Toyotan ulkolämpömittari on jämähtänyt näyttämään -30 C. Kuulemma ei ole rikki, vaan asteikko on loppunut. Ei kauheasti lämmitä mieltä.
Voisiko tuon jotenkin korjata, hankkimalla vaikka paremman mittauspiirin?
Onko muissa merkeissä vastaavia ongelmia?
Eikö tässä ole kyseessä turvallisuusongelma?
Terveiset Ilomantsista
Mersun mittarista jo huomautin Veholle huoltoon mennessä muutama viikko sitten. Näyttää monta astetta todellista lauhempaa.
Oli kuulemma "invalid user error"
Säleikön lisäksi myös puskurin alempi ilmanotto korinvärisellä Jeesusteipillä kokonaan tukittu, joten anturi haistelee tilannetta lähinnä konehuoneen puolella
Eli myös täällä jäävät talven ennätyslukemat aika vaatimattomiksi.
Joissain kehittyneissä autoissa kuten Honda Civic ulkolämpömittarin voi itse kalibroida.
Cruiser:
Osta pullo koskenkorvaa. Kun se lakkaa juoksemasta, on liian kylmää autolla ajamiseen.
Nissanissa asteikkoa riittää ainakin tuota kylmemmälle. Tänäkin aamuna auton mittari näytti -32 töihin ajellessa.
ATC:
Tuo on yksi varmimmista tavoista saada mittari näyttämään pahasti pieleen, kun annetaan amatööreille mahdollisuus "kalibrointiin".