miten fiat unon startti tulisi asentaa? (johtojen paikat)
Onkos siinä useita vaihtoehtoja? Ei ole koskaan Unoa ollut, mutta yleensä siihen liitetään kaksi johtoa, kolmas on kytketty valmiiksi jos ei kukaan ole sitä irroittanut, tietenkin useissa on myös maajohto mutta se tulee yleensä kiinnityspultin alle. Liitettävänä on yleensä tuon maajohdon lisäksi kaksi punaista (yleensä?) johtoa startin vieressä olevaan solenoidiin. Ohuempi (herätevirta) tulee virtalukolta ja liitetään pienempään liittimeen. Paksumpi tulee akulta ja liitetään paksumpaan liittimeen. Tuo "paksumpi liitin" on yleensä toisen samanlaisen itse starttiin menevän kaapelin liittimen vieressä. Joissain on pelkät johdot muttereilla pulteissa kiinni ja joissain "liittimet". Sekavasti selitetty?
Jos ei ole vaihto-operaatiota ennen tehnyt, neuvoisin, katso ennen vanhan startin irrotusta piuhojen paikka. Vielä varalta jos unohdat missä ne olivat, merkkaa vaikka maalarinteipillä mikä oli mikin, niin ne ei mene sekaisin uutta asennattaessa paikalleen.
miten fiat unon startti tulisi asentaa? (johtojen paikat)
Onkos siinä useita vaihtoehtoja? Ei ole koskaan Unoa ollut, mutta yleensä siihen liitetään kaksi johtoa, kolmas on kytketty valmiiksi jos ei kukaan ole sitä irroittanut, tietenkin useissa on myös maajohto mutta se tulee yleensä kiinnityspultin alle. Liitettävänä on yleensä tuon maajohdon lisäksi kaksi punaista (yleensä?) johtoa startin vieressä olevaan solenoidiin. Ohuempi (herätevirta) tulee virtalukolta ja liitetään pienempään liittimeen. Paksumpi tulee akulta ja liitetään paksumpaan liittimeen. Tuo "paksumpi liitin" on yleensä toisen samanlaisen itse starttiin menevän kaapelin liittimen vieressä. Joissain on pelkät johdot muttereilla pulteissa kiinni ja joissain "liittimet". Sekavasti selitetty?
kaks paikkaa: toiseen menee kiinni se hiilien johto ja sitten pitäs tietää että mihin akulta tuleva johto menee kiinni ja mihin laturilta tuleva
Outoa jos laturilta johto, täysin uuno minulle! Yleensä lähtee hiilille johto tai lattakaapeli solenoidin startipuoleisesta isosta navasta. Vieressä samanlainen iso napa johon tulee akulta paksu kaapeli jota ei voi laittaa virtlukolta tulevan ohuemman kaapelin paikalle! Mutta jos tulee vielä laturiltakin niin menee yli hilseen! Toisaalta voi kokeilla irtaaltaan vaikka akkulaturilla tai käynnistyskaapeleilla jotta selviää virtalukolta tulevan "herätekaapelin" paikka jos siis tulee kaksi ohutta kaapelia!
Ei laturilta startille tulevassa johdossa ole mitään ihmeellistä, monessa autossa laturin LATAUSJOHTO yhdistyy starttimoottorin PAKSUUN AKULTA TULEVAAN johtoon. Näin ei tarvitse laturilta vetää omaa paksua piuhaa erikseen. Tietenkin osien sijoittelu näyttelee isoa osaa, jos startti ei sijaitse akun ja laturin välillä niin sittenhän se tietenkin on turhaa.
miten fiat unon startti tulisi asentaa? (johtojen paikat)
Onkos siinä useita vaihtoehtoja?
Ei ole koskaan Unoa ollut, mutta yleensä siihen liitetään kaksi johtoa, kolmas on kytketty valmiiksi jos ei kukaan ole sitä irroittanut, tietenkin useissa on myös maajohto mutta se tulee yleensä kiinnityspultin alle. Liitettävänä on yleensä tuon maajohdon lisäksi kaksi punaista (yleensä?) johtoa startin vieressä olevaan solenoidiin. Ohuempi (herätevirta) tulee virtalukolta ja liitetään pienempään liittimeen. Paksumpi tulee akulta ja liitetään paksumpaan liittimeen. Tuo "paksumpi liitin" on yleensä toisen samanlaisen itse starttiin menevän kaapelin liittimen vieressä. Joissain on pelkät johdot muttereilla pulteissa kiinni ja joissain "liittimet".
Sekavasti selitetty?
Jos ei ole vaihto-operaatiota ennen tehnyt, neuvoisin, katso ennen vanhan startin irrotusta piuhojen paikka. Vielä varalta jos unohdat missä ne olivat, merkkaa vaikka maalarinteipillä mikä oli mikin, niin ne ei mene sekaisin uutta asennattaessa paikalleen.
kannattaa kysyä tuolta, http://fiatforum.ath.cx/
eiku olen vaan unohtanu ne johtojen
Onkos siinä useita vaihtoehtoja?
Ei ole koskaan Unoa ollut, mutta yleensä siihen liitetään kaksi johtoa, kolmas on kytketty valmiiksi jos ei kukaan ole sitä irroittanut, tietenkin useissa on myös maajohto mutta se tulee yleensä kiinnityspultin alle. Liitettävänä on yleensä tuon maajohdon lisäksi kaksi punaista (yleensä?) johtoa startin vieressä olevaan solenoidiin. Ohuempi (herätevirta) tulee virtalukolta ja liitetään pienempään liittimeen. Paksumpi tulee akulta ja liitetään paksumpaan liittimeen. Tuo "paksumpi liitin" on yleensä toisen samanlaisen itse starttiin menevän kaapelin liittimen vieressä. Joissain on pelkät johdot muttereilla pulteissa kiinni ja joissain "liittimet".
Sekavasti selitetty?
kaks paikkaa: toiseen menee kiinni se hiilien johto ja sitten pitäs tietää että mihin akulta tuleva johto menee kiinni ja mihin laturilta tuleva
Outoa jos laturilta johto, täysin uuno minulle!
Yleensä lähtee hiilille johto tai lattakaapeli solenoidin startipuoleisesta isosta navasta. Vieressä samanlainen iso napa johon tulee akulta paksu kaapeli jota ei voi laittaa virtlukolta tulevan ohuemman kaapelin paikalle! Mutta jos tulee vielä laturiltakin niin menee yli hilseen!
Toisaalta voi kokeilla irtaaltaan vaikka akkulaturilla tai käynnistyskaapeleilla jotta selviää virtalukolta tulevan "herätekaapelin" paikka jos siis tulee kaksi ohutta kaapelia!
Ei laturilta startille tulevassa johdossa ole mitään ihmeellistä, monessa autossa laturin LATAUSJOHTO yhdistyy starttimoottorin PAKSUUN AKULTA TULEVAAN johtoon. Näin ei tarvitse laturilta vetää omaa paksua piuhaa erikseen. Tietenkin osien sijoittelu näyttelee isoa osaa, jos startti ei sijaitse akun ja laturin välillä niin sittenhän se tietenkin on turhaa.