Vauhdikkaassa talviajossa mutkaisella tiellä/jääradalla paino on myrkkyä, samoin liialliset luistonestojärjestelmät. Jos kaksivetoisia verrataan keskenään, niin esim. 70-luvun Minin tai 80-luvun Citroen Visan kaarrenopeuksiin on yhtä vaikea päästä n…
Kiitokset automerkkikohtaisia vastauksia antaneille. Loput täytyy kysellä automyyjiltä.
AWD:
En edelleenkään ymmärrä, miksi nelivetoisesta autosta pitäisi kytkeä ajonvakautus pois päältä...
Ajonvakautus kytketään pois siksi…
Aeronautti:
Eikö kaasupoljin tee lähes kaikista nelivedoista tarvittaessa yliohjaavia. Ja mikäs sen mukavampaa.
Mites, eikös kaikissa Haldexeissa (poislukien viimeisin #4 versio) ole maksimivääntö taakse ollut 50%? Eli voimaa viedään eteen v…
Vaikka Nassella on selvästi stressintäyteinen päivä, niin onhan tossa ihan hyvä pointtikin. Liika yliohjaavuus pakottaa keventämään kaasua mutkan ulostulossa ja hidastaa menoa ihan samalla lailla liika aliohjaavuuskin.
Yleensä nopea auto on ni…
Jeep Patriotista kerrotaan että ESP off tarkoittaa ajonvakautuksen pois kytkeytymistä 55 kmh vauhtiin saakka missä se tulee itsestään takaisin päälle kunnes vauhti on taas alle 55. Onkohan monissa muissa sama systeemi?
mikahe :
Ei nyt otsikkoon varsinaisesti liity, mutta eikö Haldexin ns. nelivedon aktivoituminen edellytä luistoa. Jos ja kun ESP alkaa sitä tappamaan, niin kokonaisuus on yhtä hyödyllinen kuin metsästyskoira, joka alkaa jahtaamaan omaa häntäänsä.…