Ei pahaa sanottavaa, juuri eilen vaihtui koneeseen jo kolmatta kertaa peräjälkeen Castrolin 0w-40 RS. Kulutus tippui puolella verrattuna Neste City Pro 5W-40:seen, samoin käyntiinlähtö pakkasella huomattavasti vaivattomampi, kone myös ottaa kierroksia jo kylmänä täysin eri tavalla...
Hinta kyllä on hieman kalliimpi, kuin monilla kilpailijoilla, mutta hyvästä öljystä kannattaa maksaa.
Myös Tekniikan Maailman öljytestissä Castrol oli muistaakseni kolmas, edessään Shellin Helix Ultra sekä Esso Ultron.
oletin olevan kyse, kun ei näissä nykyautoissa öljyä niin paljoa kulu, että sillä olisi muuta merkitystä kuin että on tarkistettava aika-ajoin.
Sori, taisi taas olla pari ylimääräistä lepakkoa tapulissa, kun en tajunnut pointtia (sitä se teettää kun illemmalla kirjoittelee). Puhuin siis öljynkulutuksesta. Bensan kulutuslukemat eivät ole miksikään muuttunut, se on aina aivan liian paljon... (johtuu tosin kaasupolkimen asennosta)
Itse joudun nykyään lisäämään litran vaihtovälillä, osa johtuu tosin siitä, että Delta ryssi 120tkm määräaikaishuollossa venttiilikopan tiivisteen vaihdon ja moottori on nykyään tiivisteen kohdalta märkä koko matkalta (valumaa jonkin verran) Puolet tuosta kulutuksesta menee nähtävästi tuon tiivisteen välistä.
Ei nykyautot öljyä tavallisesti kuluta vaihtovälillä kuin ehkä kolmanneksen merkkivälistä, mutta kaikki nykyalfoissa käytettävät TS moottorit ovat luonteeltaan sellaisia, että kuluttavat jonkin verran öljyä. Jos nätisti ajaa niin ei kuluta merkittävästi, mutta agressiivisemmalla ajotyylillä voi melkein kuulla kuinka öljymäärä vähenee... Ei vaarallista, mutta pitää lisäillä silloin tällöin...
[Niki Kari muokkasi tätä viestiä 24.11.2004 klo 05:31]
Niimpä niin...toiset moottorit pitää öljyt sisällään ja toiset uudesta lähtien tunkee niitä ulos tai syövät suihinsa. Omasta kokemuksesta sanoisin että Jaappanilaiset hallitsevat ainakin moottorin tiivistystekniikan. Näin totesi myös uusin Auto-Bild Suomi testatessaan vanhaa corollaa. Itse ajelin uudella vuoden 2000 1.6 VVT-i:llä reilut 70000 eikä sinä aikana öljynvaihtovälien (15000) aikana mittatikussa tapahtunut mitään silmin havaittavaa muutosta...öljyn väri hiukka muuttui.Öljyinä käytin pari vaihtoväliä Castrolia ja loput Mobil 1
Ei pahaa sanottavaa, juuri eilen vaihtui koneeseen jo kolmatta kertaa peräjälkeen Castrolin 0w-40 RS. Kulutus tippui puolella verrattuna Neste City Pro 5W-40:seen, samoin käyntiinlähtö pakkasella huomattavasti vaivattomampi, kone myös ottaa kierroksia jo kylmänä täysin eri tavalla...
Hinta kyllä on hieman kalliimpi, kuin monilla kilpailijoilla, mutta hyvästä öljystä kannattaa maksaa.
Myös Tekniikan Maailman öljytestissä Castrol oli muistaakseni kolmas, edessään Shellin Helix Ultra sekä Esso Ultron.
Tuohonhan ei pystytä edes MotorUppien ja vastaavien mainoksissa
Tuohonhan ei pystytä edes MotorUppien ja vastaavien mainoksissa
Voi kuule, et taida tuntea Alfan TS moottoreita kovinkaan hyvin... sellaisia öljynpolttimia että hirvittää...
Ehkei se ole kaikissa autoissa mahdollista, Alfassa kylläkin.
Tuohonhan ei pystytä edes MotorUppien ja vastaavien mainoksissa
Voi kuule, et taida tuntea Alfan TS moottoreita kovinkaan hyvin... sellaisia öljynpolttimia että hirvittää...
Ehkei se ole kaikissa autoissa mahdollista, Alfassa kylläkin.
Taisi W-- tarkoittaa polttoaineenkulutusta. Viestistäsi ei oikein selvinnyt että öljyn..
oletin olevan kyse, kun ei näissä nykyautoissa öljyä niin paljoa kulu, että sillä olisi muuta merkitystä kuin että on tarkistettava aika-ajoin.
Sori, taisi taas olla pari ylimääräistä lepakkoa tapulissa, kun en tajunnut pointtia (sitä se teettää kun illemmalla kirjoittelee). Puhuin siis öljynkulutuksesta. Bensan kulutuslukemat eivät ole miksikään muuttunut, se on aina aivan liian paljon... (johtuu tosin kaasupolkimen asennosta)
Itse joudun nykyään lisäämään litran vaihtovälillä, osa johtuu tosin siitä, että Delta ryssi 120tkm määräaikaishuollossa venttiilikopan tiivisteen vaihdon ja moottori on nykyään tiivisteen kohdalta märkä koko matkalta (valumaa jonkin verran) Puolet tuosta kulutuksesta menee nähtävästi tuon tiivisteen välistä.
Ei nykyautot öljyä tavallisesti kuluta vaihtovälillä kuin ehkä kolmanneksen merkkivälistä, mutta kaikki nykyalfoissa käytettävät TS moottorit ovat luonteeltaan sellaisia, että kuluttavat jonkin verran öljyä. Jos nätisti ajaa niin ei kuluta merkittävästi, mutta agressiivisemmalla ajotyylillä voi melkein kuulla kuinka öljymäärä vähenee... Ei vaarallista, mutta pitää lisäillä silloin tällöin...
Niimpä niin...toiset moottorit pitää öljyt sisällään ja toiset uudesta lähtien tunkee niitä ulos tai syövät suihinsa. Omasta kokemuksesta sanoisin että Jaappanilaiset hallitsevat ainakin moottorin tiivistystekniikan. Näin totesi myös uusin Auto-Bild Suomi testatessaan vanhaa corollaa.
Itse ajelin uudella vuoden 2000 1.6 VVT-i:llä reilut 70000 eikä sinä aikana öljynvaihtovälien (15000) aikana mittatikussa tapahtunut mitään silmin havaittavaa muutosta...öljyn väri hiukka muuttui.Öljyinä käytin pari vaihtoväliä Castrolia ja loput Mobil 1