Yhtenä vaihtoehtona voisi olla moottoriteillä liikennemäärän mukaan vaihtuva nopeusrajoitus.
Perjantain "mökkiliikenteessä" 120 km/h alkaa olla varmaan jo yläraja, mutta kesäöisin voisi ajaa hiukan kovempaa kun liikennettä on olemattomasti.
Edelleenkin tilanne on se, että tarvikekoukut ovat uusiin autoihin edullisia, mutta se johtosarja saattaa maksaa ihan tähtitieteellisiä euromääriä. Ryöstäjäviritelmiä ei oikein kannata miettiä, menee auton polttimojen tarkkailusysteemi sekaisin.
TM:ssa pari numeroa sitten oli tieto, että Golfista ei tulisi farkkua ollenkaan. Uusi Skoda Octavia kantaisi vastuun farmarimalista tuossa kokoluokassa VAG-merkeistä.
Olin yllättynyt kun tuon mielestäni korkean - hinnan näin. Järkeviä perusteita hinnalle ei mielestäni ole... no ei ole monen muunkaan merkin kohdalla hinnat kohdallaan täällä Suomessa. Olisiko taustalla pienoinen GTI Golfin luokittelu selkeästi er…
Molemmilla pirsseillä muutaman sata km ajaneena luonnehtisin Passatia "ajajan autoksi". Avensiksella ajellessa tuntui enemmän olevansa "matkustaja".
Itse pidän Passatista enemmän. Avessa on mielestäni "etäisempi" fiilis tiehen.
Molemmat varmaan hyvi…
Lainaus:14.11.2004 klo 16:25 Anders-Simo kirjoitti
Honda varmaan on hyvä, mutta onhan se pirun kallis.
Juu, menee tosiaan yli kysytyn hintahaarukan....
Siskolleni hankittiin juuri Honda Jazz. Hyvä muunneltavuus ja hänelle riittävät tilat. Mielestäni parempi ajettava kuin Clio tai Yaris. Lisäksi tuohon -05 malliin automaatti-ilmastointi vakiona.
Lainaus:04.11.2004 klo 11:14 jalkkis kirjoitti
...Saabistin erottaminen ihmisestä on helppoa pullottavan takataskun ansiosta. Normaali-ihmisellä ei ole sytystyskasettia joka paikassa mukana.
Ei voi muuta kun
Naulan kantaan, itsel…
Osta Subaru 3.0 litran koneella, sen saa myös farkkuna ja se on kiva talvella. Potkua riittävästi, toisaalta hiukan hintava.
Ainakin 2.0 vapari (101kW) on mielestäni melko nuhainen kulkija.
Mielipiteitä ovat nuo.
Lainaus:12.09.2004 klo 00:17 Anders-Simo kirjoitti
Varmaan kiva auto, mutta kun siinä on se Skodan merkki....
Yleensä malli/merkki -lätkät on helppoa kammeta irti...jos ne muodostuu kynnyskysymykseksi...
Aikoinaan ostin auton, jossa Firestone "huippu"-renkaat alla. Pari kuukautta kuuntelin ulinaa ja vetelyä.
Sitten meni rahaa kunnon pyöriin. Pikkuisen harmitti.
Lainaus:31.07.2004 klo 17:42 Rape kirjoitti
Lainaus:27.07.2004 klo 09:05 pitsku kirjoitti
Ostin just eteen kaks NRE:tä ja maksoi 95 euroo asennettuna!
Miksi joku ostaa vain kaksi rengasta?
Mielestäni renkaat pitää ehdottamasti kuluttaa (sii…
Taannoin oli Escort -00. Samoja vikoja.
* ajovalot päällä, akun irrottamisella sammui, edes sulakkeen poisto ei auttanut
* vilkut päällä, sama kuin edellinen
Huolto vaihtoi tuon "sähkölaatikon" takuuseen ja parin viikon päästä lasinpyyhkimet antaut…
Ihmettelin tuota artikkelin "amatöörimäisyyttä". Ohimennen mainittiin, että lämmitysajan optimoinnilla saadaan paras hyöty. Mielestäni ei olisi kovin paljon ponnistuksia vaatinut kokeilla tietyssä lämpötilassa lämmitystehoa verrattuna lohkolämmittim…
Lainaus:16.02.2005 klo 08:36 wxyz kirjoitti
...vesitiiviit pöyränavat (veneen laskua varten).
Vesitiiviitä napoja ei ole olemassa, ainakaan näissä normaaleissa kärryissä. Traileria ostaessani selvitin tuon "vesitiiviyden" kunnolla ja kaikk…
Lainaus:16.02.2005 klo 12:53 Käpälämäen tähystäjä kirjoitti
Kumpi näistä OIKEESTI on se parempi a)esilämmittimenä ja b) myös lisälämmittimenä?
Käy kysymässä vaikka taksitolpalta. Luultavasti saat jotain vertailevia vastauksia hieman enemmän.…
Lainaus:08.02.2005 klo 17:02 sköpö kirjoitti
Eli kiinnostais kuinka polttoainetoimiset lämmittimet ovat palvelleet.Eberi kauppias haukkuu webaston ja sama toisin päin.Onko molemmat yhtä huonoja.Kehuakin saa.Jos on ollut murheita,voisi vähän kertoa …
Lainaus:03.02.2005 klo 18:37 AkiK kirjoitti
Lainaus:03.02.2005 klo 08:38 Major kirjoitti
Ei kannata pitää automaattista päällä.
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia täysautomaatti-ilmastoinnin kanssa. Ainoa mitä joutuu joskus käyttämään on …
Jollakin valmistajalla on parkkipolttimo, joka kädessä pidettynä näyttää voimakkaasti siniseltä. Tällaisesta ilmeisesti viestiketjun aloittaja puhui..? Palaessaan valo on "valkoista" valoa (värilämpötila lähellä päivänvaloa) joka on yleistynyt ajov…
Muistan olleeni joskus autossa (merkkiä en tarkasti muista), jonka kuski ohjasi autoa koko ajan. Todella hankalan näköistä ajamista. Kyselin siinä samalla mitä mieltä hän oli autonsa ominaisuuksista arkiajossa, jne. Hänen mielestään yhtenä hyvänä om…
Lainaus:20.12.2004 klo 16:55 SixPack kirjoitti
Luin Automotorundsport lehdestä, että 1.6 l dieselmoottorista voi insinöörien mukaan melko kevyesti ottaa tehoja 200 hv asti, sitten tulee raja vastaan ajatellen kestävyyttä arkiautossa. Mielenkiintois…
Lainaus:19.12.2004 klo 18:06 SixPack kirjoitti
Se hyvätuulisuus dieselautolla tulee nimenomaan aivan tavallisessa arkiajossa, Suomen liikenteessä meidän olosuhteissa. Ei haeta huippukiihtyvyyttä, OK se on helposti saatavilla jos niin haluaa. Koko a…
Väärin jäljillä ollaan, jos yleistetään dieselmoottorin väännön olevan lähes ylivertainen bensiinimoottoriin verrattuna. Yleensä puhutaan AHDETUSTA dieselmoottorista. Ahdettuja bensiinimoottoreitakin on nimittäin olemassa. Esimerkiksi vaikkapa V…
Lainaus:16.12.2004 klo 18:46 peekku78 kirjoitti
Power on se mitä harvoilta löytyy ja Diesel sitä mitä moni joutuu nykyään haistelemaan kun voimaa menee edellä
Moottoroitua antennia ei saa öljytä tai voidella silikonilla. Tärkeintä on pitää se puhtaana ja mahdollisimman kuivana. (Epäsuora lainaus valmistajan ohjeesta.)
Itse hoidan antennia siten, että vähintään joka tankkauksen yhteydessä puhdistan sen la…
Lainaus:21.10.2004 klo 08:25 peksak kirjoitti
Tietääkös joku tarkemmin noista autojen polttoainemittauksista ja -mittareista?
Käsittääkseni ainakin omassa kulkineessani mittaus perustuu suuttimien "aukioloaikaan" ja siihen perustuvaan po…