Jorma L:
Aeronautti:...Uudet tuplaturbot PSA, BMW, Fiat-Alfa (GM-Saab,Cadillac,Opel jne) on asia erikseen. Tekniikka kehittyy aika huimaa vauhtia. Ihmetyttää, että täällä jaksetaan paasata kuinka huonoja dieselit on. Autolehtien toimittajat kehuu…
Jorma L:
Aeronautti:...Uudet tuplaturbot PSA, BMW, Fiat-Alfa (GM-Saab,Cadillac,Opel jne) on asia erikseen. Tekniikka kehittyy aika huimaa vauhtia. Ihmetyttää, että täällä jaksetaan paasata kuinka huonoja dieselit on. Autolehtien toimittajat kehuu…
Nasse:
Lainaus: "Ei niin kuin esim. Toyotan 177hp paketissa. Ihan kuollut alle 1000rpm."
Missä muissa kuin kuormureissa (yli 5 litraa) alle tuhannen kierroksen auto olisi virkeä! Ei ainakaan yhdessäkään henkilödieselissä mallia 2 litraa! Vaat…
Nasse:
Lainaus: "Ei niin kuin esim. Toyotan 177hp paketissa. Ihan kuollut alle 1000rpm."
Missä muissa kuin kuormureissa (yli 5 litraa) alle tuhannen kierroksen auto olisi virkeä! Ei ainakaan yhdessäkään henkilödieselissä mallia 2 litraa! Vaat…
Nasse:
Lainaus: "Ei niin kuin esim. Toyotan 177hp paketissa. Ihan kuollut alle 1000rpm."
Missä muissa kuin kuormureissa (yli 5 litraa) alle tuhannen kierroksen auto olisi virkeä! Ei ainakaan yhdessäkään henkilödieselissä mallia 2 litraa! Vaat…
Ja vaikka olisikin toisessa 350Nm niin mitä h****ttiä sillä 'tavallisessa ajossa' tekee?
Tekee hyvinkin. 520 Nm kuljettaa varsin pienillä kierroksilla moottoritielläkin. Ja ärjähtää tarvittaessa..varsinkin, kun ne nyyttonit lähtee bensako…
Omassa vaunussa 225kW ja reilu 400Nm. Voimavaroja kokonaisuudessaan ei varmasti tarvitse koskaan, kaksi kertaa olen koittanut, kuinka kiihtyy nilkka suorana ; kerran paikaltaan ja toisen kerran rekan ohitte. Kiihtyi.
Jokapäiväisessä käytössä voimav…
Lainaus:21.04.2005 klo 15:16 Mie Ite kirjoitti
Ei ole pienintäkään pelkoa, että valitsee Jaguar XJ:n Meban S-sarjan sijaan ellei ole raskaasti opiaattien vaikutuksen alainen. BMW on niin lähinnä ominaisuuksiltaan, että sitä voi harkita, mutta engla…
Tuntuu tosi hurjalta kulutukselta. Mutta toisaalta, raskas auto ja pieni moottori ei ole mikään maailman taloudellisin yhdistelmä. Tuollaisiin kulutuksiin tarvii raskaan kaasujalan isommallakin koneella.
Lainaus:15.11.2005 klo 10:15 jjvi kirjoitti
Lainaus:15.11.2005 klo 08:34 pkj kirjoitti
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
…
Vuoden auto-äänestys on kokolailla turha ja naurettava! Miten joku halpa pikkuauto voi olla vuoden paras auto ?! Parempi kuin esimerkiksi uusi S-mersu...
Tehokas neliveto automaatilla. Jos jostain tinkisin, niin nelivedosta. Talvella neliveto toki on yliveto, mutta aika harvoin joutuu sellaisiin paikkoihin, etteikö kahdella pyörällä vetävälläkin liikkeelle pääsisi.
Autoomaatista en luopuisi mistään …
Ei tuossa varmaankaan mitään vikaa ole. Minulle kyllä kelpaisi. Markkinat ovat niin pienet, ettei varmaan kannata muutaman yksilön takia ruveta tuomaan.
Tuossa luokassa tunne-asiat ratkaisevat. Moottorivalikoimassa pitäisi olla isompia koneita. Ei …
Onpa ihan uljaan oloinen kiesi. Kuvista ainakin näyttää vain tuo perä liian lyhyeltä.. niinkuin melkein jokaisessa nykyautossa on vikana.
Nykyinen mallikin on ihan jees, vaikka se näyttääkin kokoistaan pienemmältä ja sirommalta. Muotoilu ei ole ai…
Kummallista on se, että kovinkin monesta ns. premium-autosta kuitenkin puuttuvat, tai ainakin ne joutuu tilaamaan lisävarusteena, huimaan lisähintaan, esim. automaatti-ilmastointi, sähkösäätöiset penkit, automaattilaatikko... No, automaatti-ilmastoi…
Ehkä premiumia pitäisikin verrata design-vaatteisiin : Kalliimmalla hinnalla ei käytännössä saa yhtään enempää eikä välttämättä parempaakaan.
Vertaus on kyllä sikäli huono, että autosta puusilmäkin näkee, viimeistään merkin perusteella, että tuo on…
Auto ja hyvä äänentoisto ovat aika ristiriitainen pari.
Mutta juuri siksi huonolaatuisempikin ääni ei autossa niin haittaa, joten ämpeekolmosia voisi autossa kuunnella. Ei tarvitsisi kuljettaa haskalokerollista cd-levyjä mukana, ei vaihdella levyjä…
Kaikki tuntuu ymmärtävän sanan premium eri tavalla. Premium on englantia ja tarkoittaa kai suurinpiirtein jotakin : parempaa, ylellisempää. Voi tarkoittaa kalliimpaakin.
Jos premium-auton mittarina on hinta, silloin premiumiin voidaan laskea aika …
Minä ymmärrän sanan premium tarkoittavan suurinpiirtein hieman parempaa, kuin tavallinen. Eli premium-auto, on parempi, ylellisempi, kuin tavallinen perusauto.
Jotenka ei tuollaiset pikku-autot mitään premiumia ole !! Luokassaan kai hyviä autoja k…
Mallikkaan näköinen peli. Paitsi, että kummallisen nykysuuntauksen mukaan autosta on tehty luiskaperän näköinen vaikka lieneekin sedan. Perä loppuu kesken ! Takalasiin asti ihan komia peli.
Urheilullisilla ominaisuuksilla ei ole mitään virkaa siviiliautossa. Auto menee eteenpäin kun kaasua painaa, pysähtyy jarrulla ja kääntyy sinne mihin rattia kääntää.
Maasturin ja urheilullisuuden yhdistäminen on ääliömäisintä mitä voi keksiä. Kuten…
Lainaus:17.09.2006 klo 00:03 Putput kirjoitti
Kyllä urheilullisuus on todella tärkeää. Se ei ainoastaan tuo turvallisuutta ja tuo kehitystä liikenteeseen, vaan myös tuo nautintoa ja on yksi elämän iloista.
Urheilullisuuteen kuuluu todella lyhyet j…
Niin, miksi ihmeessä siviiliauton pitää olla urheilullinen ? Urheilullisuus pilaa auton ulkonäön ja ajo-ominaisuudet, ja lisäksi ko. ajo-ominaisuuksilla varustettu auto lähes pakottaa kohmoamaan hurjaa vauhtia, että kulku olisi edes jotenkin siedett…
Kaiken järjen mukaan pitäisi toimia juuri päinvastoin. Eli vanhojen autojen verotusta/käyttömaksua pitäisi nostaa. Vanhemmasta autosta siis pitäisi periä suurempi käyttömaksu. Uudella, vaikka alle 2 vuotiaalla, saisi ajella pikkumaksulla, tai jopa i…