Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • . Ei "kaunis " käyntiääni ole ollut volkkarin pumppareiden testimenestyksen esteenä tässäkään lehdessä. Testit vaan perustuu mitattuihin faktoihin. Tehokkaampi mielletään paremmaksi. Vaikeapa niitä moottoreita olisikkin ilman vääntö, tai tehotietoj…
  • . Nyt sinä Fabia puhut kyllä ihan höpöjä. Tai sitten kaikki maailman moottorinvalmistajat on tähän asti olleet väärässä, kun moottorista on saatu tehoa vaan polttoainetta polttamalla, ja kun on saatu enemmän polttoainetta palamaan moottorissa, on s…
  • . Joo Kyse ei kyllä ollutkaan luotettavuudesta, tai kestosta. Toyotahan on kyllä profiloitunut maailmanlaajuisesti erittäin toimivien, sekä vähävikaisten tuotteiden tekijänä, joten varmaan ko moottorikin on siinä suhteessa hyvä ostos, tai valinta. …
  • . Fabiolla on oma mielipiteensä ja minulla omani. Mielipide on muodostunut tietämyksestäni, joka ei tietenkään ole täydellinen aiheesta, sekä Toyotan itse ilmoittamien mottorin teknisten tietojen perusteella. Jotain kuitenkin aiheesta tiedänkin. J…
  • . Kun nyt diiselimoottorit sattuvat olemaan suuri kiinnostuksen kohde, niin olenpahan käynyt koeajamassa tuonkin pikku Lexuksen moottorin. Jos Hondan ja Toyotan moottorit pannaan rinnakkain, niin kyllä pidän Hondan moottoria teknisesti parempana. …
  • . Joo Olet oikeassa, bemarinkin hinta on loikannut sinne kaiken järjen yläpuolelle. Sitä täytyy vaan haluta, turha järkeillä. Aikaisemmin, kun bemaria osti, niin pää tuli kipeäksi niiden lisävarusteiden kanssa, kun autossa ei vakiona oikein ollut m…
  • . Minkäslainen bemari sulla oikein on, jos hondan moottori tuntuu paremmalta ? Bemarissa on jo ollut samat tehot pari moottorisukupolvea sitten. Samoin mersulla. Vieläpä matalammalla ruiskutuspaineella. Eikä kulutuskaan ole ainakaan suurempi. Kyll…
  • . Jos vaan tehoa käytetään hyvyyden mittarina, niin oikeudenmukaisinta kait olisi arvostella sitä tehoa/suutin, tai /sylinteri. Kun cdi-moottorien tehonmuodostuksen kaksi erittäin tärkeää elementtiä, suuttimet ja ahtimet, toimittaa alihankkijat, ei…
  • . Pultteja (muttereita) on kahdenlaisia, toisissa on vannetta vasten tuleva osa kartio, toisissa puolipallonmuotoinen. Niitä ei saa sekoittaa keskenään. Eivät pysy kiinni "väärässä" reijässä. Sen kyllä näkee, tai voi sormella kokeilla. :-) Toinen t…
  • . Ei kait se pieni öljynsyönti haita mitään. Muistaapahan sitten aina tarkistellakkin, muutenhan se tahtoo unhottua. Kannattaa kokeilla eri merkkejä, niiden kulumisissa on eroja. Mineraaliöljyä saataa syödä vähemmän. Niitäkin on myös hyvälaatuisia.…
  • . Käsittääkseni ainakin saksalaisten uusien autojen omistajan käsikirjassa on maininta asiasta, siis jos biodieselkin käy. Onko jossain ihan oikeasti tutkittu pitempiaikaisen käytön seurauksia. Siis todellakin tutkittu. Vaikkapa polttoainejärjestel…
  • . Jos sammuttamalla taas poistuu vikatilasta, voisi vikana olla ahtopaineen säätösolenoidin toimintahäiriö. Vikatila menee pois päältä, kun käyttää virtoja poikkeen. Toiseksi yleisin vika noissa. Ilmamassasta ei vikakoodia. Ei vaan kiihdy, eikä o…
  • . Ilmamassamittari ylivoimaisesti yleisin vika niissä. Merkkikorjaamoilla ainakin tietävät. Tuolla on myös paljon asiantuntemusta http://ffp-motorsport.com/bb/index.php Toivottavasti vika selviää.
  • . Kompressorimoottrissa on kaksi "kaasuläppää", jotka toimivat toistensa peilikuvina. Koska kompressori puskee koko ajan ilmaa moottoriin, tarvitaan varsinaisen kaasuläpän kanssa täysin vastakkain toimiva, toinen läppä, joka ohjaa kompressorin ahta…
  • . Kesäkuu -03 on se tarkka aika, jonka jälkeen nuo vernon vilin jo kirjoittamat tyyppiviat on korjattu. Samalla kohden moottorin tyyppi vaihtuu 611 -> 646. Tärkein ero on ruiskutuspaineen muuttuminen 1600bar. Uudemmassa parempi alusta vakiona, mu…
  • . Niin. Jos ei ole tekniikan ihmisiä, eikä rassuu oikein kiinnosta, nin kannattaisiko pitää auto vakiona, ja mahdollisesti ostaa jo kerralla "riittävä" ehokas. No. Lisäboxit on tietty yksi vaihtoehto. Boxit on helppo asentaa, ja ihan hyvin ne yleen…
  • . Kyllä mese on ihan hyvä auto. Turvallinen, hiljainen, hyvä ajaa. Mitoitus ja säätövarat penkeissä mitoitettu aikamiestenkin mukaan. Sisustuksen materiaalit kestävät käytön lisäksi myös pesuakin. Varsinkin diiselimoottorit aina edustaneet aikakute…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
18 viestiä
0 ×   0 ×