webasto,eberi,ym käyttökokkemuksia?

7 kommenttia

Eli kiinnostais kuinka polttoainetoimiset lämmittimet ovat palvelleet.Eberi kauppias haukkuu webaston ja sama toisin päin.Onko molemmat yhtä huonoja.Kehuakin saa.Jos on ollut murheita,voisi vähän kertoa käyttötavoista.Mieluiten omia kokemuksia eikä kuulopuheita.

[sköpö muokkasi tätä viestiä 08.02.2005 klo 17:15]
  
  • Lainaus:
    08.02.2005 klo 17:02 sköpö kirjoitti
    Eli kiinnostais kuinka polttoainetoimiset lämmittimet ovat palvelleet.Eberi kauppias haukkuu webaston ja sama toisin päin.Onko molemmat yhtä huonoja.Kehuakin saa.Jos on ollut murheita,voisi vähän kertoa käyttötavoista.Mieluiten omia kokemuksia eikä kuulopuheita.


    Ensiksi: Eberistä ei kokemusta. Myyjäliike myi ja asensi sekä Eberiä, että Webastoa. Suosittelivat Webastoa (jos saivat paremman katteen...)

    Omassa autossani 4,2 kW bensawebasto. Peruskellolla, ei kaukosäädintä eikä GSM ohjausta. Käytössä nyt toista talvea. Lisäksi käytän kerran viikossa myös kesällä, jotta pysyy kunnossa. Ei ongelmia, paitsi bensiiniletkun sijainti tankissa liian ylhäällä ja sen seurauksena en viitsi laskea tankkia alle puolenvälin, tuo on jonkinlainen pieni asennusvirhe.

    Lämmitysajat yleensä alle puoli tuntia. Jos on -15 tai enemmän lämmitän n. 40 minuuttia. Työmatkani on 40 minuuttia, joten ei ole akkuongelmia. Koskaan ei ole ollut tuntia päällä.

    Miinuksena mielestäni kova hinta ja huhut kalliista huoltamisesta (jos hajoaa), mutta toisaalta kiva lämmittää auto melkein missä vaan. Autossani ei ole lohkolämmitintä ollenkaan.

      
  • Bensa Webasto, ei ongelmia, vaikka kolmas talvi menossa. Kauko-ohjaimeen vuosittain uudet patterit. kesäisin en ole käynnistellyt, enkä ajon aikana käyttänyt.

      
  • Vm. -98 MB W210 Saksan tuonti, 190 tkm, viime keväänä tuotu. Alkuperäinen bensa-Eberi kellolla. Lämmittimen huolto-/korjaushistoriasta ei tietoa, mutta ainakin pelittää ihan hyvin.

    15-20 min. tulee käytettyä tämän talven pikkupakkasilla (-0 - -15 C). Työmatka 20 min, joten ehkä juuri ehtii ladata akun. Ajon aikana en ole tarvinnut. Uusi akku piti viime viikolla hommata, entisen iästä ei tietoa. Ei lohkolämmitintä.

    Työkaluissa (k-a Volvo FH12) Webastot on suhteellisen usein hajalla, mutta kunnossa ollessaan tarkenee kopissa nukkua vaikka ulkona -30 C.


      
  • TDI-Golfissa Ederi DW4 neljättä talvea. Hyvin pelaa, ei ensimmäistäkään vikaa tai häiriötä, täytyy oikein koputtaa puuta!

      
  • Toinen Webastolla varustettu kiisseli alla. Tällä menossa vasta toinen talvi, yhteensä viides Weballa ilman lohkolämmitintä. Ei ole pahaa sanottavaa. Etenkin kaukosäädöllä varustettuna mukava peli.

      
  • Hyvä kun joku kertoo myönteisiäkin kokemuksia Eberistä...

    Itselläni Eberi 5kW ja toiminut hyvin. Kerran luulin että ny se on sökö, mutta "vika" olikin vaan lyhyt letku tankissa... Bensiiniä tankkiin ja taas toimi.

    Työmatka pelottavan lyhyt verrattuna lämmitysaikaan, saapas nähdä minä aamuna on akku tyhjä ja auto jää kadun laitaan...

      
  • Tämähän näyttää hyvältä,voisi vaikka uskaltaa ostaa.Onkohan ongelmat yleisempiä vain niissä autoissa joissa lämmitin on ajonkin aikana päällä (nykydieselit).

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit