kenesis

    Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:20.07.2007 klo 16:31 mla kirjoitti Taas tätä toyota-lahkon mantraa - on niin halpa huoltaa ja kestää jne jne. Kumma vaan että vertailtaessa huoltohintoja kansanautokin on halvempi huoltaa kuin Toyota. Kun autoja olen firmalle ostanut lähes …
  • En tiedä, että kenen tekemä tuo kaavailtu DSG-vaihteisto nyt sitten mahtaa olla. Voisiko olla mahdollista, että siitä löytyisi riittävän vahva versio myös dieselin yhteyteen? Sellainenkin versio olisi kieltämättä aika mahtava, jossa olisi vähän nyky…
  • Jos Putputin kirjoituksista voi päätellä jotain hänen ajotyylistään, niin taitaa BMW:kin kuluttaa aika paljon hänen allaan. Varmaankin enemmän kuin keskiverto Volvo-kuskin auto. Sikäli Putputin on aika turha hurskastella kulutuslukemista, IMO. Tämä…
  • No ei se todellakaan hyvältä näytä. Ulkoasu on sen näköinen, että siihen ei kauheasti ole ajatusta uhrattu. Kojelaudasta oli oikein iso kuva ja se nyt vaan on kertakaikkinen muovisuuden ja harmauden ylistyslaulu. Siinä ne huono puolet sitten olikin…
  • TM:n toimitukselta taitaa olla turha kysellä mitään tätä kautta. Kirjoituksesi ja epäilysi ovat kyllä ihan aiheellisia. Kukaan ei varmaankaan ole koskaan missään asiassa täysin objektiivinen, ja varmasti tottumus vaikuttaa TM:nkin arvioihin. Toki TM…
  • Teknikens Världin (11/06) keskiluokan autojen suurvertailun tulokset: 1. Volkswagen Passat 2. Mazda 6 3. Skoda Octavia 4. Opel Vectra 5. Tovota Avensis 6. Audi A4 7. Volvo V50 8. Citroen C5 9. BMW 320 10. Ford Mondeo 11. Honda Accord 12. Saab 9-3 1…
  • Riittävästi yrittämällä kaatuu auto kuin auto. Jopa ralli- ja rataohjukset. Sikäli jonkin Lantikan kumoaminen ei kai ole kovin suuri saavutus.
  • Itse annan edelläkävijän arvonimen tässä tapauksessa Audille, koska A5 on kuitenkin aika pitkälti samannäköinen kuin 2003 Genevessä esitelty Nuvolari-konsepti. Tosin takavalot muutettiin bemarin tyylisiksi, mikä ei ollut kauhean tyylikäs veto.
  • Lainaus:06.03.2007 klo 15:50 individual kirjoitti Minusta se on kehitystä, jos voi hankkia kauniin nelivetoisen urheiluauton, johon menee mukavasti neljä henkeä ja jonka suorituskyky on erinomainen ja se silti kuluttaa 7,2 litraa satasella, mitä e…
  • Olen koittanut sisäistää tätä uutta C-mersua, mutta ei se oikein sytytä. Sivuprofiili on saman näköinen kuin 3-sarjan Bemarissa (mikä ei ole hyvä asia IMO), nokka on liian pysty ja kojelauta näyttää Opelilta (!). Perästä löytyy auton parhaat muodot,…
  • jjvi: Keskiverto tekniikanmaailman palstan "keskustelija" http://media1.break.com/dnet/media/content/patiencechild.wmv Tähän pitäisi oikeastaan kirjoittaa kaikki lattialla-pyörimis-takapuolen-pois-nauramis-lyhenteet, mitkä tunnen. J…
  • Minun silmääni näyttää kahta asiaa lukuunottamatta ihan hyvältä. Ensimmäinen ongelma on tuo aivan käsittämättömän kokoiseksi kasvatettu munuaismaski, ja toinen on täysin mitäänsanomaton ohjaamo. Sanoisin silti, että kokonaisuutena huomattava parannu…
  • misar: Vai ihmetyttää sinua kiihkoaminen, mitä kiihkoamista siinä on että EU on tiennyt jo -80 luvulla dieselien tappavan vaikutuksen ja painanut asian villaisella, kuten tietenkin myös suomen päättäjät. Jos kuolee liikenteessä ajaessaan kaks…
  • AkiK: Olen myöskin samaa mieltä. Mutta vähän epäilyttää: Entäpä, jos se toimiikin niin päin, että 2010 hiukkassuodattimettomista joutuu maksamaan enemmän? Sehän olisikin ovela veto, niitähän ehditään vielä ennen sitä myymään kohtalaisesti…
  • juster: Suomessa suositaan verotuksellisesti sellaista tekniikkaa (diesel ilman hiukkassuodatinta), joka varmasti huonontaa ilman laatua. Saksassa kielto tällaisille autoille johtuu siitä, että pienhiukkaset ovat merkittävä terveysriski. Kielloll…
  • misar: Muistelen että TM kirjoitti joskus -80 luvun puolivälin paikkeilla painavaa tekstiä, kuinka saksalaiset olivat kieltämässä kokonaan henkilödieselien valmistuksen lainsäädännöllä. Mihin se hyytyi, todennäköisesti autoteollisuuden lobbauk…
  • Ideana ihan hyvä, mutta toteutuksesta uupuu vielä tasapaino. On nimittäin aika puhtaasti saksalaisten lehtien tuloksista koostuvat rankingit.
  • Lainaus:12.01.2007 klo 18:39 mikahe kirjoitti [/quote] Minulle tulee päinvastaiset ajatukset tuon jenkkien turvavyö vs airbag -esimerkin pohjalta, eli: Kun autonvalmistajalla on aina turvavyö päällä (ESP), niin airbagista voidaan tehdä enemmän v…
  • Tähän ei taida auton merkillä olla paljonkaan vaikutusta. Tuntuu siltä, että autoliikkeet eivät todellakaan halua kerran myytyjä autoja takaisin. Vaihtokorvauksetkin ovat nykyisin aivan naurettavia, ja vielä heikommin korvataan varmasti tilanteessa,…
  • IS:n perusmallin puhtaat ja kauniit linjat on pilattu mauttomilla lisäyksillä, IMO. Erityisesti etupyörän takana oleva "jäähdytysaukko" on naurettava. Silti saattaisin huolia, jos joku toinen maksaisi kulut...
  • No en oikeastaan. Kuitenkin täällä usein näkee väitettävän, että auto x tai y tai z olisi teknisesti ylivertainen. Tekninen ylivertaisuus on toiminnollista ylivertaisuutta, ei eksotiikkaa. Toimivuusasia on totta, mutta minusta varsinaisessa toimiv…
  • Lainaus:27.06.2007 klo 20:35 Simppa- kirjoitti Täh? Kyllä ovat erikoisia tuloksia saaneet, sillä 159:n suurin ongelma on valtava rengasmelu. 159 on hieno ja hyvä auto jollaisen itsekin voisin ostaa, mutta se on tuhottoman äänekäs jo 16" vanteilla…
  • Lainaus:26.06.2007 klo 00:30 AkiK kirjoitti Ihan samasta siinä maksaa kuin muissakin "premiumeissa". Pääasiassa ns. ilmasta, jos jätetään täysin nuo fiilispuolen asiat pois ja puhutaan niistä haluamistasi teknisistä yksityiskohdista. Takavedon lis…
  • Lainaus:26.06.2007 klo 00:30 AkiK kirjoitti Kaikki lehdet arvostelevat käsittääkseni sellaisia tekijöitä kuin "laatuvaikutelma" ym, jotka ovat suurelta osin mutu-juttuja. Missä kohdin se ei seuraa sitä? Reaalimaailman tilanne ei ole mustavalko…
  • Vielä vähän autojournalismista. Kyllä teknisiä laitteita käsittelevän julkaisun pitää pyrkiä tuomaan julki nimenomaan objektiivinen totuus. Subjektiivisia näkemyksiä jokainen pystyy muodostamaan ihan itsekseen, joten siihen ei tarvita "toimittajan"…
  • Lainaus:25.06.2007 klo 23:22 AkiK kirjoitti Eipä niissä mitään omituista sinänsä ollut, tuo vaan on AB:n tapa painottaa asioita. Painotukset ovat samat testistä toiseen. Sitä voi kritisoida vapaasti, mutta ei se sen väärempi tapa ole kuin jollain …
  • Lainaus:25.06.2007 klo 14:50 AkiK kirjoitti Tuon testin Lexus hävisi kuitenkin ajo-ominaisuuksiensa, koneen ja tilojensa takia, varustelusta se sai pisteitä mutta ei riittävästi kattamaan noita menetyksiä muualla. Voi siitä eri mieltäkin olla, mut…
  • Lainaus:25.06.2007 klo 09:54 AkiK kirjoitti Kallishan Mersu on, mutta ei nyt kuitenkaan pöyristyttävän kallis kuten yrität jatkuvasti esittää. Lexus IS 220d Sport Package maksaa 50.500 euroa ja MB C 220 CDI Avantgarde 54.500. Jos homma on tuosta 4…
  • Omasta mielestäni keskustelu on kuitenkin tässä ketjussa ihan kohtuullisen asiallista. Olen ilmeisesti alkanut suodattaa Putputin sanomiset sopivan filtterin läpi. Sinällään en epäile pätkäkään Putputin tietämystä, mutta empatia ja tarkkailun monita…
  • Aina puhutun ohjauksen keskittämisen kanssa on menty askel eteenpäin, vaikka sitä ei aivan täysin ole vielä saatu poistettua, ei se ole enää missään tapauksessa häiritsevä. Mersun tavoite on siis poistaa täysin ja lopullisesti ohjauksen keskitys?
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
317 viestiä
0 ×   0 ×