NHB:
Tietyn pisteen jälkeen nopeuden laskeminen lisää kulutusta. Tuo 18,7 km/h on jo kirkkaasti tuon pisteen alapuolella.
Nopeuden laskeminen ei varmasti lisää kulutusta. Sen sijaan lisääntyvä jarruttelu ja kiihdyttely tekee niin.
Herbert:
juster:Kahdessa testin autossa oli vakiokokoa isommat renkaat. Ihmeellisen hankalaa näyttää olevan saada autoja alkuperäiskokoisilla renkailla yleensä mihinkään testiin tai puhumattakaan vertailuun. Renkailla ja niiden koolla on kuitenki…
Style66:
remppa12:
Vaikka kyse ei ole samoista testeistä, niiden tavoite on sama. Sekä TM:n vuosien varrella kehitetyn koeajomittauksen että normin mukaisen laboratorio-co2-testin tavoite on antaa mahdollisimman tarkkaan informaatiota auton ku…
Style66:
Kuten sanottua TM:n ulkoilma-testi ei noudata eu-sykliä. Kaupunkiajon keskinopeus on luultavasti suurempi, mitenkähän maantiellä? Kun testi ei ole sama, niin kulutuksetkin heittävät.
Tietenkin, vastasin tähän argumenttiin enne…
740 GLE:
remppa12:Nyt kysymykseni kuuluu, minkä vuoksi tämän testin perusteella pitäisi olla sitä mieltä, että valmistajien laboratoriosimulaatio antaa vääriä tuloksia? Em. lukujen perusteella se on TM:n laboratoriosimulaatio, joka on perseellään…
TM:n jutusta on kaivettavissa kullekin autolle kulutustieto kolmin eri perustein.
1. valmistajan ilmoitus (perustuu laboratoriosimulaatioon)
2. TM:n koeajomittaus (sama minkä lehti tekee aina koeajo-/testiautoille)
3. TM:n laboratoriosimula…