Sain mielestäni yllättävän nopeasti veropäätöksen, olin käsityksessä, että se kestäisi 3 kk, no sama se.
BMW 539 D Touring vm. 2000 aj. 126.546 km jotain tällaista, Dusseldorffista. Maksoi 12.100 väännön jälkeen.
Hankintahinta 12.100,-
Hankintakulut 600,- lento, 2 hotelliyötä ja jotain pientä
Suomen vero 10.585,-
ALV 2.328,70
Yht. 25.613,70
Kannattiko?
Autolla ei ole ajettu ainakaan metriäkään suolateitä (vielä), tuulilasi täysin uudenveroinen, auto kuin pakasta vedetty, navit, xenonit, nahat, aut, ilmastointi, kattoluukku, DVD,parkkitutkat, sadetunnistin,ESP ja vaikka mitä ym. ym ym.
Täydellinen ruostesuojaus on lisättävä + nastarenkaat peltivantein tulisi syksymmällä. Eberi tässä on valmiina jo.
Vastaavan - 00 pyyntihinta Keltainen Pörssi n. 36.500, jos kilometrit kohdallaan, muttei ehkä näillä varusteilla. Naapurini on aivan tosissaan viemässä tätä.
Minusta onnistunut ostos. Tässä nähtiin kuinka Saksassa arvo tippuu nopeasti. Auton arvo tippunut noin kolmanteen osaan neljässä vuodessa.
Paljonkohan siinä on dsl vero? Paljonko kuluttaa normaalissa sekaajossa?
Voisi ainakin olettaa että -99 ongelmaturbo on tähän malliin jo vaihtunut.
Oletko jo harkinnut autojobbariksi ryhtymistä? Muutaman tonnin nettoaisi helposti viikon työstä. Lihoiksi ja uutta hakemaan...
Nyt verolaput ovat erilaiset, mutta dieselvero on siinä 550 vuodessa. Katsastin tämän henkilöautoksi, voisi tiet. muutoskatsastaa vielä pakuksi, ilmeisesti 530:n kantavuus sallii 5 hlöä ilman muutoksia. Tiedän, että jotain muutoksia on tulossa, lokakuussa? nimenomaan käyttövoimaveron suhteen, joten päätin katsoa ensin.
Kulutus on maantie siinä 6,5 ehkä, en ole niin mitannut, kompuutteri näyttää näitä lukemia, kaupunkiajossa menee siinä 8-9. Vähän tämän kokoiselle ja tehoiselle, 184 hv autolle. On hiljainen ja 6-koneessa tasainen käynti. Kaikki on jotenkin niin viimeisen päälle täsmällistä ja toimivaa, olisiko se laatu?
10 t jää tasan voitoksi jos nyt myyn sen naapurille. Näin tässä taitaa käydä, ja uutta hakemaan. Ehkä -01, muttei uudempaa, tai -00 ne ovat juuri hinnaltaan tipahtaneet sopivasti. Audit ovat paljon kalliimmat kuin Bemarit Saksassa. Keski-Saksa tai Etelä-Saksa ovat hyviä alueita löytää huippuauto sopuhintaan. Ruotsalaiset rynnisti aikoinaan Pohjois-Saksaan, nyt Venäläiset ja Suomalaiset, joten kaikki jobbarit ym. ovat linnouttautuneet Bremen-Hampuri-Rostock-Berliini linjalle. Kyltitkin ovat myös venäjäksi joskus. Eipä silti, myyntiautot ovat hyviä, mutta ehkä hinnakkaita.
Piru vie kun ei aikanaan koulussa tullut luettua saksaa, nyt olis hyötyä...
BMW 539 D Touring vm. 2000 aj. 126.546 km jotain tällaista, Dusseldorffista. Maksoi 12.100 väännön jälkeen.
Hankintahinta 12.100,-Hankintakulut 600,- lento, 2 hotelliyötä ja jotain pientä
Suomen vero 10.585,-
ALV 2.328,70
Yht. 25.613,70
Kannattiko?
Näyttää hyvältä! Uskallanpa kuitenkin väittää, että maksoit "hedelmäkauppiaalle" autosta vähän enemmän, ehkä 15000,- mutta kauppakirja tehtiin per 12100,- koska näin se oli edullisempaa sekä myyjälle että ostajalle!! Verotus nääs!!
Voisit muuten tienata hyvät rahat toimimalla asiantuntijana ko. autontuontireissuilla, monet lähtevät ihan ummikkona Saksaan, ja sitten voi tulla pettymyksiä korjauskulujen suhteen (turbonvaihto, kolarikorjaukset jne...)! Suomiautossa sentään on jonkunlainen takuu käytettynäkin, jos ostaa merkkiliikkeestä.
Muuten tuo Sixpackin juttu kuulostaa uskottavalta, mutta tuo hankintahinta vähän epäilyttää. Jos auto on siisti ja km lukemat pitää paikkaansa, niin noilla varusteilla olevia autoja ei kyllä tuohon hintaan löydä tingattunakaan. Miksi hedelmäkauppias myi auton ihan pilkkahintaan? Tyhmyyttään vai onko siinä jokin vika? Kävin tuossa Saksassa ja katselin piruuttani Mynchenin ja Ausburgin autotarjontaa, sillä aikaa kun hallitus kiersi rättikauppoja, netistä, paikallislehdistä ja autoliikkeistä, mutta kyllä siisteistä yksilöistä noilla kilsoilla pyydettiin aika paljon enemmän, varsinkin jos km lukema piti paikkaansa ja auto oli siisti. Mutta jos olet auton todella tuohon hintaan saanut hankittua, ja se on hyvä yksilö, ei voi kuin onnitella, olet saanut pienen lottovoiton!! Itse ajattelin käydä hakemassa mahdollisesti jonkin vastaavan paitsi bensa koneella, mutta ostan sen BMW liikkeestä, niin siihen saa Suomessakin voimassa olevan "Eurogarantie" takuun ja auto on tarkastettu, vaikkakin maksaa hiukan enemmän.
Jos katsoo esim. tänään pe netistä www.mobile.de, ruksaa oikeat kohdat BMW 530 D, näkee, että pelkästään siellä on 9 kpl Touringia jotka maksavat alle 13.000,- , tämä nettisivu on kalliimpi kuin muut paikalliset paikat, tai autoliikkeet, jossa myyjän on ansaittava tilojen vuokrat, palkat ym. jotka näkyvät auton hinnassa. Kivahan siellä on katsoa kuvia autosta eri suunnista kuitenkin. Pientä vääntöä hinnasta juuri ennen Saksalaisten lomia, raha käteisenä, niin minkäs nixmanni sille voi, jos kerran on myymässä?
Näin se vain on!
Unohdin mainita Rostock-Hanko laivamatkakuluina, n. 250,- kesäkuun alussa.