durandal

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:TeeCee:Teidän teorioitanne tukevaa tutkimustietoa en ole löytänyt. Yksittäisten ihmisten ja autoilijajärjestöjen kritiikkiä on tullut vastaan, perustelu ovat niissä olleet samat kuin teillä. Ei ole ihme ettei ole tullut vastaan kun näk…
  • Tuossa toisessa topicissa (kameravalvonta tehostuu) pistin muutaman linkin, joissa on todisteita siitä että "tieteellisten" tutkimusten lopputulos on vääristelty tarkoituksenmukaisesti.
  • Lainaus:TeeCee:Olen lukenut kaksi Collinin artikkelia ennen tätä. Ensimmäisessä hän moitti tutkimuslaitoksen tekemää rengastestiä, jossa vertailtiin kesä- sekä uusien ja vanhojen talvirenkaitten talviominaisuuksia. Tutkimus sanoi Collinin mukaan, et…
  • Tässä yksi, IRTAD 2002. http://www.vv.se/traf_sak/statistik/internat/IRTAD_2002.htm Kiinnostavaa on onnettomuussyyt. Ruotsissa on muistaakseni äärettömän vähän hirvikolareita.
  • Kiinnostavaa kuitenkin että Tanskassa korotettiin nopeusrajoituksia tässä keväällä 130Km/h:iin. Heillä taas oli se näkemys, että koska keskinopeus oli jotain 122km/h (vanha rajoitus 110km/h), niin korotetaan, mutta laitetaan tiukemmat säännöt ylinop…
  • Lainaus:TeeCee:Minua kiinnostaa kovasti tuollaiset linkit, koska perustan mielipiteeni niiden tiedoille. Kerro jos tulee mieleen, omat tietoni on IRTAD:n sivulta. Tiedän että olin Ruotsin vägverket:n sivuilla www.vv.se, ja sieltä linkittyi ete…
  • Tuosta Saksan ja Ruotsin onnettomuusluvuista luin äsken, ikävä kyllä taaskin todella vaikeaa löytää linkki, niin Ruotsi ole hieman korkeammalla kuin Saksa, niin taisi myös Suomi olla. Joka tapauksessa, en usko että vaikka me miten todistelemme tois…
  • Kyllä minä uskallan myöntää että kuulun aika moneenkin ryhmään. Ajan ylinopeutta, mutta myös alinopeutta. Kaikki riippuu tilanteesta, kelistä jne. Katson olevani hyvinkin observantti liikenteessä, mutta kyllä minulle kuitenkin tapahtuu havaintovirhe…
  • Lainaus:09.08.2004 klo 21:40 whiic kirjoitti Vaikka muuten olenkin ollut jokseenkin samalla kannalla niin tuohon en usko. Jos henkilöautot olisivat kaikki Trabantteja niin kuorma-autoa surkeassa paikassa ohittamaan lähteneiden lukumäärä ja näissä …
  • Harvoin ylinopeus on ainoa tekijä. Tämän voi todeta tuosta tutkimuksestakin. Toisaalta, eikö siinä mainita että keskinopeus tietyllä tutkitulla tieosuudella oli 88km/h ja risat. Tieosuuden rajoitus oli 80km/h. Eikö tuolloin lähes jokainen aja ylinop…
  • Linkki löytyy nyt alkuperäisessä viestissä, ja tässä uudelleen: http://www.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/3200830-vkohtaamisonnettomuudet.pdf
  • Arvelinkin että TeeCee ei usko meidän subjektiiviseen tulkintaan Suomen onnettomuustilastosta, joten tässä on Tiehallinnon oma tutkimus kohtaamisonnettomuuksista. Täällä väitettiin että hurjastelijat ja ohittelijat ovat se suurin riski liikenteessä,…
  • Whiic, en ole tämän palstan suur-kuluttaja, joten vaikka aikaisempi kirjoituksesi vaikuttaakin kiinnostavalta, en ole sitä lukenut. Samaan lehteen perustan oman "mutu" tietoni, eli Moottori-lehden kuukautiseen artikkeliin kuolemaan johtaneista onnet…
  • En nyt yleistäisi tätä suomalaisuudeksi, katso vaikkapa esimerkkiä suvaitsevana ja joustavana pidetystä Ranskasta, jossa yhteiskunta on ryhtynyt todella koviin toimiin liikenneturvallisuuden parantamiseksi, ja ainakin minusta täysin epäranskalaisiin…
  • En voi kuin ihmetellä. Jos tietty voima autossa riittää teille, hyvä niin. Se mikä kuitenkin pitää suoda jokaiselle ihmiselle on valinnan vapaus. Jos itse haluan että autossani on hevosia vaikka muille jakaa, se on oma valintani. Kuka on sanonut e…
  • Lainaus:whiic:Minkä takia Puolan ja Puolan erilainen ajokulttuuri pitää tähän sotkea? Juuri sinun väittämäsi vuoksi. Sanoit että vähätehoinen auto "opettaisi" kuskin jollain tavoin parempaan ajotapaan. Sinä juuri sanoit sen maagisen sanan, ajo…
  • Lainaus:whiic: Minä puolestani väitän, että alitehoiset autot vähentävät ohituksia huomattavasti. Alitehoisella autolla saattaa olla vaarallista ohittaa siellä missä tehokkaammalla on vielä suhteellisen turvallisista, mutta siitä huolimatta alitehoi…
  • Lainaus:TeeCee:En verrannut AIDS epidemiaan vaan asenteellisten ja asian omin voimin ”tietävien” ihmisten suhtautumista eri asioihin. Eikö näissä mielestäsi ole yhteväisyyttä? Ei. Saan sen vaikutelman että mielestäsi suurin osa tämän keskustel…
  • Lainaus:TeeCee:Tämän tarkoitus on herättää ajatuksia, ei loukata. durandalin kommentti oli alussa siksi, että se oli viimeisin, vastaavia löytyy ainakin puolelta kirjoittajista. Satuitko edes lukemaan niitä linkkejä jotka laitoin esille todista…
  • Lainaus: Oikea valvonta olisi se, että poliisit voisivat seurata likkennetapahtumia kamerapöntöistä. Jos liikenne näyttää erityisen ruuhkaiselta tai holtittomalta, voi lähettää partioauton liikenteeseen, jolloin se on oikealla paikalla oikeaan aikaa…
  • Nyt en muista missä topicissa lupasin tuoda niitä linkkejä koskien kameroita, erityisesti väittämiä koskien kameroista englannissa , mutta tässä nyt niitä muutama. Lehtiartikkeli Australialaisesta lehdestä: http://www.safespeed.org.uk/buckingham.…
  • Lainaus:whiic:Tarkoittanet "Keskimäärin kuolemaan johtaneen onnettomuuden aiheuttaneella rattijuopolla on ollut 1,8 promillea veressä"? Olet aivan oikeassa. Tätä minä tarkoitin.
  • Lainaus:Herbert: Miksi yhä useammin tuntuu siltä, että Collin on sensaatiohakuinen populisti? Hiljattain luin jostain ruotsalaisesta lehdestä artikkelin, jossa kerrottiin alkolukosta, joka on vihdoin saatu kehitettyä sellaiselle tasolle, että sen kä…
  • Olen kyllä osittain samaa mieltä. Vaikka puhumme liikennekuolemista, jokainen on yksittäistapahtuma. IRTAD:ssa on kyllä kuolleita per maa, kuolleita per asukasmäärä ja kuolleita per autoja. Miten sitten kuolleita per ajettu kilometri? Jos autoja on…
  • Lainaus:Thorgen:Jos et sitä tee, älä enää argumentoi muiden lehtien tuloksilla. Sanoin että en jaksa omia lehtiä selailla liikaa. Olen kuitenkin pistänyt monta muuta linkkiä. Muuten, Nissanin mainoksen mukaan 350z valittiin juuri Top Gearin "Ca…
  • Lainaus:Thorgen:En. En suomalaisen iltapäivälehden, enkä etenkään ruotsalaisen. Jotenkin se vaan tuntuu naurettavalta tosissaan lukea samasta lehdestä Matti Nykäsen tempauksista ja ottaa tosissaan autovertailu. Joten samalla logiikalla voin to…
  • Lainaus:Thorgen:En minä niin väitä. Kysyn vaan että tosiaanko uskot ennemmin iltapäivälehden kuin tekniikkalehden toimittajaa? Sitä pitääkin alkaa miettimään. Robert Collin, vaikka en ole niin hyvän kuvan hänestä saanut, on hän monessa ollut m…
  • Lainaus:Thorgen:No mielellään, sillä Aftonbladet = Ruotsin Iltalehti. Eihän siinä parivertailussa ole edes pisteytetty autoja, josta näkisi suoraan missä toinen on toista parempi. Ns. Plus-asiakkaana saa arvostelun pisteytyksineen. En myös its…
  • Kyllähän se näin on, koska ei ole kilpaajaja, ei saa vaatia lehden artikkelilta yhtään mitään? Koska itse on harrastelija, ei voi millään tietää asiasta yhtään mitään, eikä voi myöskään nauttia autoilusta tai auton suorituskyvystä? Hevosvoimista puh…
  • Lainaus:Thorgen: Cooper S voi olla ajajan auto, mutta ei se siitä suosittua tee. En väittänytkään suosituksi, kerroin vain tulkintaani termistä "ajajan autosta". Lainaus: Thorgen: Kuinka naiivi oletkaan.. Ne loput 80% löytyvät siitä kolmen…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
47 viestiä
0 ×   0 ×