Chevy esitteli uuden V8-malliston jossa ilmeisesti ekana maailmassa työntötankokoneessa muuttuva venttiilien ajoitus sekä imu- että pakopuolella. Miten se toimii? Onko kenellään tietoa?
(Ainakin kulutuslukemat taitavat olla poikkeuksellisen pienet ja matala viritysaste takaa edelleen riittävät voimat (chevroletin kotisivut --> tahoe 2007))
Ei ole eka, GM:n 3,9 -litraiseen V6:een tuli VVT ensin. Ja hyvin yksinkertainen: venttiili nokka-akselin käyttöpyörässä muuttaa nokka-akselin kulmaa suhteessa kampiakseliin, muutos tietenkin "vaikuttaa imu- ja pakoventtiileihin yhtäaikaa ja saman verran".
http://media.gm.com/servlet/GatewayServlet?target=http://image.emerald.gm.com/gmnews/viewmonthlyreleasedetail.do?domain=74&docid=19106
Lienee V8:ssa samanlainen??