- noissa on vielä mukana vanhempia malleja, mutta vuosi vuodelta sijoitus tulee paranemaan (Kangoo on tuolla vielä poikkeus).
- näitä tilastojahan löytyy Saksasta; TUV, DEKRA ja GTU... ja kunhan ensi vuonna julkistetaan tuloksi esim. 1-3 vuotiaista autoista, niin Laguna III, joka tuli myyntiin v. 2008, tulee olemaan listan kärkisijoilla
Jutun kohdassa kuva 2 on selvitetty yleisimmät tielle pysäyttäneet vikaryhmät. Sähköviat on suurin syy.
Koko tulostaulukko löytyy jutun kuvasta 3.
Ilta-Sanomien marraskuussa 2011 julkaistu juttu ei ole enää mikään uutinen, koska perusteellisempi juttu on julkaistu Suomessa yli puoli vuotta aikaisemmin.
Monet Toyotat ovat simahtaneet akkuvian takia. Paremmilla akuilla Toyota olisi varmempi. Suosituimpien mallien tielle pysättäneet viat ADAC:n mukaan löytyvät Hesarin vikasarjan tyyppivika-osiosta. www.hs.fi/autot. Terveisin Timo Turkula
Kaikilla Saksassa hyvin myyvillä automerkeillä taitaa olla siellä oma tiepalvelu, jolloin näiden tiepalvelujen hinaamat/auttamat autot eivät ilmeisesti tule ollenkaan ADAC:in tietoon.
Kertooko tuo tilasto yhtään mitään autojen luotettavuudesta, vai vaan sen ettei joillain merkeillä ole käytössä omaa palvelunumeroa/tiepalvelua? Osaako joku kertoa?
Heh.. Kyllä ne Saksalaiset siellä pärjää kun ei ole niillä pakkasta. Katotaanpa taas kun meille tulee ekat 15-20 gradia pakkasta niin on taas kehäteiden ja sisääntulo teiden reunat pullollaan pientareet Golfeja, bemareita yms. nokkapelti ylhäällä ja hätävilkut päällä, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Heh.. Kyllä ne Saksalaiset siellä pärjää kun ei ole niillä pakkasta. Katotaanpa taas kun meille tulee ekat 15-20 gradia pakkasta niin on taas kehäteiden ja sisääntulo teiden reunat pullollaan pientareet Golfeja, bemareita yms. nokkapelti ylhäällä ja hätävilkut päällä, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Mää en oo noita nähny, ainoastaan pakastuneita ranskiksia (kesken ajon ilmeisesti).
Maastovälitys:
Heh.. Kyllä ne Saksalaiset siellä pärjää kun ei ole niillä pakkasta. Katotaanpa taas kun meille tulee ekat 15-20 gradia pakkasta niin on taas kehäteiden ja sisääntulo teiden reunat pullollaan pientareet Golfeja, bemareita yms. nokkapelti ylhäällä ja hätävilkut päällä, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Mää en oo noita nähny, ainoastaan pakastuneita ranskiksia (kesken ajon ilmeisesti).
Sanoisin, että molemmat mielipiteet kertovat ahtaasta näkemyksestä. Kyllä ne tosiasiassa vikojen vuoksi seisovat autot ovat varsin monen merkkisiä, enkä itse ole huomannut tietyn merkin ylivoimaa tässä asiassa. Parhain asiantuntija varmaan olisi hinauspalvelun kuski.
Talven tulon Suomessa tunnistaa myös pientareella matelevista EGR-venttiilivikaisista Tojotoista, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Noh, positiivisenna hommana ei EGR-vikaisessa ole niin väliksi, vaikka kaasu hirttäisikin kiinni.
Onneksi Toyotalla ne hoidetaan takuuna eikä yritetä maksattaa paskaa asiakkaalla
Ja venttiilin korjaus hoitui aikoinaan tunnissa asentamalla välilevy luistiventtiilin akseliin ja ongelmat loppui siihen. EGR on sitäpaitsi halvempi ja helpompi korjata kuin koko Golfin moottori, josta sekoaa jakopää ennenaikojaan tai että öljyt lentää pihalle..
Täältä löytyy vähän listaa:
http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatistik-2011/
- hienoa, Renault on nousussa kohti kärkeä!
- noissa on vielä mukana vanhempia malleja, mutta vuosi vuodelta sijoitus tulee paranemaan (Kangoo on tuolla vielä poikkeus).
- näitä tilastojahan löytyy Saksasta; TUV, DEKRA ja GTU... ja kunhan ensi vuonna julkistetaan tuloksi esim. 1-3 vuotiaista autoista, niin Laguna III, joka tuli myyntiin v. 2008, tulee olemaan listan kärkisijoilla
http://www.renault.de/renault-welt/produkt/qualitat-bei-renault/adac-pannenstatistik-2010/
Nyt meni kyllä uskottavuus noista ADAC:in tilastoista, taka vuosina nuo olivat vielä luotettavia kun Toyotat oli kärjessä, mutta ei näköjään enää.
Tiedoksi, että uusin voimassaoleva ADAC -tiepalveluraportti
on julkaistu suomeksi Hesarissa jo 7.5.2011, heti saksalaisen
raportin julkaisun jälkeen.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/s%C3%A4hk%C3%B6vika-j%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4-tielle/22638
Jutun kohdassa kuva 2 on selvitetty yleisimmät tielle pysäyttäneet vikaryhmät. Sähköviat on suurin syy.
Koko tulostaulukko löytyy jutun kuvasta 3.
Ilta-Sanomien marraskuussa 2011 julkaistu juttu ei ole enää mikään uutinen, koska perusteellisempi juttu on julkaistu Suomessa yli puoli vuotta aikaisemmin.
Monet Toyotat ovat simahtaneet akkuvian takia. Paremmilla akuilla Toyota olisi varmempi. Suosituimpien mallien tielle pysättäneet viat ADAC:n mukaan löytyvät Hesarin vikasarjan tyyppivika-osiosta. www.hs.fi/autot. Terveisin Timo Turkula
Kaikilla Saksassa hyvin myyvillä automerkeillä taitaa olla siellä oma tiepalvelu, jolloin näiden tiepalvelujen hinaamat/auttamat autot eivät ilmeisesti tule ollenkaan ADAC:in tietoon.
Kertooko tuo tilasto yhtään mitään autojen luotettavuudesta, vai vaan sen ettei joillain merkeillä ole käytössä omaa palvelunumeroa/tiepalvelua? Osaako joku kertoa?
Heh.. Kyllä ne Saksalaiset siellä pärjää kun ei ole niillä pakkasta. Katotaanpa taas kun meille tulee ekat 15-20 gradia pakkasta niin on taas kehäteiden ja sisääntulo teiden reunat pullollaan pientareet Golfeja, bemareita yms. nokkapelti ylhäällä ja hätävilkut päällä, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Maastovälitys:
Mää en oo noita nähny, ainoastaan pakastuneita ranskiksia (kesken ajon ilmeisesti).
Sanoisin, että molemmat mielipiteet kertovat ahtaasta näkemyksestä. Kyllä ne tosiasiassa vikojen vuoksi seisovat autot ovat varsin monen merkkisiä, enkä itse ole huomannut tietyn merkin ylivoimaa tässä asiassa. Parhain asiantuntija varmaan olisi hinauspalvelun kuski.
Jatketaan provolinjalla:
Talven tulon Suomessa tunnistaa myös pientareella matelevista EGR-venttiilivikaisista Tojotoista, niin kuin aina aikaisempina talvina tässä on ollut tyypillistä.
Noh, positiivisenna hommana ei EGR-vikaisessa ole niin väliksi, vaikka kaasu hirttäisikin kiinni.
"Jatketaan provolinjalla:"
Simppa ei oikein taida fanittaa Toyotaa.
Onneksi Toyotalla ne hoidetaan takuuna eikä yritetä maksattaa paskaa asiakkaalla
Ja venttiilin korjaus hoitui aikoinaan tunnissa asentamalla välilevy luistiventtiilin akseliin ja ongelmat loppui siihen. EGR on sitäpaitsi halvempi ja helpompi korjata kuin koko Golfin moottori, josta sekoaa jakopää ennenaikojaan tai että öljyt lentää pihalle..
All: viikonlopun kaljoittelu näyttää olevan jo hyvässä vauhdissa