Keskustelut

    • Tämä käyttäjä ei ole aloittanut keskusteluja.

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Hyvähän tuo Subarun systeemi on, sitä en kiistä, mutta löytyy niitä muitakin mainioita nelikkoja. Ei ole Alfakaan ensimmäistä kertaa nelivetomarkkinoilla. Samoin Audilla on aika pitkät perinteet nelikoista Kyse ei ole aivan pelkästään siitä, että a…
  • Kyllä Subarun ostajia tasan varmasti kiinnostaa kulutus, kun tehdas esittelee hybridikonsepteja ja rupeaa valmistamaan diesel-moottoreita. Miten ihmeessä Subaru muka on niin poikkeuksellinen, että sen kulutus ei merkitse ostajille? Tässä tuskin kys…
  • Tuossa esillä olleessa Youtube-videosta näkee hyvin, mikä se ero on. Perus-Legacylle olisi todennäköisesti käynyt niin kuin Volvollekin, mutta perus-Legahan kilpailee hinnaltaankin vain etuvetoisia vastaan mikä kannattaa muistaa. Olen 99% varma, e…
  • Saattaa olla kyseisen Subarun neliveto on sitten mahdottoman hieno. Se on jopa niin hieno, ettei sen kanssa voi käyttää ajonhallintajärjestelmää. Siksi siinä automaattivaihteisessa on erilainen systeemi. Näin siis Suomen tuontiohjelmassa. En tiedä…
  • Subaru Impreza WRX -mallin (jota saa ihan kaupasta) (säädettävä/säätyvä) keskidifferentiaali tekee tähän Subaruun jatkuvatoimisen nelivedon, toisin kuin viskot yms. Miten niin tähän Subaruun? Legacyssa on ollut ainakin vuodesta -89 jatkuva 50/50 ne…
  • Pitäähän sitä nyt jostain valitettavaa löytää, jos ei nyt sitten muusta niin siitä, että auto on kokoisekseen liian iso !! Voi elämän kevät.... Mikäli TM:ni oikein luin Mondeon kokoarvioon sisältyi myös auton kulmien hahmottaminen ym. muu käsiteltä…
  • Testissä olleessa Subarun nelivetotekniikka ei ole mitenkään edistyksellistä. Visko keskitasauspyörästössä ja muissa perissä ei mitään lukkoa. Samanlainen systeemi oli esim. 80-luvun Sierroissa. Subarun neliveto onkin yksinkertainen ja siksi toimi…
  • moottoritekniikan saralla en käsitä mitä huonompaa subarussa on? kenties kulutus, mutta siinäkin on ajateltu kuljettajaa ja ajo-ominaisuuksia(boxer), kun ei olla tingitty niistä kulutuksen kustannuksella. vaihteistot ovat myös aivan sivistyneesti t…
  • no tässä vuodelta 1997 olevassa vertailussa oleva perus Impreza ei ainakaan kovin mairitteleviä arvioita saa ajettavuudesta, eli jos eroa ei ole huippuversio WRC malliin, niin ei hyvin mene.... http://tinyurl.com/36oop8 Mikä testissä teki Imprezas…
  • auton käyttäytymiseen vaikuttaa paljon muukin kuin pelkkä vetotapa, Pitää verrata autoja eikä vetotapoja, kun mistä tahansa saa leivottua erilaisia lopputuloksia. Tietenkin auton käyttäytymiseen vaikuttaa muitakin tekijöitä. Vetotapa on yksi tekij…
  • Syy miksi samassa lehdessä testattuihin Bemariin ja Saabiin toivottiin nelivetoa on se, että näissä autoissa on tehoa noin 280 hevosvoimaa, joten niissä nelivedosta on oikeasti huomattavaa hyötyä myös kesäoloissa. Saabin insinööri joskus totesi, ett…
  • Veteleekö kaksivetoiset kiihdytyksissä? Ja jos vetelee, kuinka merkittävää se on? Etuvetoiset vetelevät kaikki jonkin verran. Riippuu paljon alustasta, renkaiden kunnosta ym...pahimpia vetelijöitä ovat nämä tehokkaat dieselit, jossa voima tulee "ry…
  • Mitä haittaa nelivedosta oli kaupunkiajossa? Eikö vaikea kytkin ja erikoinen ohjaus olleet suurimmat pisteitä pudottaneet asiat? Toisaalta, jos neliveto lisää kulutusta ja samasta syystä heikentää kiihtyvyyttä, niin se vain on eikä sille mitään voi.…
  • Kun täällä tuntuu olevan nyt Subarusta puhetta, niin kommentoinpa autoa itsekin hieman. Pahin puute Subarussa on sen persoonaton ja harmaa ulkonäkö sekä ulkoa että sisältä. Ei tuon näköistä autoa osteta kuin uskollisimpien merkkifanien taholta, jotk…
  • Subarulla ei tosiaan näyttäisi olevan minkäänlaista määrätietoista brändin rakentamista Suomessa, mikä on outoa kun nelivedolla olisi oikeasti käyttöä (vrt. Forester on myydyimpiä autoja pohjois-Ruotsissa ja Norjassa). Tämä on sääli juttu, koska hyv…
  • Menee jo hieman otsikon sivusta, mutta kyllä laatu on nimenomaan käsitettävä brändin tarjoamana arvolupauksena heidän tuotteestaan. Eli kyllä siihen kuuluu koko tarjooma. Toyotalla on Suomessa erittäin hyvät myynti- ja huoltopalvelut (markkinaosuus …
  • Jeps, olin juuri aikeissa itsekin mainita vielä nuon kahden puolen tonnin rengassarjan. Testi antoi aivan turhaan kuvan, että Subarun ylläpitäminen olisi jotenkin järkyttävän kallista. Omasta mielestäni auto on pitkällä tähtäimellä kohtuullisen edul…
  • Sen verran vielä kommentoin testiä yleisesti, että Subarusta annettiin kuva jotenkin "extreme"-tyylisenä vaihtoehtona ajaa ja omistaa. Ulkomaiset arviot ovat toisensuuntaisia. Etenkin käytettynä auton hinta/laatu-suhde on erinomainen. Varma valinta.…
  • Nyt oli pakko tarttua tähän viimeiseen. Legacy 2.0 STW:n omistajana on pakko sanoa, että kyseessä on nimenomaan käyttöauto isolla k:lla Suomen olosuhteisiin. Se, että testattiin sedan-malli ei oikein anna kuvaa koko autosta. Suurin osa myydään stw-m…
  • Subaru Legacy STW maksaa suunnilleen saman verran kuin RAV4:n ja CRV:n hinnat alkaen mallit. Ainoa asia, jossa auto jää ominaisuuksiltaan näistä jälkeen on maanvara, silkäli kun 20cm:n maanvaralle on oikeasti käyttöä. Tosin, mikäli on pakko ajaa T…
  • Mielestäni "koeajot" eivät anna autosta juuri mitään kuvaa mikäli kriteereinä on mm. hinta + laatu + käyttöominaisuudet yhdistelmä. Melkein jokainen uusi autohan on "maukas" ajaa. Varsinkin, jos sitä voi piiskata kuten sitä kuuluisaa vierasta sikaa.…
  • Mielestäni esim. VAG-konserni jättää tarkoituksella hieman viritysvaraa, jolloin vähemmistö, joka haluaa lisää tehoa ja vääntöä, saa rakennettua autostaan yksilöllisemmän. VAG:n 1,8 litrainen turbomoottori on hyvä esimerkki moottorista, joka on ollu…
  • Tämmöistä dieseliähän on suurista voimista huolimatta ikävä ajaa varsinkin kaupungissa, koska vetoalueella pysyäkseen joutuu vaihtamaan vähän väliä. Itse tein pari kuukautta sitten tempun, jossa vaihdon pienimoottorisen diesel-auton 2-litran bensa…
  • Mihin ne muut hyvät ominaisuudet häviävät sen myötä, että autossa on pienempi kone? Olettaisin, että normaalissa rauhallisessa ajossa teholla ei kovin paljon väliä ole? Sen verran vielä lisäisin tähän, että "paperilla" eri teholuokkien väliset erot…
  • Aina ihmetyttää tuo tilankäytön suuri painoarvo. Tutkimusten mukaan suurin osa autoista liikkuu yhden aikuisen kuormalla - ja aniharvoin takapenkillä matkustaa 2-3 aikuista. Auto tarpeen mukaan. Itselläni vanhempi legacy farkku ja auto ei ole liian …
  • Subaru on loistava valinta käytetyksi autoksi. Arvo putoaa hieman tavanomaista japsia nopeammin (Toyota, Mazda) mutta ei kuitenkaan liian nopeasti ettäkö pitäisi loppuun ajaa. Siinä olisikin urakka, sillä laatu on kuitenkin japanilaisittain kärkiluo…
  • Itsellä 150tkm ajettu Leka farkku ja huoltokustannuksia ei tarvitse pelätä. T:mi huoltopisteessä aivan samat mitä muihinkin merkkeihin (Saab ym. mitä on ollut). Samoin tarvikeosat. Jakohihna ei myöskään ole kallis, koska vaihto on helpompaa kuin poi…
  • Itse vaihdoin dieselistä bensaan koska kyllästyin arpomaan suurimman vaihteen kanssa kehäIII:n kuminauhamaisissa ruuhkissa (ajonopeudet vaeltelee 50-100km/h). Aina sai pudottaa 1-2 pykälää pienemmälle ja kiihdytettäessä miettiä, joska 6. voisi heitt…
  • Hei, Tässä kokemukseni omasta autostani, 2003 Legacy STW manuaali. Ei luistonestoa ja ajonvakausta varusteina. Mutta jatkuva neliveto on. Asiallinen peli talvella. Jos vain olisi lunta. Tehoa saisi olla enemmän. Saksasta olen katsellut vanhemp…
  • Se on kyllä jännä juttu, että VW pitää ottaa mukaan aina muita kalliimpana. Sitten sanotaan, että se voitti koska oli kalliimpi (eli parempi) mutta ei perustella syytä miksi ei halvempi malliversio olisi kelvannut testiin. Maahantuojalla ei ollut ym…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
0 aloitettua keskustelua
58 viestiä
0 ×   0 ×