volkswagen polo

7 kommenttia

onkohan noi miten lastentautisia vaiko luotettavia vehkeitä
nämä uudemmat poloset.vieläköhän noi oven lukot jäätyvät sun muut korin pienet nippelit hajoavat käsiin.(koneet?)
siis suoraan sanoen mikä noiden uusien yleinen luotettavuus taso on?
(ihan #&%£$!*/ihan hyvä?) jos sellaisen mielisi hankkia.
kommentteja:
rehellisiä ja armottomia!

  
  • Perheessä oli uutena hankittu (bensa)Polo 1,2 -02 vuoteen 06. Ajettiin sinä aikana 75000 km.

    Lukoissa ei ongelmia eikä itse koneessa. (Konessahan on jakopää ketjulla, vaikka eivät sitä liiemmin mainostakaan.) Auto on ajettavuudeltaan paras niistä joita itse olen ajanut, todella jämäkkä maantiellä. Ei ole suorituskyvyltään mikään raketti (kolmepyttyinen).

    Tuona aikana auto tarvitsi 2 huollon lisäksi 6 (kuusi) eri kertaa merkkikorjaamon palveluita eri ongelmien takia, joista takuuaikana 3.

    Takuuaikaisia en oikein muista, koska eivät maksaneet rahaa.

    Takuuajan jälkeen:

    Ns. takaisinkierrätysventtiili rikkoutui. Kustannukset muistaakseni n. 200 €.

    Yksi puolavika. Puolan valmistajan takuu korvasi.

    Sähköinen ohjaustehostin sanoutui irti. Kustannukset n. 600 €. Aluksi ei puhettakaan mistään takuusta. Tavarantarkastalla uhkaamisen jälkeen äkkiä huomasivat, että kappas, ohjaustehostinhan onkin puoliksi korvattavien listalla. Takuu siis maksoi kuitenkin puolet.

    Tämän jälkeen auto vaihtui käytettyyn Nissan Almeraan.

      
  • ethän kävelemään joutunu niiden takia?

      
  • :smile: Kolme ja puoli vuotta on vaimo ajellut n. 10 000 km/v. eikä muuta korjattavaa ole ollut kuin takalasin pyyhkijä (vm. 2003) normaalien n. 1 1/2 vuoden huoltovälien lisäksi. Kaikki kunnossa ja olen valmis investoimaan samanlaiseen pirssiin tulevaisuudessakin, jos tarvis.

    [Mustapartainen mies muokkasi tätä viestiä 09.03.2007 klo 21:14]
      
  • Meillä käytössä toisena autona Polo, vähän vanhempi tosin -98. Ajettu nyt reilut 240tkm ilman sen kummempia. Öljyjä, Suodattimia, niveliä ja pakoputken loppuosaa vaihdeltu, mut nehän on normaalia kulumisia. Edes vesipumppua ei ole tarvinnut vielä vaihtaa vaikka sen kestoiäksihän on tehtaalla laskettu n 200tkm.

      
  • Meidän perheen käytössä on ollut Polo Variant 1,4, vm-99.
    Sillä on ajettu noin 110 000 km. Auto on ollut tukeva ajettava
    ja se on ollut vaimon ja tyttären käytössä. Murheet alkoivat n. 5
    vuotta sitten, kun auton säilytyspaikka jouduttiin muuttamaan
    autokatoksesta pohjolan autotalliin. Ovien lukot jäätyvät jatkuvasti.
    Emme uskalla lukita autoa talviaikaan ollenkaan.

    Entinen työkaverini kyllästyi samanikäisen Polon ovien reistailuun
    reilun vuoden takkuamisen jälkeen ja vaihtoi autonsa Hondaan.
    Kyseinen auto säilytettiin pohjolan autotallissa.

    Viimeisen vuoden aikana Polomme termostaattisysteemi on reistaillut.
    Viimeksi siinä vaihdettiin koko termostaattiboksi. Saa nähdä miten pitkään se nyt pelittää.
    Muuten auto on toiminut moitteettomasti.

      
  • Lainaus:
    09.03.2007 klo 11:27 vpk kirjoitti
    ethän kävelemään joutunu niiden takia?

    En joutunut. Ilman ohjaustehostinta tai puolavikaisena (1 3sta pytystä poissa pelistä) auto oli niin hankala ajettava, ettei voinut ajatellakaan muuta kuin häthätää korjaamolle nilkuttamista.

    Uusi ja vanha Polohan ovat 2 eri asiaa. Vanha oli tehty Espanjassa (=Seat), uusi Tsekissä (=Skoda) paitsi maalattu ja verhoiltu Saksassa.

    [Pellervoinen muokkasi tätä viestiä 11.03.2007 klo 19:56]
      
  • Ostin Polo 1.4 viime kesänä. Mittarissa on nyt 17000 km, mitään vikaa en ole vielä havainnut. Edellinen autoni oli Jaris 1 litran koneella, jos näin jälkikäteen pitäisi valita kumman ostaisi niin valinta olisi ilman muuta Polo. Parempi talvi auto, jäpäkämpi ajettava, laadukaaman auton tuntu, tilavampi auto.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit