80 tkm ajettu C5

58 kommenttia
«1

Mitä riskejä on jos ostan 80 tkm ajetun Citroen C5

  
  • Lainaus:
    17.05.2004 klo 09:23 automies kirjoitti
    Mitä riskejä on jos ostan 80 tkm ajetun Citroen C5


    130 tkm:n kokemuksella, ei mitään riskiä, toimii kun kello.
    Nyt kun väitetyt jäätymisongelmatkin on ratkaistu voin vain suositella.

      
  • Voipi olla suorastaan loisto-ostos. Hintalappu on varmasti ihan muuta kuin uudessa, citikka kun on. Iso auto ja tekniikkaa löytyy. Tuttavani osti vähän vanhemman huippucitikan. Vm. 90 XM, V6 3.0 L. Hinta uutena n. 300 tmk, nyt 2000 ekee. Ajettu vajaat 300 tkm. Oli ihan tyytyväinen. Kaikki kalliit remontit oli jo tehty aiempien omistajien toimesta. Taktikoi ja yritä päästä eroon lähivuosina, kun remontteja ei vielä tarvi tehdä. Tasonsäädöt ja muut vaativat tekniikkaa, jotka maksaa aina useita tuhansia euroja, eikä ole tarvikeliikkeeseen asiaa.

      
  • Joku väitti että käytetty Mondeo olisi parempi 'deal' mutta ostajana saan luultavasti enemmän etua Citikan isommista hinnan pudotuksesta kun on käytetty?

      
  • Eräällä "tutulla taksikuskilla" on C5 kokoajan huollossa. En tarkalleen tiedä mitä siellä kokoajan säädetään. Ainakin useasti sen kanssa käydään korjaamolla.
    Mutta Citroenilla on kuulemma hyvä palvelu... kokemuksesta :grin:

      
  • Itselläni on ollut C5 tammikuusta 2004 alkaen:
    Kolme erityistä ongelmaa olen havainnut:
    1. Kun korin sisälämpötila on kylmällä säällä vakiintunut jatkuu kuuman noin 60 C ilman tulo jalkoihin mutta keskisuuttimiin tulee noin 10-15 C ilmaa ja tuulilasille n 30 C ilmaa. Jalat paistuu ja keskivartaloa ja yläpäätä kylmää, ei kuulemma voi säätää.
    2. Vakionopeussäädin on ranskalaisittain erittäin suuripiirteinen, soutaa ja huopaa jopa +- 8-10 km/h, ei kuulemma voi säätää.
    3. Talvirenkailla varsin epätarkka ajettava, huojahtelee yllättävästi

    Hyvää: tilpehöörit ja hiljaisuus
    Enpä ole varma jatkanko kissalla kovin pitkälle. Mondeo on ajettavana aivan toista luokan hyvä, mutta äänekäs.

      
  • Jännä/outo juttu, että aina Citroen on PSA-konsernin autoista se vikaherkempi/omituisempi? Tehdäänkö se halvemmalla vai huolimattomasti vai mikä siinä joskus "mättää"? Itse olen ajanut Peugeot 406-tiisseleillä 8 vuotta (nyt vm. 2003 alla), ja tikkaavat kuin sveitsiläinen kello! Ei mitään tuollaisia ongelmia, mun tasanopeussäädin on Siemensin (siis saksalainen) tehdasasennus, pitää nopeuden erittäin tarkasti, +/- 1 km/h raskaallakin kuormalla! Ajotuntumakin on Mondeon luokkaa, ei ollenkaan "keinotekoinen". Kävin aikoinaan katsomassa uutta C5:a, kieltämättä tilava ja makean näköinen, mutta huomasin heti, että ei ole laatupeli, ovet meni rämisten kiinni, takaluukku kuin "paperia" (farmari). 406 oli kuin kassakaappi siihen verrattuna...

      
  • Tulipa yht´äkkiä mieleen, että jos sulla on bensakone ja viitosvaihde päällä ja tulee ylämäki, niin totta kai nopeus voi pudota mainitsemasi 10 km/h vaikka tasanopeussäädin on päällä; johtuen siitä että bensakoneessa ei riitä vääntö kun pitäisi kiihdyttää! Eli monestihan mäki ei jyrkkene tasaisesti (lineaarisesti), vaan juuri ennen jyrkkää nousua on jopa pieni alamäki, jolloin vakionopeussäädin "tyhmänä" löysää "kaasua", ja sitten kun nousu alkaa, on jo liian myöhäistä kiihdyttää! Dieselille tämä on harvoin ongelma, koska maximivääntö on niin alhaalla (1400-2200 r/min riippuen moottorista).

      
  • Äskeinen oli siis nimerkille "tki".

      
  • [quote title="26.05.2004 klo 03:23 tki kirjoitti"]

    1. Kun korin sisälämpötila on kylmällä säällä vakiintunut jatkuu kuuman noin 60 C ilman tulo jalkoihin mutta keskisuuttimiin tulee noin 10-15 C ilmaa ja tuulilasille n 30 C ilmaa. Jalat paistuu ja keskivartaloa ja yläpäätä kylmää, ei kuulemma voi säätää.


    Tarkista onko autossasi ns. Bi-Level asento ilmastoinnissa.
    En tunne C5:sta, mutta USA-autoissa tämä on yleinen asento.
    Keväällä ja syksyllä auringon paistaessa, tuntuu ylävartalo lämpimältä mutta jalat ovat kylmät. Bi-Level asennossa tulee viileää tuulilasiin ja lämmintä jalkatilaan. Ranskan autossa voi hyvinkin olla tämä tai jokin sekoitus tästä. Ei lämmitys itsessään voi noin toimia, joku säätö on oltava pielessä. Katso tarkkaan ohjekirjasta uudestaan, jokin asento jakaa lämmön näin.

      
  • Lainaus:
    26.05.2004 klo 11:33 Tukke kirjoitti
    Jännä/outo juttu, että aina Citroen on PSA-konsernin autoista se vikaherkempi/omituisempi? Tehdäänkö se halvemmalla vai huolimattomasti vai mikä siinä joskus "mättää"? Itse olen ajanut Peugeot 406-tiisseleillä 8 vuotta (nyt vm. 2003 alla), ja tikkaavat kuin sveitsiläinen kello! Ei mitään tuollaisia ongelmia, mun tasanopeussäädin on Siemensin (siis saksalainen) tehdasasennus, pitää nopeuden erittäin tarkasti, +/- 1 km/h raskaallakin kuormalla! Ajotuntumakin on Mondeon luokkaa, ei ollenkaan "keinotekoinen". Kävin aikoinaan katsomassa uutta C5:a, kieltämättä tilava ja makean näköinen, mutta huomasin heti, että ei ole laatupeli, ovet meni rämisten kiinni, takaluukku kuin "paperia" (farmari). 406 oli kuin kassakaappi siihen verrattuna...


    Takuulla näin eli samaa olen huomannut eli Citikka on selvästi laaduttomampi kuin Pösö vaikka molemmissa ne öljyt lentääkin tuulilasiin ja paloherkkyys on ihan ylivoimainen muihin merkkehin verrattuna (Turun motarilla Tuomarilan kohdalla oli eilen taas palanut Citikka ja kaverilla paloi Pösö huohottimen jäätymisen johdosta eli öljyt lensi konehuoneeseen)

    Hauskaa, että muutkin ovat huomanneet tuon pellittömyyden" ja todella surkean peltityön eli ovet eivät mene ilmeisesti missään uudessa mallissa kertarykäisyllä kiinni ja voimaa saa ja pitää käyttää ja ääni on kuin räminätehtaalla.

    No nyt asiaan ja C5:seen:

    -Lamppuja ei voi vaihtaa itse vaan polttimon vaihto tapahtuu koko keula avaamalla, näppärää ja kätevää ja halpaa!

    - Ilmastoinnin anturi rikki useissa eli tyyppivika ja talvella on ikävää kun tulee jääkylmää ilmaa sisään

    - Ystäväni C5 on ollut 3 vuoden aikana 4 kertaa ei-normaalissa huollossa ja pahin oli se kun kone leikkasi kiinni ja kansi meni mutkalle. Yksi oli siis tuo anturi ja kerran polttimonvaihdossa ja kerran taisi olla puola rikki tms.

    - Käsittämättömän ahtaat takatilat vaikka auto on pirun iso.

    - Ajettavuus on pehmeätä, epätarkka ohjaus ja alusta löysä

    - Sisämateriaalit halpaa muovia ja penkkien plyyssi likaantuu helposti

    - Pirun halpoja, mutta eivät laske enää ihan yhtä nopeasti kuten esim Alfat, joita ei edes oteta kaikkiin liikkeisiin vaihtoautoiksi.

    - Auto on hiljainen!

    - Lämpenee hitaasti talvella, mutta onneksi muovilevyjä myydään lisävarusteena, jonka voi liimata sitten keulalle.

    Käytettyä ranskalaista ei välttämättä kannata ostaa ellet saa sitä oikeasti todella halvalla!

      
  • Onko nimim warcraftilla jäänyt pillerit ottamatta kun päätti avautua näin raivokkaasti ?
    Laitoin hieman kommenttiä noihin ns "vikoihin", jotka olet aivan omassa päässäsi kehittänyt.

    Takuulla näin eli samaa olen huomannut eli Citikka on selvästi laaduttomampi kuin Pösö vaikka molemmissa ne öljyt lentääkin tuulilasiin ja paloherkkyys on ihan ylivoimainen muihin merkkehin verrattuna (Turun motarilla Tuomarilan kohdalla oli eilen taas palanut Citikka ja kaverilla paloi Pösö huohottimen jäätymisen johdosta eli öljyt lensi konehuoneeseen)

    - Mistä sinä tiedät Citroenin laaduttomuuden, itselläsihän ei ole kyseistä autoa

    Hauskaa, että muutkin ovat huomanneet tuon pellittömyyden" ja todella surkean peltityön eli ovet eivät mene ilmeisesti missään uudessa mallissa kertarykäisyllä kiinni ja voimaa saa ja pitää käyttää ja ääni on kuin räminätehtaalla.

    - Joopa joo

    No nyt asiaan ja C5:seen:
    -Mihin asiaan ?, sinulla ainoa asia näyttää olevan Citroenin olemattomien vikojen keksiminen

    -Lamppuja ei voi vaihtaa itse vaan polttimon vaihto tapahtuu koko keula avaamalla, näppärää ja kätevää ja halpaa!
    - oletko ikinä edes avannut C5:sen konepeltiä, lamppujen vaihto on parin minuutin homma paitsi jos on peukalo keskellä kämmentä.
    - Ilmastoinnin anturi rikki useissa eli tyyppivika ja talvella on ikävää kun tulee jääkylmää ilmaa sisään.
    - Älä puhu paskaa !!

    - Ystäväni C5 on ollut 3 vuoden aikana 4 kertaa ei-normaalissa huollossa ja pahin oli se kun kone leikkasi kiinni ja kansi meni mutkalle. Yksi oli siis tuo anturi ja kerran polttimonvaihdossa ja kerran taisi olla puola rikki tms.
    - Ystävälläni taisi olla, tosi vakuuttavaa..

    - Käsittämättömän ahtaat takatilat vaikka auto on pirun iso.
    - Ylivoimaisesti suurimmat tilat kokoluokassaan, jopa Mondeo jää kauas niistä.

    - Ajettavuus on pehmeätä, epätarkka ohjaus ja alusta löysä
    - pehmeys kuuluu ranskalaiseen, onhan siinä se sport nappi jos kyllästyttää.

    - Sisämateriaalit halpaa muovia ja penkkien plyyssi likaantuu helposti
    -miten nyt plyyssi yleensäkin likaantuu ?

    - Pirun halpoja, mutta eivät laske enää ihan yhtä nopeasti kuten esim Alfat, joita ei edes oteta kaikkiin liikkeisiin vaihtoautoiksi.
    -aivan normaali arvon lasku.

    - Auto on hiljainen!
    -on

    - Lämpenee hitaasti talvella, mutta onneksi muovilevyjä myydään lisävarusteena, jonka voi liimata sitten keulalle.
    -huohottimeen ja kaasuläppään on asennettu sähkölämmitin, tämän saa halutessaan myös vanhempiin, ei maksa centtiäkään, eikä tarvita muovilevyjä enään.

    Käytettyä ranskalaista ei välttämättä kannata ostaa ellet saa sitä oikeasti todella halvalla!
    - mistä sinä tiedät kun et sellaista ikinä ole edes omistanut, sen verran sun jutuista voi päätellä.

      
  • Tämä palstan uudistuminen oli loistojuttu, edellisellä palstalla tähänkin ketjuun olisi tullut "Warcrafteilta" noin 20 eri nimimerkillä kirjoitettua kommenttia Citroenin vioista tai ainakin "kaverilla" olleista vioista. :grin:
    Paskajuttujen huutelu on dramaattisesti vähentynyt, hyvä näin. :grin:

      
  • "Käytettyä ranskalaista ei välttämättä kannata ostaa ellet saa sitä oikeasti todella halvalla!"
    Lainaus: Riisikippo / warcraft ?

    Joku täällä kyselikin jokin aika sitten, että miksi käytettyjä ranskalaisia ei näy liikenteessä,( eikä autoliikkeissä.)
    Tuossa saattaa olla omistajan ( asiantuntijan (riisikippo ?) ) vastaus kysymykseen.

    Kysynkin ( lähinnä riisikipolta ) mitä teen vaimon C5:lle kun hän siihen kyllästyy.( hetki ei oo välttämättä kaukana vm. 2/2002 )
    Ajanko saunantaakse ja ostan uuden Corollan? ( joka on suosittu käytettynäkin )

    ( Ajelen autolla tyypillisesti ~3 vuotta. On pirun kallista viedä tuonikäinen kulkupeli romuttamolle, koska sinne joutuu maksamaan 60 € että saa sen sinne jättää )

    "Tämä palstan uudistuminen oli loistojuttu, edellisellä palstalla tähänkin ketjuun olisi tullut "Warcrafteilta" noin 20 eri nimimerkillä kirjoitettua kommenttia " Lainaus: Riisikippo.

    Mielestäni "riisikippo" sinun nimimerkkivalintasi olisi pitänyt jäädä sinne "vanhalle" puolelle, ( saattaa nimittäin olla provosoiva ? )



    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 27.05.2004 klo 10:44]
      
  • "Käytettyä ranskalaista ei välttämättä kannata ostaa ellet saa sitä oikeasti todella halvalla!"
    Lainaus:il Diavolo

    Tuo kommentti on Warcraftin, joka näemmä on il Diavolon multipersoona.

    Kysynkin ( lähinnä riisikipolta ) mitä teen vaimon C5:lle kun hän siihen kyllästyy.( hetki ei oo välttämättä kaukana vm. 2/2002 )
    Ajanko saunantaakse ja ostan uuden Corollan? ( joka on suosittu käytetynäkin )
    Lainaus:il Diavolo

    Istuta akka siihen korollaan ja kysy sen jälkeen uudestaan :sunglasses:

      
  • Warcraft, ollanko me identtiset kaksoset, veljeksiä tms.
    Ainakin Riisikippo niin julkisesti väittää.
    ( Kyllä ranskalaisfania näköjään "öntöttää" )

    Yritin laittaa kuvan "Omat Tiedot" kansioon siinä onnistumatta.
    Sieltä olisi mahdollinen sukulaisuus tms mahdollista paljastua.

    Akka ei muuten yhtään tykkää, kun otan silltä auton ja käytän sitä korjaamolla ( jo noin 10 kertaaa ( norm huollot mukaanlukien ) )2 vuodessa ). Köyhän kun pitää mennä joka päivä töihin, ja bussit ei kulje. Kyllä korolla sillen kelpais.

    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 27.05.2004 klo 11:01]
      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 10:55 il Diavolo kirjoitti
    Akka ei muuten yhtään tykkää, kun otan silltä auton ja käytän sitä korjaamolla ( jo noin 10 kertaaa ( norm huollot mukaanlukien ) )2 vuodessa ). Köyhän kun pitää mennä joka päivä töihin, ja bussit ei kulje. Kyllä korolla sillen kelpais.


    Niimpä, en minäkään tykkää kun tyypit valittavat että "eukon", "kaverin" tai "veljen" C5:ssa on ongelmaa, ei ole kovinkaan vakuuttavia selostuksia, ensimmäistäkään vikaa ei edes mainita, haukutaan nyt vaan noin yleisellä tasolla ranskalaiset autot kun ei ole muutakaan tekemistä.:sleepy:

    Mm viiden Citroenin ja neljän Peugeotin omistaneena pystyn sanomaan että ne ovat hyviä autoja, eivät täydellisiä mutta hyviä kuitenkin ja ennenkaikkea mukavia.

    Jokainen ostaa sellaisen auton kun itse haluaa, toki korollankin saa ostaa, siinähän on kuulosuojaimet vakiona. :smile:

      
  • "Niimpä, en minäkään tykkää kun tyypit valittavat että "eukon", "kaverin" tai "veljen" C5:ssa on ongelmaa, ei ole kovinkaan vakuuttavia selostuksia, ensimmäistäkään vikaa ei edes mainita, haukutaan nyt vaan noin yleisellä tasolla ranskalaiset autot"
    LAinaus: Riisikippo

    Niinpä, mutta kyllä nimenomaan C5 on ollut yksi niitä keskeneräisimpämä maailamlle lykättyjä automalleja.
    ( Tosin maahantuoja on niitä moneen ottein korjaillut, ilmaiseksi )
    Silti vaikuttaa, että tehdas ei ole kaikkia korjauksia kokoonpanolinjalle vienyt, vaan maahantuoja on tehnyt osan korjauksista itsenäisesti ?
    ( Veholla odottaessani olen keskustellut 2003/4 mallin omistajien kanssa, ( vaimolla siis se 2/2002 ) )

    Kyllä minua tuo korjaamolla käynti on rassannut melkoisesti,
    ( viimeksi viimeviikolla, (vanteet ) vaikka suoranaisia taloudellisia menetyksiä siitä ei ole seurannut. ( Maalla nuo etäisyydet Veholle ei ole muutamia kilometrejä, ja bensakin on kallista )
    Kuitenkin aina pitää jotenkin saada auto Veholle ja illalla takas.
    ( Töissäkin joudun käymään )
    Aina kaikkia vaatimiani korjauksia ei ole tehty ilman "tappelua", ja jopa uhkailua kuluttajaviranomaisilla ja kirjeellä toimitusjohtajalle ) jne. ( tyhjäkäyntiongelmat )

    Parahin Riisikippo, tosiasiat kieltämällä pahennat vain asiaa,
    ( olen ymmärtänyt, että Pösön puolella on viat / ja puutteet paljolti samaoja ( huiohotin, syylärin flekti jne ) ) vallankin kun nimimerkkisi on jo itsestään provosoiva.
    ( tilanne olisi toinen jos ajaisit itse sillä "kipolla" ja nimitys olisi siis "lempinimi" )

    Vaimon yksilössä ( C5 ) on edelleen kokoajan pientä elektroniikkaepämääräisyyttä ja tyhjäkäynti ( taas enää ) ei ole vakaa
    ( soutaa 600 - 900 rpm välillä, toisinaan), samoin kaasu "hirttää" kiinni vaihdetttaessa ylöspäin ( moottori ehtii ulvahtamaan, siihen ei totu, koska ilmiö on toisaikainen )

    Mm tuo ei lisää mainitsemaasi "AJOMUKAVUUTTA"
    Samoin vaimo valittaa tuosta tunnottomasta ohjauksesta ( erityisesti liukkaalla ja sohjossa ) ( = on kuin ajaisi tietokonesimulaattorilla, ilman ForceFeedBackia ) sekä sivutuuliherkkyydestä.
    Jousitustuntuma on tosimukava.
    Itse en pidä etustuimista jotka istuttaessa painuvat keskeltä ja ikäänkuin puristaa #&%£$!* ja alaselän istuimeen ( istuintason kaarevuus muuttuu istututtaessa koveruudeksi ) ( 182cm / 82kg, omassa autossa Regaron* Ortoped-istuin.
    ( * Vertailutaso saattaa olla liian täydellinen Citroenille )




    [il Diavolo muokkasi tätä viestiä 27.05.2004 klo 12:05]
      
  • Vaihdon juuri ensimmäisen ja viimeisen ranskalaiseni (Peugeot 206 GTI) Hondaan (H-RV)(kyselin tuossa mennä viikolla tällä palstalla käyttökokemuksia, mutta joukossamme ei ollut "Honda-miehiä, joten ostin lehtitietoihin pohjaten). Pösö oli vaihdettaessa 3 vuotta vanha ja mittarissa 58 tkm. Kyllästyin kun "uuden karheaan" autoon piti vaihdattaa huohotus putkisto, jarrylevyt ympäri, tuulettajan flekti, tuulilasinpesusuuttimia lampuille, sulatella talvella käsijarrua lämpimässä tallissa jne.

    En sinällään moiti ajo-ominaisuuksia, leppoisia kilometrejä pösö tarjosi,silloin kun pelasi. En tiedä meninkö ojasta allikoon, mutta koin kokeilun kuitenkin tarpeelliseksi. Liekö suurin syy se, että pösö oli enimmäkseen vaimoni käytössä, mene ja tiedä. :cry:

      
  • Jokaisessa automerkissä on noita maanataiyksilöitä tai vikaisempia kuin suurin osa muista, "vaimollesi" on vaan sattunut sellainen kohdalle.
    Minä en pidä yleistämisestä, jota mm sinä tässä keskustelussa harrastat, on ihan ok jos kerrot omista kokemuksista mutta älä yleistä yhden yksilön perusteella.

    ps perheemme vuoden vanhassa Saksalais-valmisteisessa on ollut jo nyt enemmän vikoja kuin kahdessa viimeisessä Citroenissa yhteensä,
    se on tuurista kiinni.

      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 12:19 Riisikippo kirjoitti

    ps perheemme vuoden vanhassa Saksalais-valmisteisessa on ollut jo nyt enemmän vikoja kuin kahdessa viimeisessä Citroenissa yhteensä,
    se on tuurista kiinni.


    Pitäisikö tuohon kommenttiin oikeasti uskoa, vai onko se sellainen vihanilmaisu kun moni näyttää morkkaavan Citroen C5:sta.

      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 17:31 SixPack kirjoitti
    Pitäisikö tuohon kommenttiin oikeasti uskoa, vai onko se sellainen vihanilmaisu kun moni näyttää morkkaavan Citroen C5:sta.


    Ihan miten haluat vai oliko sinulla jotain lisättävää ?
    Se Saksalainen alkaa A:lla ja siinä on neljä kirjainta.

      
  • Työkaverin edellinen C5 HDI oli kanssa näitä "pikkuvikaisia" Tuulettajan remmin ohjuri katkaisi kesäkuumalla matkan kun siitä oli lohjennut palanen ja se söi remmin poikki.

    Ilmastointi sekosi, lämmityslaitteen lämpökraana jäi auki tänä keväänä. PA-putken kolinoita korjailtiin pari kertaa ja takaluukun lukko uusittiin jäätymisen takia heti ensimmäisenä talvena.

    Vaihtoi kuitenkin vielä samanlaiseen, saa nähdä nyt sitten... Ylipuhuminen ei onnistunut, vielä. :wink:

      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 17:31 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    27.05.2004 klo 12:19 Riisikippo kirjoitti

    ps perheemme vuoden vanhassa Saksalais-valmisteisessa on ollut jo nyt enemmän vikoja kuin kahdessa viimeisessä Citroenissa yhteensä,
    se on tuurista kiinni.


    Pitäisikö tuohon kommenttiin oikeasti uskoa, vai onko se sellainen vihanilmaisu kun moni näyttää morkkaavan Citroen C5:sta.


    Älä nyt hyvä ihminen vimmastu!
    Eniten meikälaisellä on kokemusta Saksa ja USA autoista.
    Leasingillä on kerran ollut 405:n joka oli helkkarin hyvä kaikin puolin.
    Sitikasta en tiedä paljoa, ajanut olen, ja kyyti oli hyvä.

      
  • Ihan miten vaan, jos luulet, että kirjoittelen palturia niin luule. Heikentääkö sen muuten jontekin tuntemustani jos en ole ostanut surkeaa autoa nimeltään C5? Eikö se muka riitä, että parilla tutullani on kyseinen malli ja he varoittivat minua autosta ja ovat nuo viat kertoneet? Vaihdoimme juuri autoa eikä tullut edes mieleen näiden kokemusten jälkeen mennä PSA-konsernin myyjien luokse. Et varmaan uskonut sitäkään, että ystävälläni lensi viime talvena kaksi kertaa 406:sesta öljyt lasiin ja huollossa oli oikea ruuhka ja auto makaili telakalla ruuhkan takia monta päivää vaikka onhan tuo koko koneen putsaaminen ja avaaminen muutenkin iso urakka ja vie aikaa.

    Ei minulla ole mitään ranskalaisia autoja vastaan, sanon vaan oman mielipiteeni autoista, oli ne siten PSA:n sekundalaatua tai riiskikippoja tai ihan mitä vaan, paskaa saa ja pitää haukkua! Ei Renut, Citikat yms turhaan ole ADAC:n, TUV:n JD:n, Merkkien merkki jne viimeisiä vuodesta toiseen, laatu on toki parantunut, mutta edelleen työn jälki on ala-arvoista ja ihmiset tuntevat itsensä kusetetuksi.

    Ranskalaisiin autoihin sitoudutaan muuten todella huonosti, kertooko se hyvästä autosta? Osa on näitä sinunkaltaisiasi autoon rakastujia eli ostavat aina saman merkin vaikka edellinen olisi ollut sutta ja sekundaa. Omat ystäväni eivät samaan merkkiin enää palaa ja ymmärrän hyvin heitä, he ajattelevat mitä ostavat.

      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 10:55 il Diavolo kirjoitti
    Warcraft, ollanko me identtiset kaksoset, veljeksiä tms.
    Ainakin Riisikippo niin julkisesti väittää.
    ( Kyllä ranskalaisfania näköjään "öntöttää" )

    Yritin laittaa kuvan "Omat Tiedot" kansioon siinä onnistumatta.
    Sieltä olisi mahdollinen sukulaisuus tms mahdollista paljastua.

    Akka ei muuten yhtään tykkää, kun otan silltä auton ja käytän sitä korjaamolla ( jo noin 10 kertaaa ( norm huollot mukaanlukien ) )2 vuodessa ). Köyhän kun pitää mennä joka päivä töihin, ja bussit ei kulje. Kyllä korolla sillen kelpais.


    En usko, että olemme kaksosia tai sitten sinut on adoptoitu meidän perheestä joskus 60-luvun lopulla : ))

    Ranskalaisen auton omistajissa on näitä autolover-tyyppejä, jotka saavat joka kerta hepulin jos heidän rakasta ajoneuvoaan ei kehuta vaan peräti kerrotaan omista kokemuksista tai ystäväpiirin kokemuksista ja ne eivät satu olemaan hyviä. Tiedän minä yhden hlön, jonka uudessa Polossa leikkasi kone kiinni ja Stocca piti autoa kuukauden korjattavana, koska parsivat vanhan koneen kuntoon (eivät siis antaneet uutta konetta), mutta en usko, että volkkarin omistajat vetävät samalla tavalla hernettä tai koko palkoa nenään kuin arvon riisikippo. On meidänkin perheessä hajonut kerran Micra, kannentiiviste paloi ja kansi meni mutkalle, mutta en minä stä piilottele ja salaa enkä todellakaan väitä , että Micra on pirun loistava auto ja sitä saa minun puolestani arvostella tuosta (on muuten vanhojen Microjen tyyppivika).

    Uudessa 406:sessa on muuten käsittämöttämän pienet takatilat, pienemmät kuin Cliossa ja siinä on C5:sen kanssa sama alusta eli uusi kori on istutettu vanhan teknologian alustaan ja keskinkertaiseen sellaiseen.

      
  • Lainaus:
    27.05.2004 klo 18:38 Riisikippo kirjoitti
    Lainaus:
    27.05.2004 klo 17:31 SixPack kirjoitti
    Pitäisikö tuohon kommenttiin oikeasti uskoa, vai onko se sellainen vihanilmaisu kun moni näyttää morkkaavan Citroen C5:sta.


    Ihan miten haluat vai oliko sinulla jotain lisättävää ?
    Se Saksalainen alkaa A:lla ja siinä on neljä kirjainta.


    Citikan mahtavasta ladusta kertoo tämä vastikään TM:ssä ollut C2 tai C3:sen testi. Talvella kaikki muovit ja kumit olivat käytännössä hajonneet. Vilkun viikset poikki, vaihdekepin kumit murtui jne eli TM:kin sai maanantaikappaleen ja huonoa tuuria oli matkassa. Mielestäni jos saa toimivan Citikan niin on pirun hyvä tuuri.

      
  • Warcraft kirjoitti:
    Ihan miten vaan, jos luulet, että kirjoittelen palturia niin luule. Heikentääkö sen muuten jontekin tuntemustani jos en ole ostanut surkeaa autoa nimeltään C5? Eikö se muka riitä, että parilla tutullani on kyseinen malli ja he varoittivat minua autosta ja ovat nuo viat kertoneet?

    Kun kerrot työkaverin tutun kokemuksista ja yleistät sillä perusteella että kun kaveri näin sanoi niin kyllä siitä mielestäni voi herneenpalon vetää nenään, niin KYLLÄ se heikentää tuntemustasi. Jos sinulla ei ole OMIA kokemuksia niin silloin todellakaan et tiedä mistä puhut, eikö olisi parempi laittaa kädet taskuun ja jättää kommentoimatta ? Pyydä vaikka että se kaverin kaveri itse avautuu.

    Ei minulla ole mitään ranskalaisia autoja vastaan, sanon vaan oman mielipiteeni autoista, oli ne siten PSA:n sekundalaatua tai riiskikippoja tai ihan mitä vaan, paskaa saa ja pitää haukkua! Ei Renut, Citikat yms turhaan ole ADAC:n, TUV:n JD:n, Merkkien merkki jne viimeisiä vuodesta toiseen, laatu on toki parantunut, mutta edelleen työn jälki on ala-arvoista ja ihmiset tuntevat itsensä kusetetuksi.

    Ei mitään vastaan vai ? ranskalaiset pärjäävät noissakin aivan keskiverrosti, ei hyvin mutta ei huonostikaan. Edelleen muistutan OMAN kokemuksen merkityksestä, minulla on hyviä kokemuksia Citroenista, jos auto käy pelkästään määräaikaishuolloissa niin eikös se silloin toimi niinkuin pitääkin ?
    En väitä että Citroen olisi jotenkin erityisen hyvä auto mutta se ei todellakaan ole lähellekään niin huono kuin pari heppua tässä väittää. Ajettavuudeltaan meidän toinen auto on mielestäni parempi mutta vikaisuuden suhteen ei.

      
  • Nimim. Warcraft! Nyt tuli niin hauskaa tekstiä, että mulla lensi kahvit pitkin toimiston seiniä! Clio ym. rellut on mukavia autoja mutta älä nyt hyvä mies vertaa pikkuautoa ylemmän keskiluokan 406:een (koko ja laatuluokka aivan eri)! Eikä PSA:n autot mitään paskoja ole, naurettava väite, keskustelu oli vain siitä, että Citroen C5 on ilmeisesti tullut vähän keskeneräisenä markkinoille (siitä pikkuviat)...Mitä merkkiuskollisuuteen tulee, käsittääkseni ranskalaisissa se on ihan keskiluokkaa.

      
  • Niistä uuden 407:n takatiloista vielä: kyynärleveyttä on tullut 5 cm lisää verrattuna 406:een (joka sekin on "tilava"), mutta ongelma on polvitilat, jotka ovat yllättävän ahtaat, varsinkin jos etupenkit ovat taka-asennossa.

      
  • "Ranskalaisen auton omistajissa on näitä autolover-tyyppejä, jotka saavat joka kerta hepulin jos heidän rakasta ajoneuvoaan ei kehuta vaan peräti kerrotaan omista kokemuksista tai ystäväpiirin kokemuksista ja ne eivät satu olemaan hyviä."
    Lainaus Warcraft

    Joo, olen pannut merkille aivan saman asian, esim meillä työpaikalla ( ~600 työntekijää ). Citroen- ja vallankin Saab-ihmiset ovat todella hienonokkaisia autojensa suhteen. ( Samoin yksi Panhard-friikki ) Pösö ja Renault on normaalia väkeä ( siis tämä minun kokemukseni mukaan )

    Itsellä on ollut perheessä molemmat metkit ( Saab 9000 S ja Citroen C5 ) ja molemmista olen onnistunut saamaan sen maanantaikappaleen ? ( Jota en aivan kokonaan usko ).
    ( Mainmittakoon, että minulla ( tai kodissani) on ollut (uutena ) myös Nissan, Toyota, Mitsubishi, Chevrolet, Mazda, Fiat ja kahdessa viilmeisimmässä ( Saab ja C5 ) on ollut eniten huolia.( asiakastyyttyväisyys suhteutettuna sijoituksen suuruuteen, siis omasta mielestäni )
    Huomaa, siis en vielä milloinkaan ole ostanut seuraavaksi autoksi samanmerkkistöä kuin edellinen.
    Miksikö, en vain osaa sanoa, ehkä vanhan hyvityshinta ja kiinnostus "toiseen" on ollut peruste. ( vähän kuin avioliitossa, kuka nyt samasta perheestä naisi toista yksilöä )

    Hassua tässä kuitenkin on, että ne "friikkimerkit" ovat olleet mielestäni "huonoimmat" ostokset.
    Kahvikeskusteluissa ( työmaalla ) minulle on tultu sanomaan: "Hys, hys älä nyt kerro noita juttuja, vie auto korjaamoolle, kyllä ne siellä saa sen toimimaan". Toisinsanoen on "kielletty" kertomasta omia kokemuksia. Tosiaan haluan , että tosiasiat ja omat kokemukset tulee julki oli ne sitten negatiivisiä tai positiivisiä.

    Paras asiakastyytyväisyyteni on ollut Mazda Forte 1.8 , toiseksi Chevrolet.( Siis suhteutettuna sijoituksen suuruuteen )
    Kaikilla autoilla olen ajellut vain ensimmäiset 100- 150 tuhatta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit