Käyttökokemuksia: VW Passat Variant 2.8 4MOTION

2 kommenttia

Perheenlisäyksen johdosta olen suunnittelemassa auton vaihtoa hieman isompaan farmariin. Yhtenä ehdokkaana on tällä hetkellä muutaman vuoden vanha n. 20k€ maksava ja alle 200 000km ajettu neliveto Passat isommalla 6 koneella.

Minkälaisia käyttökokemuksia teillä on kyseisestä automallista tai uudemman korimallin Passateista yleensä? Mitkä mahtavat olla Passatille tyypillisiä vikoja ja minkälaisia suurempia määräaikaishuoltoja Passatille tulee tuossa 150-200k kilometrin tietämissä? Ja mitä kannattaisi ehdottomasti oston yhteydessä tarkistaa autosta/myyjältä?

4Motion tekniikka mietityttää myös hieman, eli onko se yhtä luotettava kuin Audin Quattro tekniikka, josta olen kuullut ihan positiivisia asioita. Ja tuo isompi V6 kone, onko se ollut toimintavarma ja viekö se mukavasti eteenpäin maantieajossa ja kaupungissa?

Muina ehdokkaina listalla ovat Audi A6 Avant ja BMW 52x Touring farmarit, mutta niiden hinnat vain tahtovat olla hieman kalliimmat kuin VW.

  
  • Tässä kokemuksia n. 3 vuoden ja 70tkm ajalta.

    Viat:
    - uutena pa-tankin anturi rikki, korjattiin tottakai takuuseen
    - long life -öljyä olen lisännyt noin litran huoltojen välillä. Huoltoväli tietokoneen mukaan, ollut melko tarkkaan 30tkm. (ei ole vika, mutta tästä usein kysytään)
    - kattokaiteet alkoivat ruostua 50tkm kohdalla. Maahantuoja maksoi kuluista 75%.
    - jarrupalat- ja levyt vaihdettiin 60tkm kohdalla
    - muuten toiminut kuin unelma.

    Huomioita:
    - kulutus korkea (11l/100km) ehdottomasti auton huonoin ominaisuus
    - todella hyvin toimiva neliveto, sama torsen-järjestelmä kuin Audeissa. Tämä Passathan perustuu A4/A6-alustalle. Uusi Passat taas jakaa "moduleita" mm. Golfin kanssa.
    - tuotu paljon Saksasta? Näitä on ilmestynyt paljon liikenteeseen ja vaihtoarvo pudonnut.

    Huonoa:
    - ehdottomasti huonointa on pääkauunkiseudulla asuvana asiointi Stockmannin kanssa. Kokemuksistani löytyy threadi jostain täältä.

    Mielestäni hintaan nähden paljon ominaisuuksia ja olen ollut omaani erittäin tyytyväinen. Jatkossa tosin merkki vaihtuu, kahdesta syystä. Uusi malli ei ole enään Pirkka-Audi ja Stockmann Auton tapa toimia.

      
  • 3 vuotta ja 165,000km passat V6 4 motion tiptronic sedan. Täysin vikavapaita kilometrejä. Longlife öljyä noin litra / 30000km huoltoväli a 12€.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit