Kun puhuin kolmioristeyksestä, tarkoitin päätietä jolta erkanee sivutie.
kun puhuin ympyrästä, tarkoitin vähintään 4:ään suuntaan erkanevaa "ajouraa" ja sen keskellä ympyrä. Opetelkaa ihmiset arvioimaan lähestyvän auton nopeus ja laittakaa sivutiell…
Tarkoitin risteyksiä, joissa ei ole pyöräteitä. Pyöräilijät on toki huomioitava. Ympyrässä ei todellakaan saa ketään pakottaa jarruttamaan. Nykäiskää se autonne millä vaihteella huvittaa siihen
pääliikennevirtaan yhtyessänne, kunhan se saavuttaa sen…
ei teho eikä vääntökäyrä kerro kiihtyvyyttä vaikka lähdettäisiin vedättämään 800rpm:stä>5000 tai 20 500rpm:ään! koneen sisäiset kitkat ja pyörivien massojen painot ja kehämassat näyttelevät suurta roolia koneen "heräämisessä". alle 3000-5000rpm:s…
Normaalisti olen erittäin tarkkaavainen, turvallinen ja ripeä autoilija liikenteessä. Myös silloin olen tarkkaavainen ja laskelmoiva, kun olen volvo jahdissa. Tarkkaavainen siksi, etten ajaisi tuon 4-vuotiaan pikku Simpan päälle(joka saattaa vaikka …
Kokeilin tuossa nopeuksia eri vaihteilla V6:llani. Kakkosella 120kmh, 3:lla noin 170kmh, 4:lla yli 220kmh ja vitosella vain 223kmh, nyyh taidan tulla vanhaksi tai sitten oli liikaa vastatuulta(kun on nuo mokomat kattokaiteetkin ja farkkukori)
Tuossa tuli vähän lueteltua rivi6:n ja bmw:n heikkoja ominaisuuksia. Niistä huolimatta voisin nähdä taas joskus itseni ehkä bmW:n omistajana toisin kuin esim citroenin, renaultin tai volvon, joita en huolisi millään hinnalla. Niistä ei saa autoa rak…
kyllä vetellä talvesta selviytyy. joissain lumioloissa ihan hyvä ja varsinkin soisella pellolla vette kuin moni muukin leveärenkainen urheiluauto on jopa parempi kuin tavallinen auto etenemään. Slicksitkin pitävät märällä nurmella yllättävän hyvin t…
Rivikutosen huonoja puolia:
Kone on painava(joudutaan käyttämään epäedullisia materiaaleja)
Kampiakseli on painava ja sen muoto on epäedullinen. Kampura joutuu
kovien vääntö ja taivutus rasitusten kohteeksi jo pituutensakin takia. Koneen lohko joudu…
Tuo kaksoisahtaminen ei ole uutta tekniikkaa. VW vain kopioi.
Voisin kirjoittaa A4 arkin täyteen, miksi bmw:n käyttämä rivi6 konstruktio on teoriassa ja käytännössä huonompi kuin timanttikeulan V6 imubensamoottorit, joita voi valita twinturbona tai…