Tekniikanmaailman koeautotestissä olleen Audin koneen alta löytyi öljyä. Itselläni oli hiukan vanhempi Audi A6 2.5 tdi ja öljyvuotoa korjattiin noin komella tonnila, siis euroja! Tuollaiset öljyvuodot saattavat siis olla tosi vaikeita löytää ja korjata. Niin hieno auto kuin tuollainen iso Audi onkin, niin ei enää kiitos. Onko muilla kokemuksia Audien koneiden öljyvuodoista?
Hyss nyt äkkiä!! Ei ne Saksalaiset koskaan vuoda mitään!! Eikä tollasia saa ikinä täällä huudella kun hieno ja kallis imago voi tahriutua.. Ettäs kehtaat..
Maastovälitys:
Enpä muista kenenkään kyllä täällä saksalaisia väittäneet viattomiksi. Sinulla ei sitävastoin näytä olevan mitään muuta sisältöä kirjoituksissasi kuin jatkuvat hyökkäilyt saksalaisia autova vastaan / oman tossanin kehuminen. Taitaa olla niin, että kirjoituksesti eivät tuo esiin mitään mielenkiintoista autoista. Itsestäsi kuitenkin paljasta paljon.
Entäs sitte? Siinähän kertoo.. (Ei ole penniikään kiinni noissa vehkeissä ja niiden tai niiden tuomassa omassa imagossa)
Asenne kuitenkin tuntuu kuitenkin olevan yleisesti täällä se, että jos Audissa jotain on vikaa niin kukaan ei kehtaa sanoa sitä ainakaan ääneen.
Minun mielestä ilmiö on ihan sama kuin lasten sadussa Keisarin uudet vaatteet.
Mulla on TAAS ihan tältä kesältä tuore tapaus uuden vm. 2011 Q5:n Dieselin osalta läheiseltä kaverilta Espoossa, jossa törkeästi yritettiin taas kerran pistää (pitivät mm. tätä kaveria korjaamon tiskillä ihan hölmönä?)asiakas maksamaan Ureasysteemin vikaa takuunalaisessa autossa muka käyttövirheenä. Mulle tollasta paskaa ei tulla ikinä syöttämään. Tästä keisistä voisi kirjoittaa pitkäänkin mutta se on ihan turhaa.
Maastovälitys:
En kirjoittanutkaan autojen vaikutuksesta imagoosi. Kyse on vain siitä, että nämä sinun saksalaisten haukkumiset ovat aivan yhtä vähän kiinnostavaa luettavia kuin viestit rapeista ranskalaisista tai ominaisuuksiltaan ajokelvottomista japanilaisista. Olet selvästi palstan aktiivisin tuosta osastosta.
Mitä tulee keisarin vaatteisiin, niin etpä kovin paljoa pysty japsien ongelmista kirjoittamaan. Pieninkin aavistus saksalaisten ongemista sen sijaan käynnistää sontatykin joka kerta.
NHB:
Siitä ei tarvitse kenenkään muun kirjoittaa, nimim. Maastovälitys on hoitanut sen itse mm. tässä ketjussa: https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5944
Se o kapinalline. Se kuuntelee rokkia.
: https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5944
Kuten sillon jo sanottu, kateellisia vittuilijoita riittää.. Ja tulee riittämään jatkossakin.. Kiiltävä musta provosoi varsinkin juuri pestynä aika hyvin. Mutta kiva silti on istua paljon korkeemmalla kun ne kateelliset alempana. Taksissa jossain mersussa kun istuu perse tiessä kiinni, pelottaa oikeesti kun kaikki näyttää syöksyvän päälle ja eteen ei näe ollenkaan toisen auton takaa. Maaseudulla mutkissa kaikki tulee heinikosta yllättäen. Maasturissa ei tuotakaan ongelmaa muuten ole.
"Kateelliset alempana"? Eiköhän aika monella palstalaisella olisi varaa ostaa käytetty Pajero tai Land Cruiser. Kysymys on siitä, millä haluaa ajaa. Minä en tuollaisella itämafiamaasturilla ajaisi vaikka maksettaisiin.
Auto on muutenkin viimeisiä asioita, joista kannattaa olla kateellinen.
Ehkä sinun pitäisi pysyä kokonaan poissa liikenteestä, mikäli uudella mersulla ajaminen pelottaa.
Keskustelussa piti käydä läpi Audin öljyvuotoa, nyt lipesi aihe ihan jonnekkin muualle. Olisiko jollain aiheeseen liittyvää asiallista kommentoitavaa?
No hei,
Onko jollekin ihan oikeasti yllätys,että vag laitessa on jotain öljyyn liittyvää ongelmaa? Milloin ne tulee ulos pakkasen takia, milloin niiden moottorit syö ne milloin vuotaa muuten vaan jne.
Näistä ei kuitenkaan yleensä puhuta VW:ssä, eiku TM:ssä tai TL:ssä.
TL:n Turbofarkku vertailu oli ihan parasta propaganda juttua pitkäänaikaan. Golf ei ollut oikein missään Focusta parempi mutta voitti kuitenkin.
Aikanaan omistin 1. koppaisen Audi A4:sen 2.8 V6:lla. Ostin tuon "laatuauton" muutaman vuoden ikäisenä. Piti olla aina 10W-40 öljyt, kerran huollossa laittoivat 5W-40:set ja öljyä kului 2,5 litraa tuhannella kilometrillä!
Lisäksi autoa kiusasivat käynnistyksenesto-ongelmat, huonolaatuiset alkuperäisjarrut, tukivarret, alipaine imi bensatankin lyttyyn, bensamittari ei toiminut, sähkölasiviat, keskuslukkoviat, nitisevä sisusta, termostaatti oli vaihtokunnossa 60 tkm ajettuna, yms.
Oli ensimmäinen ja viimeinen VW-konsernin tuotteeni.
Ei tullut Bemarimies oikein tottumaan tuohon "Audilaatuun".
Ja se 2.5 V6 Tdi on tuomiopäivän laite. Kaikki tietävät että nokka-akselit ei kestä noissa pätkääkään. Nykyisissä Transportereissakin uusia koneita vaihdetaan reilut 200 tkm ajettuihin.
Onko tosiaan Klongswagen nykyään nuin huono?
Onko totta, että noin nuori auto (A6 3,0 Tdi Quattro vm. 2007), jota pidetään puhtaana kokoajan, kukkii jo alle viisi vuotiaana???!!
Minun 5-7 vuotiaat aiemmat Avensikset ei koskaan kukkineet mistään! Meidän kolmosauto Valkoinen Yaris ei kuki mistään vaikka on myös 2007 malli..
Kannattaisi ministerienkin siirtyä Toyotaan vaan niin ei tarvi varoa ruosteisia helmoja(?)
http://www.iltasanomat.fi/autot/tallaisia-ovat-ministerien-edustus-audit---katso-video/art-1288414510603.html
Oliko tosiaan niin, ettei tuo 2.5 tdi kone ole kovin kestävän maineessa? Mikä niistä hajoaa? Onko kone hyvä toimiessaan??? Onko uudempi 2.7 tdi mitään sukua tuolle 2.5:lle? Paljon kysymyksiä, mutta jos joku osaisi vastata.
Ai niin. Onko tosiaan mahdollista, että alipaine voi imeä polttonestetankin ruttuun?!? Kuulostaa hurjalta!
Pumppu vetää tankin lommolle, jos tankin huohotin menee tukkoon.
Onko pumppu siis tosiaan noin tehokas? Vai tankki ohut/heikko???
Lähes kaikkien autojen tankit voivat mennä ruttuun pumpun imusta, jos korvausilmaa ei ole tankkiin huohottimen kautta saatavilla. Paine-eron ei tarvitse olla kovin suuri, kun tankki menee kasaan. Tyhjä ja paksusta pellistä tehty 200 l polttoainetynnyrikin menee jäähtyessään ruttuun kuin kaljatölkki päälle astuessa, kun sitä ensin hieman nuotiolla lämmittää ja lyö korkin tiiviisti kiinni.