Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös tuo ole sama kuin lisäilmaluisti eli
TM:n sanastoa lainatakseni:
"Joissakin bensiininsuihkutusjärjestelmissä oleva kaksimetallijousen ohjaama luisti, jonka kautta moottori saa lämpimäksikäyntivaiheen aikana ylimääräistä ilmaa. Näin joutokäyntinopeutta saadaan nostetuksi."
Vanhemmissa ruiskuissa oli tuo luisti, mutta uudemmissa on jo askelmoottoria ym. Eli yksinkertaisesti "tyhjäkäynti moottori" päästää ilmaa kaasuläpän ohi. Eli ruiskun elektroniikka säätää sillä tyhjäkäyntiä.
Niin ja tuo luistihan päästi ilmaa kaasuläpän ohi vain kun moottori oli kylmä eli vastasi lähinnä ryyppyä kaasutinmoottoreissa, mutta tyhjäkäynti moottorihan säätää koko ajan.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös tuo ole sama kuin lisäilmaluisti eli
TM:n sanastoa lainatakseni:
"Joissakin bensiininsuihkutusjärjestelmissä oleva kaksimetallijousen ohjaama luisti, jonka kautta moottori saa lämpimäksikäyntivaiheen aikana ylimääräistä ilmaa. Näin joutokäyntinopeutta saadaan nostetuksi."
Vanhemmissa ruiskuissa oli tuo luisti, mutta uudemmissa on jo askelmoottoria ym. Eli yksinkertaisesti "tyhjäkäynti moottori" päästää ilmaa kaasuläpän ohi. Eli ruiskun elektroniikka säätää sillä tyhjäkäyntiä.
Niin ja tuo luistihan päästi ilmaa kaasuläpän ohi vain kun moottori oli kylmä eli vastasi lähinnä ryyppyä kaasutinmoottoreissa, mutta tyhjäkäynti moottorihan säätää koko ajan.