Ennen matkaan lähtöä tarkistin että kaikki valot "palaa". Ajelin siinä päivällä ja sitten oli yksi sitten mennyt "pimeäksi". Enkä huomannut sitä, vasta kun olin matkan määränpäässä. Takastulomatkalla kävin kysymässä yhdessä huoltoasemassa, siellä e…
Lainaus:06.03.2005 klo 12:53 juupeli kirjoitti
[/quote]
Ehkäpä he odottelivat näitä kaahareita saapumaan ja joutessaan sakottivat nämä 50 km/h ajavat 40 rajoitusalueella. Mielestäni kyseessä ei ole niinkään pieni ylinopeus - suhteutettuna.
Edelle…
Juu onhan siellä Raision moottoritiellä sitä leveämpääkin osaa missä on 50-rajoitus. Mutta kapeassa kohdassa on 50km/h kova vauhti jos vastaan tulee isoja autoja. Toisella puolella on iso kuoppa ja toisella puolella on vastaantulevaa liikennettä.
R…
Lainaus:06.03.2005 klo 10:47 juupeli kirjoitti
[/quote]
Olen toki täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että nopeudenvalvonta on toisinaan ärsyttävää, mutta mitä tarkoitat "väärässä paikassa väärään aikaan"?
Eikös ne nopeusrajoitukset ole ainakin …
Tietyömaa-alue Turussa on aika kapea ja on aika jännä tilanne jos siinä tulee vastakkain rekka-autoja kovaa vauhtia (yli 60km/h) ja väliä niillä on vain noin metri...
Lainaus:02.03.2005 klo 15:24 Major kirjoitti
Olipa kaunis pakkaspäivä, aurinko paistoi ja tiet sulat ja puhtaat. Muuttuva nopeusrajoitus näyyti silti vain 80 km/h. Siinä körötellessä tuli vastaan syykin, poliisin tutkapartio. Seuraavana kahtena päi…
Turussa/Raisiossa porintielle rakennettavassa "moottoritien jatkeessa" on sama meininki. On varmaan jännää olla rakentamassa teitä, kiva olla seistä tien reunalla rakentamassa tietä kun autot pyyhältävät 0,5m-2m päästä kahdeksaa kymppiä...
Lainaus:19.10.2004 klo 15:04 Torque kirjoitti
Kysymykset 1, 4, 8 ja 10 eivät liity millään tavalla liikennesääntöihin, vaan matematiikkaan ja fysiikkaan. Noihin kun vastaa väärin, tulee idioottimainen kehoitus kerrata liikennesääntöjä.
Pal…
Teen testin viikonloppuna kun nyt tämä "arkikoneeni" ei suostu avamaan sitä. En kyllä tule saamaan täysiä pisteitä... ainakaan jos siellä on jotain "epäselvyyksiä".
Lainaus:10.03.2005 klo 10:07 SKP kirjoitti
Autokoulu kaksivuotiseksi. Inssiajo olisi kaksiosainen, toinen suoritettaisiin liikenteessä ja toinen radalla. Kierrosaika pitäisi mennä alle tietyn, jotta kortti heltiäisi. Kaupunkiosuudessa kiinnitettäis…
Kyllä rekkakuskien jotka ajavat ihan perässä kiinni, uskoisi tietävän että kuorma-autossaan on 0,5-1 sekunnin viive, päälle reaktioaika ja jarrutusmatka. Perässäroikkujat ovat kaiken ikäisistä ihmisistä, niistä ne tyhmimmät ovat perässäroikkujia, ai…
Rakentaisin pitkän ja leveän suoran missä ihmiset voisivat kokeilla huippujaan ja ison kentän jossa voi testailla taitojaan. Nämä paikat olisivat kaukana muusta liikenteestä. Ei tarvitse testailla huippuja ja taitojaan enää liikenteessä.
Eräs tuttu tyyppi kiusasi kaveriaan, kun hänen kaverilla oli tapana ajaa ihan perässä kiinni n.5-10 metrin päässä, ihan tyhmyyttään, eikä hän edes yrittänyt päästä ohi. Joten tämä "tyyppi" painoi jarrua ja hänen kaverinsa tuli vieläkin lähemmäs, eik…
Lainaus:08.03.2005 klo 17:04 entinen kirjoitti
Entä minkälaiset rangaistukset rattijuopoille ja törkeille liikenteen vaarantajille?
Auto pois on varma systeemi, mutta entäs jos juopon ajamat autot ovat aina olleet jonkun muun?
Lainaus:12.10.2004 klo 18:10 Herbert kirjoitti
Eräs kollegani sai sakot noin kuusi vuotta sitten. Oli ajanut rekan perässä ja oli ihmeissään sakoista. Siinä imussa matka kuulemma sujui hienosti.
Sitä en tiedä, paljonko sakkoa tuli.
Kaverini…
Lainaus:07.03.2005 klo 19:54 entinen kirjoitti
Kertoisitko nyt omin sanoin,millaiset liikennesäännöt suomessa olisi,jos sinulla olisi diktaattorin valtuudet määrätä ne.Millaiset nopeusrajoitukset,ajoneuvokohtaiset(premium,rekka,köyhien autot jne.)r…
Lainaus:11.10.2004 klo 14:31 Torque kirjoitti
Nostaa vain jalan kaasupolkimelta (tai ottaa cruisen pois päältä) ja antaa nopeuden tippua rauhallisesti vaikka viiteenkymppiin, niin eiköhän ne idiootit jo ohita.
Hyvä idea siinäänsä, jos laske…
Kameravalvonnalla on ollut ihan selkeästi positiiviset vaikutukset, ei kameroita tarvitse sen enempää puolustella. Liikenne on huomattavasti rauhoittunut. PISTE
Parasta on tietysti keskustella kasvokkain poliisin kanssa.
Puskurissaroikkujat ovat perämiehiä, "niitä poikia"... joilla on harvinaisen huono itsetunto. Itse en todellakaan ole perässäroikkuja, päinvastoin, muuten voin olla huono liikenteessä.
SDP:n ehdokas Turussa ajatteli että pitäisi tukea niitä jotka kävelevät ja pyöräilevät töihin. Kunto nousee ja se on työpaikankin etu. Vähemmän ruuhkia.
Lainaus:05.03.2005 klo 10:27 Luu5 kirjoitti
Muistaakseni kuminpolttamiselle on määritelty hinta. Edelleen muistaakseni 500mk/metri. Lieko noussut eurojen myötä 100 eur/metri?
Mielenkiintoista, poliisit mittaavat mittanauhalla kuinka paljon s…
TeeCee, paljon tekstiä, hyvin kirjoitettua ja ovelaa. Voisitko vielä lisätä tiivistetysti loppusanat jolla vielä kertaat mitä tarkoitat. Kumminkin luulen ymmärtäväni mitä tarkoitit.
Lainaus:04.03.2005 klo 00:00 SixPack kirjoitti
Mielenkiintoinen kysymys. Miten virkavalta mahtaisi suhtautua Burn-Out:iin liikennevaloissa, vaikka siitä jatkaisi rauhassa siitä eteenpäin. En ole kuullut kenenkään tehneen näin liikennevaloissa polii…
Jotenkin tämä kone jota käytän ei avanut noita linkkejä, linkit varmaan toimii mutta tämä kone on vaan jotenkin tällainen oikuttelija. Ja jos siellä linkkeissä on jotain englannin kielistä tekstiä, niin sitten se voi mennä hankalaksi, kun multa ei o…
Lainaus:20.02.2005 klo 11:13 Luu5 kirjoitti
Näppituntumalla sanottuna ehkä korkeintaan 0,5%.
Jos olisi edes muutaman prosentin vaikutus niin muutos tähän asiaan olisi varsin kannattava. Ei nuo ole niitä ihan yleisempiä onnettomuussyitä, mut…