Autonkuljettajille pitäisikin antaa henkilökohtaiset nopeusrajoitukset. Onhan päivänselvää että ajotaidossa on valtavat erot. Kokemus ei ole ratkaiseva, vaan terve asenne. Sillä tarkoitan että juuri autokoulusta suoriutunut kuljettajakin voi ajaa tu…
Aivan..näinhän se on, ja taas tulimme ydinkysymykseen..HARKINTA JA TILANNENOPEUS. Sehän tarkoittaa että ajamme liikenteen vaatiman nopeuden mukaan. Siis jonossa turvallisesti ja lähellä tarvittaessa. muttakun muuta liikennettä ei näy voidaan taas aj…
No niin..nyt tullaankin sitten asian ytimeen: 100km tunnissa 80 km rajoitusalueella kuivalla asfaltilla hyvissä olosuhteissa ei ole mikään turvallisuusriski kun ratin takana on oikeat avut omaava kuljettaja. Siksi sitä seulontaa tarvitaan kitkemään …
Ei parkkisakot tietenkään kuulu tähän kovemmin rangaistettavien ryhmään, ei myöskään lievät nopeusylitykset kuten 100km/t 80km alueella. Nyt on kyse rikeluokka kaahareista ja rattijuopoista sekä kortitta ajavista. Lievemmätkin vastuuttomat teot voi…
Ajokortitta ajaville ja pakoon kaahaajille tietenkin kunnon rangaistus. Valvottua pakkotyötä..aina löytyy tienpenkkojen ja maastojen putsaamista. Ajoneuvo valtiolle ja huutokaupattavaksi, (omistajasta riippumatta) eihän kortiton tarvitse autoa ja se…
Edelleen painotan että pääpointti mielipiteessäni on että ajokortti annettaisin aina endollisena haltijalla ja se vähäinenkin liikennevalvonta jota nykyään harjoitetaan pitäisi toimia seulontana mikä tarkoittaa että törkeästä liikenteen vaarantamise…
Huomatkaa toki ettei lääkärintodistuksilla juurikaan enemmistön liikennekäyttäytymistä paranneta. Onhan suurin osa hurjastelijoista n.k. nuorempaa ikäpolvea ja varmaan suurin osa läpäisee lääkärintarkastuksen mikäli ei ole aineiden väärinkäyttäjä. K…
Tarkoitinkin sellaista seulontaa jossa koe-ajalla testataan henkilön soveliaisuus kuljettajaksi ja jossa kuljettaja KIINNIJÄÄTYÄÄN joutuu kunnon jäähylle. Väitteeni siis on että hyvin suuri osa ihmisistä ei lainkaan sovellu ajokortin haltijoiksi. Ni…