Lainaus:19.01.2005 klo 15:17 Anders-Simo kirjoitti
Puupäitähän toki riittää joka merkin rattiin, mutta erityisen suuri osuus näistä on valinnut todellakin itselleen Volvon, tai sitten Volvo on vain liian iso auto osalle Volvokuskeja, joten olisi pa…
Lainaus:27.01.2005 klo 10:06 AkiK kirjoitti
Lainaus:25.01.2005 klo 23:34 irekiit kirjoitti
Sanotaan, että pari vuotta sitten x auto kannatti hankkia dieselinä, jos ajoit 25 tkm.
Mitä mieltä olet, onko suhde nyt muuttunut dieselin hinnan noustu…
Lainaus:22.10.2004 klo 20:16 Essential kirjoitti
Omaan Peugeot 307 Sw hdi:ni on vaihdettu jo viiden tuhannen euron edestä osia. Autolla on ajettu vasta 90tkm. Pientä listaa: Vilkku temppuili: vaihdettiin ratin akselilla oleva elektroniikkaboksi 500…
Voihan nenä! 406 (varsinkin dieselinä!) on jo legenda kestävyydeltään!
Taitaa olla kestävimpiä farkkuja mitä Suomessa on koskaan myyty!
Kallishan se köyhille on...
Kävinpä koeajamassa uuden A6:n bensa V6 automaatti: odotinko liikoja kun kyseessä oli ns. kallis auto! Ohjaus oli hämmentävän tunnoton maantiellä, tuntui jopa vaarallisen tunnottomalta, auto meni kuin käärme Lahden moottoritiellä!! Ilmeisesti osasyy…
Lainaus:22.07.2004 klo 22:06 SixPack kirjoitti
Katsoin taas huvikseni www.mobile.de, uusia Pökötti 407 SW Hdi malleja. Nyt jo myynnissä hintaan alk. 18.890,- henkilömallit alkaa 14.000,-. Exclusive SW Hdi menee meillä siihen 40 t. Navi päälle…
Keski-ikä nousee...Tukke on 35 v. ja kolmen alle 5-vuotiaan isi. Entisestä "kaahailijasta" on tullut "nössö" köröttelijä, johtuu tietysti noista skideistä...Ns. tila-auto-buumiin en ole sentään alentunut (!), nyt alla uuden karhea pirtsakka turbofar…
Lainaus:06.07.2004 klo 15:34 Alibaba kirjoitti
Vilkaisin huvikseni v. 98 TM:iä, joissa edellisen korimallin Astra 1.6 16V oli testattu pariinkin otteeseen. Vanhemman sataheppaisen koneen kiihtyvyys 60-120 km/h eri vaihteilla oli yllättäen TM:n ke…
Lainaus:16.06.2004 klo 15:20 pkj kirjoitti
Tietojen mukaan yhd. kulutus v8:lle 11,4 l !!! Autohan kulkee melkein bensahöyryllä !!
Verrattuna nyk. 3,5 l vajaamoottoriseen 300M:ään, C:n kulutus on naurettavan pieni. Ajotietok. mukaan keskikulutus 11…
Lainaus:11.06.2004 klo 15:49 jiijiiaa kirjoitti
Sitä on aina ollut sanonta
"rikkaat ei hehkuta"
Eipä näitä uusia dieseleitä tarvitse hehkuttaa...
Köyhillä ei ole varaa ostaa dieseliä...
Olipa taas pakko tehdä lisäys edelliseen, kun ei aina muista kaikkea... Eli kyllähän noita "kalliita sakemanneja" (esim. mainitsemani 530 D) saa käytettynä tietysti halvallakin, mutta minä yritän nykyään pysyä vain uusissa autoissa, jotenkin se on h…
Aivan loistavat jutut teillä kaikilla! Tuollaiset "tarinat" piristää kummasti arkipäivää. Itse ajan "ranskanpullalla", mutta en kuitenkaan ole boheemi entinen hippi tms. "vapaa-ajattelija". Haaveissa on BMW 530 kiisseli, mutta taitaa mennä vielä mul…
Lainaus:28.05.2004 klo 13:15 Warcraft kirjoitti
Lainaus:28.05.2004 klo 12:17 Tukke kirjoitti
Nimim. Warcraft! Golf on hyvä auto, mutta älä nyt kuitenkaan sekoita sitä ylemmän keskiluokan 406/407:aan (koko- ja laatuluokka ihan eri)!
Totta, G…
Totta puhutte! Mihin niitä tehoja loppujen lopuksi tarvitsee? Nopeusrajoitukset putoaa ainakin täällä Hesassa koko ajan, nyt on 30 km/h jo sellaisissakin paikoissa missä oli aiemmin 50 km/h...Moottoritie on ainoa paikka, missä voi vähän "revitellä".…
Onko kenelläkään muuten tietoa uudesta 407:n V6-tuplaturbo-dieselistä, ohituskiihtyvyys 80-140 km/h? Taitaa joutua Auditkin koville? (407 on kuitenkin aika kevyt!).
Neliveto pitää tiellä, mutta takaveto on kyllä vaikea talvella, varsinkin ilman ajonvakautusjärjestelmää, suorastaan vaarallinen...Etelä-Suomessa nelivetokin on lähes turha, lisää vain kulutusta, muutama hassu päivä oli viime talvenakin todella liuk…
Anders-Simo! Älä nyt pillastu hyvä mies! Kaikkihan sen tietää, että nykyajan pösöt on ajettavuudeltaan parasta hintaluokassaan (tietysti joku Audi A6 tai BMW 500 ovat parempia, mutta on hintakin tuplasti korkeampi!!). Kaikki tietää myös että Lexus j…
Hyvä Individual! Nyt tuli asiaa! Olen 100% samaa mieltä! Enää ei puutu kuin tarvittava määrä Euroja, niin menen ostamaan A6:n kaikilla herkuilla! (A4:n lasken kauppakassiksi, ei mikään perheauto jos on lapsia perheessä, huvittavan pieni sisältä, teh…
Sitähän mä just tarkoitin! Pitää käyttää ahkerasti vaihteita, jos meinaa päästä eteenpäin... Jotenkin se tuntuu luxukselta, kun ei tarvitse...(melukin pysyy alhaisena, samoin kulutus).
Hei tytöt! Mihin sitä kiihtyvyyttä 0-100 km/h tarvitaan, vääntö eli ohituskiihtyvyys on se mikä käytännössä ratkaisee! Rekat ohitetaan Newtoneilla, ei kilowateilla (ellei halua kelata vaihteita kakkoselta asti, ei se ole sitä vaivattomuutta/mukavuut…
Peitsi puhuu asiaa... Ei testeihin/vertailuihin/tutkimuksiin kannata sokeasti luottaa; ne ovat hyvinkin viitteellisiä, jokaisen pitää itse valita mitä asioita autossa arvostaa ja mitä ei! Jonkun vertailun "voittaja" voi olla jollekin täysin nauretta…
Tami on kova jätkä, oli alla Audi tai ei. Suomi on hauska maa, kun Audi on "hulppea", mutta Saksassa kaikenmaailman ruppanoilla on iso Audi, BMW tai Mersu (siivoojat ajaa Volvolla).
Lainaus:19.11.2005 klo 12:00 Tapio Taula kirjoitti
Hesarissa 19.11.05 on vedetty yhteen dieselautojen kannattavuutta verrattuna vastaaviin bensamoottorisiin.
Octavia combi 1.9TDI/1.6FSI verrokilla pitää dieselillä ajaa 51377km joka vuosi 3 vuoden a…
Lainaus:04.12.2005 klo 11:56 AkiK kirjoitti
Dieseliä voi harkita, ja ne ovat nykyään hyviä koneita. Kannattavuusraja on kuitenkin Suomessa korkealla. Ominaisuudet kuitenkin riippuvat enemmän käytetystä tekniikasta kuin polttoaineesta. Oli Kekkosen…