Maukka

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Herbert: Se oli konditionaalissa kirjoitettua spekulointia. Teksti jatkui: "Valitettavasti..." Tuota noin, sen sijaan että käperryt puolustusasentoon saivartelemaan sanamuodoista, voisit reippaasti ottaa kantaa väitteisiini samaan ty…
  • Herbert: En mielestäni antanut mitään ohjetta. No mikäs tämä sitten oli? Herbert: Kyllähän yksinkertaisuuden vuoksi hyvä ohje olisi, että ruuhkatilanteissa oma kaista ajettaisiin loppuun.
  • Koska keskustelun aihe on vetoketju muistuttaisin, että ideaalivetoketjussa kukin kuljettaja antaa tietä vain yhdelle kaistanvaihtajalle.
  • Herbert: Missä sitten noin sanotaan, että kiihdytyskaistalta pitää tulla pois heti kun se on mahdollista? No siinä liikennessäännössä, jossa sanotaan että liikennettä ei saa tarpeettomasti häiritä. Jonon ohittaminen ja siihen kiilaaminen o…
  • K-10: Ei se ole etuilua, että ajaa oman kaistansa loppuun ennen kaistanvaihtoa. Se sitävastoin on liikenteen estämistä, jos alkaa vaihtaa kaistaa ennen aikojaan. Tähän samaan kaistanvaihtoetuilupelkoon liittyyä se oikeanpuolimmaisen kaistan kä…
  • Ei tässä kaistanvaihtajia ole syyllistetty vaan niitä, jotka etuilevat ja kiilaavat etuilunsa päätteeksi.
  • K-10: Vetoketjun on tarkoitus tapahtua liittymiskaistan lopussa Missä niin sanotaan? Hidastuskaistalle täytyy tulla sen alusta, kiihdytyskaistalta saa ja pitää tulla niin aikaisin kuin mahdollista. Ruuhkassa se tarkoittaa sitä, että liityt…
  • Sakke: Pitkä yhdellä kaistalla oleva jono tukkii usein kapeikkoa edeltävällä tieosuudella olevia risteyksiä/liittymiä. Tällöin nekin, jotka ovat poistumassa liittymästä ennen kapeikkoa joutuvat turhaan jonottamaan, ja lisäävät jonon pituutta enti…
  • K-10: Liittymissäkin jos liikenne seisoo, ajaa kateellisista katseista huolimatta vaan rohkeasti sinne liittymän loppuun ja liittyy sieltä. Eivät ne katseet ole kateellisia vaan ärtyneitä, sillä etuilet törkeästi niitä, jotka ovat ohittane…
  • Lainaus:12.07.2006 klo 22:11 K10 kirjoitti Mutta siinä ei ole mitään pahaa tai rangaistavaa, jos kirkkaalla ilmalla jättää ajovalot pois. Silloin ne valot näkee vain kun tulee suoraan vastaan. Mutta vastaan tulevan auton näkee kirkkaassa säässä aiv…
  • Lainaus:17.06.2006 klo 13:07 whiic kirjoitti Ja tämäkin olisi verrattaen "helppo" toteutettava... ainakin verrattuna ehdottamaasi automaattiohjaukseen. Itse en edes jaksa muistaa missä keskustelussa heitin lauseen automaattiohjauksesta. Kos…
  • Lainaus:16.06.2006 klo 11:41 whiic kirjoitti Jos puolestaan liikenne tulee turvallisemmaksi harkittavien asioiden ylikuormittamisen vähenemisen myötä, eikö pitkiltä lyhyille ja lyhyiltä pitkille vaihtaminen tulisi myös automatisoida? Omaa k…
  • Lainaus:15.06.2006 klo 09:29 whiic kirjoitti Mutta aika kummaa, että muista ei ole vaadittu pakolliseksi, kun kerran kuljettajalta itseltään ei vaadita mitään omaa harkintakykyä! (Mm. arvioida sitä koska on liian hämärä ajaa ilman takavaloja tai ko…
  • Lainaus:05.06.2006 klo 16:05 AkiK kirjoitti Ihan peruspäätelmänä asiasta : Liikenneonnettomuudet ovat suhteessa vähentyneet koko ajan 70-luvulta alkaen, vaikka liikenne on lisääntynyt (vaikka onnettomuudet suhteutettaisin ajoneuvoa kohti, tiheämpi …
  • Lainaus:05.06.2006 klo 15:10 whiic kirjoitti Nopeudenrajoitin: OK. Helppo toteuttaa. Mitä hyötyä siitä on meille? Automaattiohjaus: Mihin automaattiohjaukseen sinä nyt viittaat? Nopeudenrajoitin toimisi tietty automaattisesti siten, että…
  • Keskustelu kääntyi teknisten apuvälineiden puolelle. Ilman muuta uudet järjestelmät parantavat turvallisuutta, mutta se tapahtuu enemmän tai vähemmän automaattisesti sitä mukaa kun autokanta uudistuu. Hyvä juttu. Samaan aikaan ne kuljettajat, jotk…
  • Lainaus:05.06.2006 klo 08:20 whiic kirjoitti - ESP jarruttaa pyöräkohtaisesti. Samaten ABS pystyy siihen mihin kuljettaja ei: lisäämään pyöräkohtaisesti jarrutustehoa kunkin pyörän lukkiutumiskynnykselle. Kuljettajalla ei ole neljää erillistä jarru…
  • Lainaus:04.06.2006 klo 18:26 AkiK kirjoitti Ihan mielenkiintoista on esim. se, että Mercedes on tutkinut autojensa joutumista vakaviin onnettomuuksiin ennen ESP:tä ja sen jälkeen, kun se tuli vakiovarusteeksi kaikkiin Mersuihin. Tutkimus kertoo ai…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 22:28 JOXA kirjoitti Väistellyt olen "satoja" kertoja, jopa ojan puolellekkin. Uskon kyllä. Ja vika on aina ollut vastapuolessa? Sinä et varmaan usko, mutta minun "törttöjen" väistelyni vähenivät murto-osaan, kun a…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 20:28 Keilaniemi kirjoitti Minä ainakin ajan tahallani ylinopeutta lähes aina, ja nimenomaan sen takia, että se on paljon turvallsiempaa. Se ei luonnolisestikaan johdu ylinopeudesta itsessään vaan siitä, että nopeusrajoitukse…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 19:02 whiic kirjoitti Mitenkä keskiaitatiellä voi tulla vastaantulija kaistallasi? No hän on valinnut sen kaistan ennen aidan alkamista. Tämä tarkoittaa, että ainakaan hän ei ole rattiin nukahtanut vaan todennäköisimmin itse…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 14:48 AkiK kirjoitti Nämä laskennalliset riskit ovat mielenkiintoisia. Vauhdin vaikutus riskeihin ei ole noin yksiselitteinen, onhan kalusto ym ihan erilaista, ja liikennetilanteet ja tieosuudet täysin erilaisia. Et voi tietä…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 14:48 AkiK kirjoitti Nopeuteen ehkä, mutta jotainhan se kertoo siitä miten ihmiset rajoitukset kokevat, jos uusimpien tutkimusten mukaan 50% henkilöautoista ja 90% rekoista etenee ylinopeutta. ... Mistä sitten päättelet, e…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 11:08 whiic kirjoitti Onko kuljettajien "kehittäminen" mielestäsi yksinomaan lisättävää valvontaa? Ei. Muitakin keinoja on. Esimerkiksi jos kuljettajien sääntötietoisuutta ja sääntöjen perusteiden ymmärrystasoa paran…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 11:08 whiic kirjoitti Aina joku tekee virheen tai rikkoo sääntöä jopa tahallaan. Kaikki eivät tiedosta joko tilannetta tai omaa käytöstään ja pieni osa omaa parantumattoman asennevamman. Aina siis jossakin tapahtuu virhe ja s…
  • Lainaus:02.06.2006 klo 10:05 AkiK kirjoitti On kovin vaikea kuvitella, että tuo sinun haikailemasi turvallisuusmotivaatio ja aiemmin mainitsemasi itse päätettävissä oleva auton sisäinen parempi ilmapiiri löytyisivät jotenkin paremmin pelkästään sak…
  • Lainaus:01.06.2006 klo 15:08 AkiK kirjoitti Mikä niissä liikenneinvestoinneissa on niin kauheaa? Hyvät tiet ovat kaikkien etu, niidenkin joilla ei edes ole autoja. Bussikin kulkee huomattavasti paremmin ja turvallisemmin hyvällä tiellä. Aika usein…
  • Lainaus:01.06.2006 klo 14:02 Seutulainen kirjoitti Eiköhän nyt olisi kuitenkin älykkäämpää jättää tuo Talvisota tästä keskustelusta pois !!! Joo, varsinkin kun sodassa tappaminen on jopa suotavaa ja liikenteessä puolestaan olisi tarkoitus pi…
  • Jos on tien päällä liikkuessa talvisodat ja kajanderit päällimmäisenä mielessä, niin enpä oikeastaan ihmettele, että liikenne näyttää olevan menossa huonompaan suuntaan. Ihan oikeasti, jos noin paljon ahistaa, niin kannattaisi pysyä auton ratista p…
  • Lainaus:30.05.2006 klo 10:00 AkiK kirjoitti Vähän sama asia kuin ennen Talvisotaa. Eduskunta ei myöntänyt armeijalle rahaa ja porukka lähti täysin puutteellisissa varusteissa sotimaan. Tuhansia kuoli turhaan sen takia, eikä ollut kaukana ettei menn…
Default Avatar
Jäsen 07.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
919 viestiä
0 ×   0 ×