyöriään olivatpa ne kummassa päässä sitoa tahansa.
Tasauslukituks…
@Herbert kirjoitti:
Veikkaan, että neliveto kuluttaa vähemmän. Renkaat ei yleensä kulu sutimisen takia, vaan tavallisessa ajossa auton liikuttamiseen tarvittavan voiman takia. Kaksivetoisessa voima välittyy kahden renkaan kautta ja nelivetoisessa…
@Herbert kirjoitti:
Asun paikkakunnalla, jossa ei julkista ole. Pitäisikö luopua pyöräilystä, että julkiset kehittyisivät paremmiksi? Veikkaan menetelmää tehottomaksi.
Kyllä täällä voi pyöräillä ja moni pyöräileekin. Lyhyt matk…
@Herbert kirjoitti:
Tarkoitat varmaan autoilun ympäristöystävällisyyttä. Ei autoilun päästöt pyöräilijöiden synniksi muutu, jos noudattaa sääntöjä. Kokeile pyöräilyä, niin saat uuden näkökulman asiaan.
Olisikin hyvä, että kaikki nouda…
@Herbert kirjoitti:
"Auton takaa meneminen on myös turvallisempaa kuin auton edestä meneminen" (Ismo56).
Näin, jos autoja olisi vain yksi. Mutta kun niitä on 3 miljoonaa.
Asun pienellä maaseutupaikkakunnalla. Ruuhka-aikaan sen …
"Turvallisuutta voi maksimoida monella tavalla. Nokitan sinun ehdotuksesi ja määrään moottoriajoneuvoille pakollisen pysähtymisen suojatien/jatkeen eteen". ???
Jalankulkija ja pyöräilijä on tietoisesti valinnut hitaan, mutta ehkä lihaskunto- ja y…