MatLog

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:29.11.2005 klo 12:12 Seutulainen kirjoitti Miksiköhän näin, ennen myytiin jopa Opel Vectraa ja sen edeltäjää 1.4 koneella. Käyttöautoksihän ne silloin tulivat. Entä nyt ----dieselitkin on pilattu tietokoneilla ja turboilla, jotta dieselistä…
  • Lainaus:21.11.2005 klo 21:01 kutvonen kirjoitti Tuo 40 km/h taitaa olla turhan varovainen kirjoituspöytä-arvio? Itse voisin kuvitella että nopeus voisi nykykalustolla pudota ehkä seitsemäänkymppiin ilman ylikuormaa, mitä en pitäisi alkuunkaan niin…
  • Lainaus:21.11.2005 klo 16:32 simBanssi kirjoitti Lainkuuliaisen rekkakuskin ei tarvitse ajaa 80:ä, koska 90:stä ei koskaan sakoteta. Itse en ole törmännyt juuri 80:ä tasaisella ajaviin. Taas tuli esiin se oletus, että nopeusrajoituksen mukaan ajam…
  • Lainaus:21.11.2005 klo 13:15 simBanssi kirjoitti Joku väitti, että jos rajoitin asetetaan 80:iin, ovat rekkojen nopeudet 60-70. Nykyisin rajoitin on 90:ssä ja nopeudet 80-90. Miten kympin pudotus rajoittimessa aiheuttaa kahden kympin pudotuksen nop…
  • Lainaus:20.11.2005 klo 14:10 Rätkätin kirjoitti Vaan on kuitenkin jäänyt ymmärtämättä turvallisuuden ja liikennesääntöjen merkitys sekä ennen kaikkea ohituspakon järkevyys. Mutta joillekin ihmisille rekan perässä kulkeminen aiheuttaa ilmeisesti mel…
  • Lainaus:20.11.2005 klo 11:14 Rätkätin kirjoitti Jos Suomeen laitetaan se max. 80km/h, niin se on sitten sitä. Nopeusrajoitus on aina joku - joskus 50km/h tai 60 km/h tai jotain, mutta aina se on jotakin. Tarkoittaako tuo Luhtasen hölmöily, että ven…
  • Käsitykseni asiasta: Venäläisrekat ovat pikku hiljaa vallanneet tilaa Suomen ja Venäjän välisessä liikenteessä; suomalaisrekat eivät ole hinnaltaan kilpailukykyisiä. Tästä on tullut varmasti hallitustasollekin kovaa palautetta suomalaisilta liikennö…
  • Lainaus:19.10.2005 klo 00:16 JOXA kirjoitti ABC:ltä saan 5%. Tuo 10% kyllä vaikuttaa uskomattomalta, ainakin bensasta, muistahan voi saada 60%! Ettei vain kyse olisi osuuskauppojen bonuksesta? Sehän ei ole alennus, vaan jäsenen ostoksis…
  • Lainaus:18.10.2005 klo 00:30 JOXA kirjoitti Ei tuo Autoliiton polttoainealennus isolta tunnu jos muualta saa 5%? Kerro, mistä "muualta" -5 %?? Vai oliko vain olettamus, että jos jostain muualta saisi -5 %, Autoliiton alennus ei tuntuisi is…
  • Lainaus:16.10.2005 klo 15:43 Niilonpoika kirjoitti Lainaus:16.10.2005 klo 14:12 MatLog kirjoitti Jokainen voi itse päättää, kannattaako liittyä vai ei. Toki näin on. Itse olin jäsenenä parikymmentä vuotta kunnes totesin, että en kaipaa kiil…
  • Lainaus:16.10.2005 klo 13:52 Niilonpoika kirjoitti Lainaus:16.10.2005 klo 11:56 MatLog kirjoitti lisäksi mm. polttoaineesta ja vakuutuksista saa hiukan alennusta (etenkin jos muita, parempia alennuksia ei ole tiedossa Kyllä nuo "jäsenedut…
  • Lainaus:16.10.2005 klo 00:33 JOXA kirjoitti Autoliitto vaan kerää rahaa niiltä jotka siihen uskoo, samoin tekevät muutkin, käytännön hyötyä ei ole, mutta jos niihin uskoo niin siitä van! Jokainen tietenkin miettii jäsenyyden edut ja haitat…
  • Lainaus:04.10.2005 klo 13:04 Zilo kirjoitti Tuo veron vähentäminen tai poistaminen valitettavasti katsotaan aina vaikuttavan totaalisen kuolettavasti verokertymään. Laskelmista unohtuu se tosiasia, että toimenpide samalla kiihdyttää kauppaa. Esim.…
  • Autoliitolla on se kaikkien laajojen kansalaisjärjestöjen ongelma: jäsenistö on niin laaja, että vastaan tulee ilmiö Toisen etu - Toisen tappio. Esimerki: olisi helppo vaatia autojen hankintaveron ja/tai polttoaineveron vähentämistä tai poistoa, m…
  • Lainaus:18.01.2005 klo 14:13 whiic kirjoitti Urheilullisuus (auton ominaisuus) ehkä löytyy vasta, kun ajetaan urheilullisesti (kuljettajan käyttämä ajotapa), mutta vaikka piirrettä ei välttämättä löydäkään pelleilemättä, piirre on piilevänä olemass…
  • Lainaus:18.01.2005 klo 11:34 whiic kirjoitti Urheilullinen AJETTAVA on AUTON piirre. Urheilullinen AJOTAPA on KULJETTAJAN piirre. Otsikko on "Urheilullinen ajettava", eli keskustelemme auton teknisistä ominaisuuksista ja niiden tulkitsemisesta TM:n…
  • Yleisiä maanteitä ei ole todellakaan tarkoitettu minkänlaiseen "urheiluun" autoilla; niiden ainoa tarkoitus on tarjota kulkutie ihmisille ja tavaroille paikasta A paikkaan B. Olen huomannut, että kun ihmiset laittavat rahansa autoon, jossa on taval…
  • Lainaus:12.02.2006 klo 13:06 Bandit S kirjoitti Mm. esillä ollut kevytmoottoripyörien ikärajan nosto 18 vuoteen on mielestäni turvallisuuden heikentämistä. Ikärajan nosto lykkää harrastuksen aloittamista sekä todennäköisesti ohjaa harrastuksen aloi…
  • 2-kaistaisilla keskikaideteillä kolarit vastaantulevan liikenteen kanssa luonnollisesti loppuvat - mutta niin loppuvat ohituksetkin. Tuleekohan näille teille moottoritiemääräykset, ts. esim. traktorilla ei sinne pääse. Toisaalta: jos jokaisen autoj…
  • Viimeisimmässä TM:ssa, siis nro 18/05, oli "Liikenteessä"-palstalla juttua "perässä roikkumisesta", oikein kuvan kanssa. Kuvassa oleva kuorma-auto roikkui kilometrikaupalla toisen takapuskurissa kiinni aiheuttaen vaaraa niin itselleen, edessään ajav…
  • Taisi olla mot-ohjelma TV:ssä, joka totesi tuulimyllyt sähkön tuottajina lähinnä "kosmetiikaksi" - ja huonoksi sellaiseksi, paikallisesti sähköä jauhavat tuulimylly pilaavat maiseman ja suurimmat häiritsevät lähiasukkaita myös äänellään sekä "valon …
  • Lainaus:13.01.2006 klo 18:16 BZR kirjoitti Eilen Helsingin Tapanilassa auto ajoi suojatiellä jalankulkijan yli seurauksin, että jalankulkija on edelleen teho-osastolla. Tyypillinen tilanne, jossa autoilija on orientoitunut havaitsemaan liikenteessä…
  • Lainaus:12.01.2006 klo 21:52 BZR kirjoitti On aivan turha vakuutella, että valot päällä ajavan auton näkee paremmin kuin valottoman. Se lienee itsestään selvää eikä sitä kukaan varmaan kiistäkään. Vielä paremmin autot huomaisi jos jokaisella oli vi…
  • Lainaus:18.12.2005 klo 11:23 Mika V kirjoitti Yhdyn BZR:n mielipiteeseen. Ari** ja Arto**:n mielipiteet liikenteeseen liittyen eroavat usein valtaenemmistön mielipiteestä, jota täysin väärin pidetään sinä "oikeana". Kavereiden muu kommentointi (sau…
  • VW on ovelasti antanut lehtien ensikoeajoihin vain tehokkaammilla moottoreilla varustettuja versioita. Mielenkiintoista onkin nähdä vertailutesti 1,6-litraisista käsivaihteisista dieseleistä. Miten menestyy vertailussa 105-hevosvoimaisella dieselmo…
  • Takapakkiakin otetaan uuden Golf-malliston myötä: Autozeitung-lehden nro 18/2012 mukaan taka-akselistossa on monivarsituenta vain yli 105 hv moottorivaihtoehdoissa, siis esim. 1.2 TSI- tai 1.6 TDI-moottorinen Golf on varustettu yhdystukiakselilla. K…
  • No niin, nyt Note on saanut ruostuvuusarvion Vi Bilägare-lehden "ruosterekisterissä". Arvosanaksi tuli 4/5. Tarkoittaa kohtalaisen hyvää suojaa ruosteelta.
  • Lainaus:23.10.2006 klo 21:32 Rape kirjoitti Kun tulin väittäneeksi että käyttämättömän Noten alustassa näin ruostepilkkuja, niin tilaisuuden tullen kurkistelin uudestaan Noten alakertaa eilen Autokeskuksen autonäyttelyssä. Kyllä ne edelleenkin oliv…
  • Ote Tuulilasi-lehdestä, kesäkuu 2006, s 10: "Tuulilasin (5/06) testissä kerrottiin, että Nissan Noten alusta on jälkimassattu. Massaus kuitenkin tehdään tehtaalla heti kokoonpanon jälkeen. ... Maahantuojan mukaan kaikki Sunderlandin tehtaalta tuleva…
  • Lainaus:22.08.2006 klo 19:23 Rape kirjoitti Joo, en ryöminyt katsomaan, ne olivat ruosteenruskeita pilkkuja mustalla pinalla. Aivan ruosteelta näyttivät kauempaa katsottuna. Jos olivat roiskunutta alustamassaa, niin miksi vain roiskunutta, tukivars…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
53 aloitettua keskustelua
1489 viestiä
0 ×   0 ×