No tuosta ei ole mitään pelkoa. Polttomoottoriset ovat isolla marginaalilla nopeampia.
Miten niin? No ehkä Nitrometaani dragsterit joo.. Mutta niillä ei enää ajellakaan kadulla. Tämä on siinä mielessä hämmästyttävä sähkörakkine, että sillä ajetaan kadulla ja silti puhutaan ajoista, jotka on nopeampia kuin nopeimmilla sporttiprätkillä..
Top Fuelit ajavat nelosella alkavia aikoja. Kymmenen sekunnin alittamiseen riittää pumppubensa niin katulaillisilla autoilla kuin vakiokuntoisilla moottoripyörilläkin. En jaksanut katsoa kokonaan tuota videota, mutta videon sähköauto ei taida siihen pystyä edes kihdytyskäyttöön rengastettuna. Nopeimmat katulailliset autot selviytyvät varttimailista sekunteja nopeammin.
Tämä on siinä mielessä hämmästyttävä sähkörakkine, että sillä ajetaan kadulla ja silti puhutaan ajoista, jotka on nopeampia kuin nopeimmilla sporttiprätkillä..
Vakioautoksihan tuo olisi kohtuullisen nopea, mutta miten olisi pieni reality check? Ei 12 alitus ole moottoripyörälle aika eikä mikään. Ei oteta tätä ainoana totuutena, mutta tuossa yksi yhteenveto:
Jo minun keski-ikäisen alitehoinen ylipainoinen (yli 300 kg) matkalehmäni 10 vuoden takaa menee tuon Datsunin tahtiin. Kuussataset matkasportit vuosituhannen vaihteesta samoin. Siis jos kuski osaa ajaa, mikä ei moottoripyörän tapauksessa ole itsestään selvää ollenkaan.
Nopeat pyörät menevät alle kympin, niitä on monta ja kun varttimailin kohdalle tullaan yli kahtasataa, se yksikin sekunti etumatkaa on jo aika monta metriä.
ja kaiken kruunaa automaattivaihteinen, farmarimallinen Cadillac joka on kuskin vaimon auto. Ajoi paikalle, pisti hyvän kiihdytyksen, ja ajoi takaisin kotiin:
Jossain vaiheessa taidettiin tuotakin autoa jo käsitellä. Se on Radical johon Toyota on laittanut sähkökamppeet.
Kaikilla kaupasta saatavilla polttomoottoriversioilla nuo Radicalit on PALJON (tyyliin minuutin verran) nopeampia kuin nuo konseptivaiheessa nipin napin yhteen kierrokseen pystyvät sähköversiot! Näin oli jo joskus vuonna 2006... Silloinkin kyseinen auto oli tieliikenteeseen rekisteröity, ja ainakin 2009 ennätyksen kohdalla ajoivat auton Briteistä asti katulaillisilla renkailla, ennätys tehtiin samoin juuri niillä renkailla, ja sitten ajoivat kotiin.
Mahtava peli.
Tässä on toinen samanmoinen, Wrightspeed X1.
https://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w&feature=related
Bemari M3 jäi viivalle kuin tatti paskaan, mutta vaikuttavaa on se sähköpyörä, jossa ääni kuin akkuporakoneessa ja silti lähtee..
Kohta on noille sähkövehkeille perustettava omat luokat kun polttomoottorisilla ei ole mitään jakoa.(?)
Maastovälitys:
No tuosta ei ole mitään pelkoa. Polttomoottoriset ovat isolla marginaalilla nopeampia.
Miten niin? No ehkä Nitrometaani dragsterit joo.. Mutta niillä ei enää ajellakaan kadulla. Tämä on siinä mielessä hämmästyttävä sähkörakkine, että sillä ajetaan kadulla ja silti puhutaan ajoista, jotka on nopeampia kuin nopeimmilla sporttiprätkillä..
Top Fuelit ajavat nelosella alkavia aikoja. Kymmenen sekunnin alittamiseen riittää pumppubensa niin katulaillisilla autoilla kuin vakiokuntoisilla moottoripyörilläkin. En jaksanut katsoa kokonaan tuota videota, mutta videon sähköauto ei taida siihen pystyä edes kihdytyskäyttöön rengastettuna. Nopeimmat katulailliset autot selviytyvät varttimailista sekunteja nopeammin.
Tässä ois myös aika kiva Toyotan sähköauto.
https://www.youtube.com/watch?v=iwHO6sC7Lhs
Maastovälitys:
Vakioautoksihan tuo olisi kohtuullisen nopea, mutta miten olisi pieni reality check? Ei 12 alitus ole moottoripyörälle aika eikä mikään. Ei oteta tätä ainoana totuutena, mutta tuossa yksi yhteenveto:
http://www.sportrider.com/performance_numbers/146_motorcycle_performance_numbers/viewall.html
Jo minun keski-ikäisen alitehoinen ylipainoinen (yli 300 kg) matkalehmäni 10 vuoden takaa menee tuon Datsunin tahtiin. Kuussataset matkasportit vuosituhannen vaihteesta samoin. Siis jos kuski osaa ajaa, mikä ei moottoripyörän tapauksessa ole itsestään selvää ollenkaan.
Nopeat pyörät menevät alle kympin, niitä on monta ja kun varttimailin kohdalle tullaan yli kahtasataa, se yksikin sekunti etumatkaa on jo aika monta metriä.
Maastovälitys:
...tai sitten jää itse kuin seisomaan:
http://youtu.be/K01BRK5vGtY
http://youtu.be/ppiyB42CI3o
http://youtu.be/ft2kpPqDLso
http://youtu.be/cbJAyCFmMwI
http://youtu.be/Aik1MXBinpI
http://youtu.be/OxcBK0IuC0o
http://youtu.be/waoDr6pxhY4
ja kaiken kruunaa automaattivaihteinen, farmarimallinen Cadillac joka on kuskin vaimon auto. Ajoi paikalle, pisti hyvän kiihdytyksen, ja ajoi takaisin kotiin:
http://youtu.be/H3uGaAWJvXA
Eli täysin pihalla Maastovälitys taas kerran kun yrittää puhua autoista. Sellaisia ne maasturikuskit yleensä on...
MasterOfPuppets:
Jossain vaiheessa taidettiin tuotakin autoa jo käsitellä. Se on Radical johon Toyota on laittanut sähkökamppeet.
Kaikilla kaupasta saatavilla polttomoottoriversioilla nuo Radicalit on PALJON (tyyliin minuutin verran) nopeampia kuin nuo konseptivaiheessa nipin napin yhteen kierrokseen pystyvät sähköversiot! Näin oli jo joskus vuonna 2006... Silloinkin kyseinen auto oli tieliikenteeseen rekisteröity, ja ainakin 2009 ennätyksen kohdalla ajoivat auton Briteistä asti katulaillisilla renkailla, ennätys tehtiin samoin juuri niillä renkailla, ja sitten ajoivat kotiin.
http://youtu.be/iwtyZosuPNE
http://youtu.be/J0Ry1l8dtOM
Muun liikenteen seassa, matkustaja kyydissä:
http://youtu.be/cCiFnkJPTgQ
Nelipaikkaisilla perheautoillakin pääsee tuollaisiin Toyotan sähköauton kierrosaikoihin (jo kauan sitten).
http://youtu.be/hR6NuouDJUA