MatLog

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Vertailutestin Passat oli oikeastaan eri hintaluokassa kuin muut autot. Kun muiden autojen hinnat olivat 31-33 000 eur haarukassa, Passat ao. moottorilla ja varustetasolla maksoi 36 500 eur. Mm. ykkössijan Passatin kanssa jakanut Avensis on Passatia…
  • Kuten aiemmin kirjoitin, 150 cm korkuisia sedan-korisia autoja ei juuri uutena löydy. Autotaulukosta katsottuna lähinnä Focus sedan täyttäisi vaatimukset. Useimpien täytyy tyytyä siis 147-148 cm korkeisiin sedaneihin, joita on jo enemmän, tai sitte…
  • Uusi Audi A4 ei valitettavasti sovi aikuiselle ihmiselle. Syy: auto on käsittämättömän matala! (142,8 cm) Tuollaiseen autoon kömpiminen ja sieltä ulostulo on vaivatonta vain "persjalkaisille". Muut joutuvat ähisemään mennen tullen. Kyllä se on nii…
  • Ulkomitat ovat kasvaneet näin edeltäjäänsä verrattuna: - pituus 4 cm - leveys 8 cm (!) - korkeus 2 cm. Hiukan epäilyttää tuo leveyden kasvu... Akseliväli on kasvanut peräti 7 cm, eli on nyt 282 cm. Moottorit alkavat 1,8-litraisesta bensakoneesta;…
  • Lainaus:28.09.2007 klo 21:44 fittipaldi kirjoitti Matlock http://www.motormannen.se/mm1/site/08_Press/pressreleaser/2007/26_09_2007.html Aika huikea tutkimus, juu. Tutkittavana 42 automallia, joista annettu yhteensä 16.457 vastausta. 3.530 vasta…
  • Kyllä lehdellä jotain yhteyttä saksalaissisareensa on, eihän samaa lehden nimeä muuten voisi käyttää. Lehdellä kuitenkin on Ruotsissa laaja toimituskunta, ja suurin osa autotesteistä on Ruotsissa tehty. Nettisivujen hyvä puoli on, että autotestit …
  • Muotoiluasiaa on kysytty myös Renaultin edustajilta. Heidän vastauksensa: uuden Lagunan laadukkuuteen on satsattu huomattava suunnittelu-, työ- ja testauspanos. Koska kuluttajatutkimuksen mukaan ihmiset yhdistävät autojen laadukkuuden konservatiivi…
  • Jaa-a, minkähänlainen "eliö" ne autot tekee, ja niillä ajelee??
  • Lainaus:25.11.2005 klo 07:27 ArtoknV kirjoitti Osoita ensin se kuinka paljon kitkarenkailla ajetaan enemmän onnettomuuksia? Montako kitkarenkas autoa oli esim. 17 maaliskuuta kolari sumassa? Kyllä käy toisinpäin että nastoille tulee korkeammat vak…
  • Ja kitkarenkaille nastarenkaita suuremmat liikenne- ja kaskovakuutukset, koska ne eivät pidä ollenkaan talviliukkailla, aiheuttaen hirvittäviä onnettomuuksia teillämme. Tämä on varmaan ihan oikea foorumi tehdä tällaisia esityksiä. Tänne kun kirjoit…
  • Uudet nastarengasmääräykset panevat pisteen tien kuluttamiselle. Mm. Nokian Hakkapeliitta 8 on jo uusien määräysten mukainen, ja kuten TM rengastestissään totesi,voitaisiin pikku hiljaa lopetella nastarenkaiden parjaaminen, ja annettaisiin autoilijo…
  • Kuten aiemmin mainitsin, autojen rakenne aiheutti vapaiden nopeuksien aikana liikennekuolemia; tilannetta ei oikein voi verrata nykyaikaan. Tyypillistä oli aikoinaan mm. että kuski seivästyi jäykkään ohjauspylvääseen, tai moottori työntyi keulakolar…
  • En jaksanut lukea koko viestiketjua; toivon ymmärrystä jos toistan jo aiemmin kirjoitettua: Aikoinaan kun Suomessa oli taajamien ulkopuolella nk. vapaat nopeudet, eli ei nopeusrajoitusta, liikennekuolemt nousivat hälyttävän suuriksi. Tämä johtu…
  • Nimimerkki drive tuskin tarkoittaa, että pitäisi ostaa renkaita, joiden pito on mahdollisimman huono, ja autoja, joiden ajo-ominaisuudet ovat mahdollisimman huonot. Tai että teiden talvikunnossapito tulisi lopettaa. On tietenkin totta, että mitä läh…
  • mikahe: AkiK:Renkaiden pitoerojen vaikutuksista voidaan myös keskustella. Teoria jonka mukaan heikommin pitävä rengas olisi jotenkin parempi on kuitenkin älytön. Onko? Eikö huonomman pidon renkaalla joudu ajamaan hitaammin eli turvallisemmin? …
  • Kyllä tässä nyt mennään kovasti olennaisista asioista sivuun. Kerrataan vielä tutkimustietoa: 1) Renkaat irrottavat tiestä päällystettä yhdessä hiekoitushiekan kanssa. Tämä tapahtuu riippumatta siitä onko renkaassa nastoja vai ei. 2) Renkaat t…
  • NHB: Millä perusteellä väität, että vain kitkarenkaat hienontavat hiekkaa? Pöly ei ole lisääntynyt niissä paikoissa, missä on siirrytty kitkarenkaisiin. Jos kitkarenkaat jotenkin mystisesti murskaisivat hiekkaa, niin pölyä pitäisi syntyä enem…
  • NHB: MatLog: En ole muuten missään todennut, että nastarenkaat hienontaisivat hiekkaa, luepa uudelleen, nhb!! Mutta jos löydät sellaisen tutkimuksen, käytän sitä mielelläni kitkarenkaiden ongelmatiikkaa korostamaan. Hiekkapaperiefektin syn…
  • NHB: MatLog:Alkoiko päässä viirata, kun huomasit miten huono vaihtoehto kitkarenkaat on ?? Eilen referoin tutkimusta, se ei ollut "minun tarinani". Ei se ole minun vika, että kumoat väitteitäsi. Meneekö käsitykset sekaisin? Nastattomat r…
  • NHB: MatLog:Koska nimenomaan kitkarengas hienontaa hiekan. Eilen vielä kirjoitit, ettei nastojen määrällä ole vaikutusta hiekkapaperi-ilmiöön. Tarinasi juoni muuttuu joka välissä. Alkoiko päässä viirata, kun huomasit miten huono vaih…
  • NHB: MatLog:Ei siinä mitään ristiriitaa ole. Hiekka hieroo päällystettä ja jauhautuu samalla hienojakoiseksi. Eikä se ole minun mielipide, vaan fakta. Ohitit olennaisen. Miksi ensin kerroit nimenomaan kitkarenkaiden hienontavan hiekan? …
  • NHB: MatLog:Tutkimusten mukaan kitkarenkaat hienontavat hiekan niin, että siitä tulee erittäin hienojakoista... MatLog:Hiekkapaperiefektin syntymisessä merkityksellistä ei ole renkaan nastojen määrä Kumpaa mieltä nyt sitten olet? E…
  • Ote suomalaisesta tutkimuksesta:"Hiekkapaperi-ilmiöksi..kuvataan hankaustilannetta, jossa auton renkaan pinta yhdessä hiekoitushiekan kanssa jauhaa tien pintaa pieniksi hiukkasiksi. Selvisi, että vain osa ihmisen terveydelle haitallisista pienhiukka…
  • Tässä paljon kehutun Hokkaidon nastakiellon vaikutuksista kertova tutkimus. Erityisesti kappale 7.3 alakohtineen on kiinnostava. (pdf-tiedosto) http://www.easts.info/on-line/journal_06/1076.pdf Tämä ruotsalainen tutkimus lienee kaikille t…
  • NHB: Puhuit tutkkimuksista monikossa. Mitä ovat ne muut tutkimukset? Itse en löydä tuosta mitään sellaista, mikä tukisi väitteitäsi. Tutkimuksessa havaittiin, että tietyissä olosuhteissa, joissa tiellä on paljon aiemmin muodostunutta pölyä, k…
  • NHB: MatLog:Tutkimusten mukaan kitkarenkaat hienontavat hiekan niin, että siitä tulee erittäin hienojakoista. Kun ilmat kuivuvat, kurkkuun ja hengitysteihin kulkeutuva tomu on juuri kitkarenkaiden aiheuttamaa. Linkitä ne tutkimukset, joissa …
  • Tienpitäjä käyttää myös suolahiekkaa liukkaudentorjujana; tämä aiheuttaa kuraisuutta. Tutkimusten mukaan kitkarenkaat hienontavat hiekan niin, että siitä tulee erittäin hienojakoista. Kun ilmat kuivuvat, kurkkuun ja hengitysteihin kulkeutuva tomu on…
  • Asako Motoki: A STUDY ON PROGRAM EVALUATION OF ROAD MAINTENANCE BY LOGIC MODEL -IN THE CASE OF THE NON-STUDDED-TIRE POLICY Lyhennelmä nastakiellon vaikutuksista liikenneturvallisuuteen: "...it has brought about the negative effects with the r…
  • Tässä Ruotsin valtion tieliikenteen tutkimuslaitoksen selvitys: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Ruotsalaisselvitys+Nastarenkaiden+k%C3%A4yt%C3%B6n+v%C3%A4hent%C3%A4minen+lis%C3%A4isi+onnettomuuksia/1135251015321
  • Mitä mieltä Liinenneturva on rengasvalinnoista ? "Liikenneturva on vapaaehtoisen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestö, jolla on 56 eri aloja edustavaa jäsenyhteisöä. Se toimii läheisessä yhteistyössä näiden ja alan viranomaisten kanssa. Liikennet…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
53 aloitettua keskustelua
1489 viestiä
0 ×   0 ×