Perheessä on kaksi autoa, toinen "tavallinen" ja toinen vähän parempana pidetty. Sen tavallisen työkaluilla menee renkaanvaihdossa (4 mutteria per vanne) 1,5-kertainen aika siihen nähden, kun siihen parempaan (5 pulttia per vanne). Kas kun esim. sen paremman auton nosturi oikeasti toimiikin...
Pieniä asioita, mutta nämä massa-autotehtaat näyttävät todellakin säästävän sentin osatkin autojensa osissa ja raaka-aineissa. Esim. pyöränmutteriavain menee heiveröisen konttorirotan normaalikäytössä solmuun parilla vaihtokerralla.
Renkaanvaihdon teen itse siksi, että se on hyvää liikuntaa, pyörät saa puhdistettuina suoraan varastoon ja samalla tulee vähän silmäiltyä autojen kuntoakin. En ole vaivautunut kuitenkaan hankkimaan sen parempia työkaluja, vaan käytän niitä mitä autojen mukana tulee.
TM taisi joskus vuosia sitten vertailla autojen työkaluja. Laatu oli tosiaan vaihtelevaa. Tarkempaa yhteenvetoa en osaa ulkomuistista tehdä. Omat kokemukseni eivät kuitenkaan tue käsitystä premiumin paremmuudesta tässä suhteessa. Vaihdoin eilen ilman A-S:n lupaa taloutemme premiumiin talvirenkaat, enkä hankalampaa tunkkia ole ennen käyttänyt (vaikka tiedän sellaisiakin olevan).
Omissa massa-autoissani tunkki ja avaimet ovat olleet aina esimerkillisen tukevia ja toimivia.